bodyguard ?

27 3 0
                                    

Pada hari ini Fiona mula bekerja . Fiona yang sedang tidur lena di atas katil lalu terjaga kerana alarm nya , Fiona tutup alarm itu lalu bangun dengan perlahan-lahan lalu pergi memasuki bilik air untuk membersihkan dirinya dan bersiap untuk ke cafe .

Beberapa minit kemudian Fiona keluar dari bilik air lalu mempersiapkan diri nya . Fiona memakai sedikit gincu yang  berwarna merah muda , Fiona memakai kasut nya lalu keluar dari apartment dan segera ke perhentian bas . Sebelum Fiona menunggu bas sampai Fiona melihat gambar ibu bapanya di homescreen sejujurnya Fiona rindu pada mereka berdua tetapi Fiona faham mereka berdua sibuk dengan pekerjaan di luar negara . Ya sejujurnya Fiona bukan orang biasa , ibunya adalah pereka  baju model yang terkenal di korea dan juga di paris bapanya pula mempunyai syarikat yang besar yang terkenal juga di korea dan  sekarang bapanya ada sedikit kerja di china karna urusan syarikat nya .

Tetapi Fiona hanya merahsiakannya pada semua orang  kerana ia tidak terlalu suka untuk menunjukkan bahwa diri nya bukan orang biasa-biasa bahkan Nicki juga tidak tahu tentang itu  dan tiba-tiba ada notification dari Lee Haechan dan baru saja Fiona ingin menjawab nya tetapi bas Fiona baru saja sampai . Jadi Fiona terus bangun lalu menaiki bas itu , selesai Fiona mencari tempat duduk . Fiona membuka chat dari Haechan

                        My fullsun ✨

Have you arrived at the cafe?

                   Not yet , I just got on the bus

Ouh- i see .

                      How about you Haechan ?

I just moved to the studio but it doesn't seem like usual, maybe nct dream will update the new video .

      Ouhh i see.. Thanks for the spoiler?

Welcome? ;P

                                                      >O< !!✓✓

_____________________________________

Fiona hanya tertawa kecil melihat pesan terakhir Haechan , tidak lama kemudian Fiona sudah sampai di perhentian bas yang berdekatan di cafe nya . Fiona segera turun dari bas lalu memasukir cafe itu  , tetapi hari ini tidak terlalu ramai orang mungkin tengahari atau petang nanti pasti ramai orang , Fiona mula bekerja seperti biasa .

Nct dream studio

Nct dream baru saja sampai beberapa minit lalu , mereka bertiga menduduki di sofa manakala mark haechan chenle jisung duduk di bawah , mereka hanya berkongsi cerita sebelum rakaman mereka dimulai . Tidak lama kemudian cameraman mereka mulai mempersiapkan rakaman begitu juga dengan Nct dream  , mereka mula bangun lalu bersedia untuk rakaman sebelum ia mulakannya mereka bertujuh berteriak "Nct dream fighting !" Rakaman mereka dimulai dan ia seperti behind the scenes yang mereka berlatih untuk lagi terbaru mereka .

Sepertinya pada hari ini Haechan  sangat bertenaga dan Haechan sering memeluk member-membernya apalagi Renjun dan mark . Sampai dicium pipinya Renjun nasib  pakai mask , Renjun menolak Haechan lalu menjauhi Haechan tapi Haechan malah mengejar Renjun , Renjun berlari seperti anak kecil lalu menjerit . Mereka berlima hanya tertawa kencang melihat gelagak Renjun dan Haechan , akhirnya Haechan berhenti mengejar Renjun , Renjun mengehela nafas lega .

Tidak lama kemudian masa pun berlalu , rakaman Nct dream pun sudah habis . Mereka balik awal harini selalu nya petang tetapi hari ini sampai tengahari sahaja , mereka bertujuh menaiki van mereka untuk balik ke dorm mereka semula .

Suasana di dalam van

"Hyung.. Icung rasa dahaga la"ucap jisung kepada hyung-hyungnya yang tiba-tiba merasa dahaga

"Aku pun macam dahaga.."samput jeno seperti setuju dengan jisung .

"Hmm kalau macam tu kita berhenti cafe ."kata renjun lalu menyuruh manager untuk berhenti di cafe berdekatan sini , manager nya hanya mengangguk

Dan tidak lama jalan kemudian ada satu cafe di seberang jalan dan ternyata itu cafe Fiona dan sudah tentu Haechan kenal . Haechan ingin pergi ke cafe itu karna dia tahu Fiona ada tetapi Renjun ingin pergi , dia tidak tahu pula cafe tu tempat Fiona kerja sebab Haechan macam diam ja mungkin ada manager kot .

Renjun pun memakai mask dan topi lalu keluar dari van dan segera melintas untuk ke cafe itu , Renjun memasuki cafe itu lalu memesan coffe yang diaorang bagitahu .

Renjun hanya menduduki di meja sambil menunggu airnya siap , tidak lama kemudian akhirnya air yang dipesan Renjun siap . Renjun mengambil airnya dari Fiona lalu keluar dari cafe dan berdiri di tepi jalan untuk melintas pergi ke van mereka semula sementara itu Fiona tahu itu Renjun dan dia tertanya-tanya mesti Nct dream juga ada

Tetapi tiba-tiba ada satu kereta bmw yang berwarna putih berhenti di depan cafe dan Renjun hanya melihat kereta itu sambil menunggu untuk melintas jalan , keluar seorang lelaki berpakaian suit hitam . Renjun dah gugup dia takut kalau lelaki tepi dia ni nak culik dia pastu jual dekat thai dan kebetulan seorang pekerja di cafe itu keluar dari cafe dan dengan cepat lelaki itu menyuruh pekerja itu memanggil Fiona . Pekerja itu mengangguk lalu masuk dan memanggil Fiona keluar , Renjun mendengar nama Fiona . Renjun ingin tahu jadi dia menunggu nya lebih lama sementara Nct dream yang di dalam kereta dah tak tahan macam puasa pulak

Fiona keluar dari cafe lalu mendekati lelaki itu dan Renjun curi-curi pandang ke arah mereka berdua

"Nona muda Lee Fiona , you have to go with me now ."ucap bodyguard ayah nya itu dengan tegas dan sudah tentu Renjun terkejut gila dengar Fiona dipanggil nona muda?

Riak wajah Fiona seperti bahagia kerana dia tahu pasti ibu dan ayahnya akan sampai di korea tidak lama lagi . Fiona mengangguk lalu memasuki cafe dan memberitahu kepada pekerja yang rapat dengan nya untuk memberitahu bos bahwa dia harus balik kerana urusan keluarga dan Pekerja itu hanya mengangguk

Fiona segera keluar dari cafe lalu bodyguard membuka pintu kereta untuk Fiona lalu Fiona's memasuki kereta itu , kereta mewah bmw itu akhirnya hilang dari pandangan Renjun , Renjun segera melintas jalan lalu memasuki vannya dan mereka berenam sedikit membebel kerana lambat tetapi Haechan sedang berfikir siapa lelaki yang menjemput Fiona? Kenapa wajah nya tersenyum bahagia kerana lelaki itu?

"Shh.. ambik air korang , aku nak cakap sesuatu dekat kau Haechan termasuk korang"ucap Renjun memadang Haechan lalu Jeno Mark Jaemin Chenle dan Jisung , mereka berenam bingung lalu mengangguk . Haechan hanya mengigit bibir lalu meminum airnya .














Tbc

I hope you enjoy this part 😁

The Dreams Come True? || NCT DREAMWhere stories live. Discover now