The wedding.

36 4 0
                                    

Yup this is the ending

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yup this is the ending. Hope you guys enjoy the last chapter of the dreams come true and don't forget the 🌟, thank you !

______________________________________

Fiona pov.

Aku gugup. Bahagia, senang semua ada. Sekarang ini aku berada di bilik makeup, beberapa minit lagi aku harus keluar dari bilik ini tapi aku berdebar, aku tidak tahu kenapa aku merasa seperti ini.

Tuk tuk tuk

Siapa tu?" Tanya aku reflek memandang pintu itu

"Mama."balas mama aku dengan singkat, aku izinkan mama aku masuk ke dalam bilik, setelah mama masuk. Mama duduk di depan aku sambil memegang tangan aku dan mengusap nya supaya aku tenang.

"Kamu masih gugup?"tanya mama dan aku menggeleng kecil, mama aku tersenyum.

"Hari ini hari kamu menikah Fiona. Kamu patut merasa bahagia bukan takut. Haechan kan lelaki yang baik untuk menjadi suami kamu sayang.."ucap mama aku, aku berfikir sejenak. Mengapa aku takut? Tapi wajar lah kan aku yang menikah..

"Mama juga dulu takut tapi waktu kamu berjalan dan berdiri didepan suami kamu, kamu bakal merasa sedikit tenang. Ini majlis kamu sayang.. Semua sudah menunggu kehadiran kamu. termasuk lah suami kamu Fiona."ucap mama sekali lagi

"Jom. Daddy kamu tunggu dekat luar, biar daddy yang teman kamu"kata mama aku, aku mengangguk kecil lalu bangun keluar dari bilik, aku melihat daddy aku disamping pintu. Dia tersenyum melihat aku keluar.

"Cantik nya anak daddy. Dah nak kawin dah, besar dah anak perempuan daddy dulu kecik je.."ucap daddy, kenapa suasana menjadi sedih? Ingin saja aku menangis disini. Aku cuma merespon dengan gelakkan kecil lalu merangkul lengan daddy.

Kami berjalan memasuki dewan, aku melihat sekeliling, ramai. Ramai yang datang. Kawan-kawan, keluarga.. Aku tersenyum, akhirnya hari ini tiba. Aku melihat kearah depan kembali, aku melihat Haechan yang sedang berdiri disana. Dia tersenyum manis kearah aku, aku senyum kembali. Beruntung nya aku mendapatkan seorang suami yang bernama Lee Donghyuck.

Sesampainya aku di hadapan Haechan, daddy meninggalkan kami berdua di atas pentas dewan ini.. Aku hanya memandang wajah Haechan, kami hanya berdiri memandang satu sama lain. Dia mendekatkan dirinya kepada ku lalu berbisik

"You look so beautiful, my wife."bisik nya Haechan kepada ku

"And you also look so handsome, my husband."Balas aku kembali. Haechan tersenyum manis apabila aku memanggil nya "suamiku." Aku tidak percaya aku sudah menjadi isteri sah nya Lee Haechan. Seperti mimpi. Tapi kali ini mimpi menjadi kenyataan.

The Dreams Come True? || NCT DREAMWhere stories live. Discover now