Selepas Haechan pergi meninggalkan Fiona , Fiona kembali memasuki cafe itu dan dia masih memikirkan kata-kata Haechan karna dia merasa aneh.. Bagaimana Haechan tahu kata-kata itu dan ia tidak mungkin terjadi bukan? Fiona masih bingung memikirkanya dan Fiona memutuskan untuk memikirkan kemudian nanti .
Selepas Haechan meninggalkan cafe itu Haechan segera kembali ke dorm mereka dan sesampainya di dorm itu , mereka berenam mula bising karna Haechan lambat dan Haechan membagikan air pesanan mereka sebelum dia membuka mulut untuk memberitahu apa yang terjadi di cafe itu dan membuat nya lambat untuk kembali ke dorm .
"Korang tahu ape.. Ramai peminat yng datang dahla ada sasaeng lagi"kata Haechan dengan nada sedikit marah
Mereka terkejut karna tidak sangka ada sasaeng disana dan Chenle ingin tahu bagaimana Haechan boleh terlepas dari sasaeng-sasaeng itu dan menanyakan kepada Haechan , Haechan tersenyum dengan tiba-tiba dan mereka berlima merasa pelik kenapa Haechan tiba-tiba senyum selepas Chenle menanyakan soalan itu .
Haechan memberitahu bahwa ada seseorang perempuan yang berkeja di cafe itu menyelamatkan nya dan Haechan juga memberitahu bahwa perempuan itu adalah pengemar berat nya . Membernya mengangguk tanda faham dan haechan mengatakan ada sesuatu yang pelik , membernya merasa ingin tahu lalu menanyakan kepada Haechan apa yang pelik ?
"Perempuan tu macam dalam mimpi aku ."kata Haechan dengan serius dan mereka merasa betul ke apa yang Haechan cakap ni?
"Korang tak percaya aku ke? Betul aku cakap , aku tak tipu langsung" kata Haechan sekali lagi selepas melihat reaksi membernya seperti tidak percaya
"Bukan tak percaya.. Tapi apa yang membuat kau syak perempuan tu yang ada dalam mimpi kau?"ucap mark yang ingin tahu dan member lainnya mengangguk tanda setuju .
"Okay macam ni masa aku dah nak pergi tu dia cakap Haechan , please remember me.. Korang rasa kebetulan ke? Macam tak kan ."jawab Haechan
Mereka berenam berfikir sejenak ada betul jugak yang Haechan cakap tu dan tiba-tiba renjun membuka mulut , "hm okay aku faham tapi.. kalau tu memang dia kau nak buat apa?" Balas Renjun dan member lainnya memadang Haechan dengan pandangan yang ingin tahu .
"Mungkin aku akan.. Pergi jumpa dia lagi and.." Haechan berhenti bercakap lalu melihat mereka berenam , mereka tengah tunggu apa kata Haechan seterusnya
"Adalah ."jawab Haechan singkat dan mereka mula kesal lalu membuat muka datar , Haechan ketawa melihat reaksi mereka begitu .
"Tengok lah macam mana.. Hati aku rasa nak tahu tentang dia"kata Haechan dengan ketawa kecil , pastu yang lain punmula rasa nak gelak-gelakkan ja si Haechan ni seperti jatuh cinta .
Haechan menyadari nya lalu memadang mereka dengan pandangan Seram , tapi membernya tetap tidak takut dengan pandangan Seramnya
Dan mereka akan sibuk kerana esok hari comeback mereka sudah tiba dan Haechan tidak bisa ke cafe itu dan Haechan berharap masa akan mengizinkan nya lagi untuk melihat perempuan itu .
5:10 petang
Syif pekerjaan Fiona pun sudah tamat dan tentu saja dia boleh balik ke rumahnya tetapi bagi nya hari ini tidak memenatkan karna hari ini dia berjumpa dengan Haechan buat pertama kali dan dia menukar fikiran dan berharap kepada tuhan untuk memperjumpa kan mereka sekali lagi .
Sesampainya Fiona di apartment nya dia terus memasuki bilik dan terjun ke katil dan memeluk beruang panda kesayangan nya , Fiona termenung melihat siling rumah sambil memikir kan kata-kata Haechan tadi .
"Kalau dia betul-betul tahu ayat tu makna nya ayat tu betul-betul masuk dalam mimpi dia? Atau pada malam itu kami berdua memang ditakdirkan bertemu ?"kata Fiona lalu tersenyum seperti orang gila , dia berfikir jika dia dan Haechan benar-benar ditakdirkan ? .
Fiona menelefon temannya lalu memberitahu kejadian dia berjumpa Haechan kepada Rika , Rika tidak percaya selepas mendengarnya ia tidak percaya bahwa hal seperti itu terjadi kepada temannya Fiona . Dan dia mula berfikir bagaimana jika hal seperti itu juga terjadi kepada dia dan doyoung , mengarut saja pemikiran nya tetapi jika benar apa salah nya , Fiona hanya ketawa mendengar Rika yang menyukai doyoung .
Mereka berdua mengucap selamat tinggal lalu mengakhiri perbualan mereka dan Fiona baru ingat esok dia ada rancangan untuk pergi berjalan-jalan dan makan makanan yang sedap-sedap , Fiona mengucap selamat Malam kepada panda kesayangannya lalu terlelap memasuki ke alam mimpi .
Tbc
YOU ARE READING
The Dreams Come True? || NCT DREAM
Romance"Haechan , please remember me ." Lee haechan adalah seorang Idol dari kumpulan nct dream . pada suatu hari Haechan bermimpi bahwa ada seorang perempuan mengata kan "Haechan, please remember me" kepadanya. Haechan merasa ingin tahu dan mula mencari...