Tidak lama kemudian mereka berdua sampai di destinasi , Mark keluar daripada kereta lalu membuka pintu kereta untuk Fiona . Fiona mula memasuki kedalam sebuah dewan tetapi ternyata Mark juga mengikuti Fiona , Fiona hanya membiarkan Mark mengikutinya . Sesampai sahaja Fiona di tempat duduk yang kosong dan kerusi ditepi Fiona bernasib baik untuk Mark duduk disebelahnya .
| My Destiny 🤍 |
I'm here.. Now find me hehe
( Sticker )_____________________________________
Dan ya Fiona telah menukar contact Haechan menjadi My Destiny 🤍 . Akhirnya Haechan membuka telefonnya karna dia yakin notification itu dari Fiona karna dia sediakan ringtone yang berbeza dari contact yang lainnya.. Ringtone itu khas untuk Fiona . Haechan membuka pesan Fiona yang baru sahaja dihantar olehnya beberapa minit lalu , Haechan tersenyum bahagia apabila membaca pesan daripada Fiona tapi dia tidak terlalu menunjukkannya karna dia takut sijeuni berfikir pelik mengapa Haechan tersenyum seperti itu sambil menundukkan mukanya kebawah seperti sedang membaca pesanan dari seorang yang dia suka . Haechan tidak mahu sijeuni tahu seawal ini dia takut sijeuni kecewa karna hubungan dia dengan Fiona tiba-tiba jadi dia harus mengrahsiakannya dahulu . Belum waktunya sijeuni tahu tentang ini seawal ini dan dia yakin sijeuni akan baik-baik saja jika hal ini terbongkar juga pada suatu hari .
Haechan mula mencari sosok Fiona di kalangan-kalangan sijeuni yang telah memenuhi dewan ini dan sudah tentu Fiona sedang memerhatikan Haechan yang berada di atas pentas sambil mencari Fiona yang berada dibawah . Fiona hampir mengetawakan Haechan yang sedang mencarinya sampai muka kebingunan Haechan jelas sekali . Mark hanya melihat Fiona lalu melihat Haechan , Mark merasakan keanehan diantara Fiona dan Haechan seperti.. Mereka berdua saling berhubung .
Tidak sempat Haechan ingin melihat kearah Fiona tetapi seorang sijeuni sudah menduduki di depan Haechan . Ya sijeuni vip yang seterusnya , karna hal itu Haechan lupa untuk melihat kembali kearah Fiona malah Fiona merasa sedikit kesal tetapi dia tidak masalah karna selepasnya ini adalah giliran Fiona untuk berface to face bersama member Nct Dream . Akhirnya sijeuni itu melepasi Haechan , Fiona bangun lalu berjalan menuju ke atas pentas dan Fiona bernasib baik bahwa Haechan sedang melihat kearah lain jadi ada peluang Fiona untuk memberi kejutan kepada Haechan . Fiona menduduki didepan Haechan dan dengan santainya Haechan bertanya kepada Fiona "siapakah namamu?" Tetapi matanya masih memandang kearah lain dan dengan santainya juga Fiona menjawab .
"Fiona ."jawab Fiona dengan singkat malah Haechan mengangguk seperti otaknya sedang tidak betul . Tetapi akhirnya Haechan sadar lalu memandang kearah Fiona yang sedang tersenyum dihadapannya . Reaksi Haechan benar-benar terkejut tetapi Haechan masih mengawal muka terkejutnya itu supaya tidak terlalu kelihatan . Fiona mengetawakan setelah melihat Haechan sedang mengawal muka terkejutnya itu .
"Suprise ~"ucap Fiona dengan singkat tetapi Fiona masih ketawa kecil , Haechan turut tertawa dan malu
"Where are you actually? I didn't find you down there.."Kata Haechan lalu memucungkan bibirnya , Fiona tertawa kecil melihat kecomelan seorang Lee Haechan .
"I'm down there. But you don't see, I can't help laughing at you looking for me down there. "Ucap Fiona yang masih ingin ketawa tapi dia tahan malah Haechan membuat muka . Muka orang yang sedang merajuk .
"But i have a nicee word of that ."kata Fiona dengan tiba-tiba , Haechan seperti tidak peduli tetapi di dalam hatinya dia ingin tahu .
"You don't have to look for me because I will come to you as soon as possible. It's like ... if you're in trouble, if you fail to find me believe me that I'm on my way actually.."ucap Fiona tetapi Fiona malah fikirkan bahwa kata-kata itu seperti tidak menjadi . Fiona mula malu melihat Haechan seperti tidak akan menjawab dan akan mengetawakannya.. Tetapi anggapan Fiona salah .
YOU ARE READING
The Dreams Come True? || NCT DREAM
Romance"Haechan , please remember me ." Lee haechan adalah seorang Idol dari kumpulan nct dream . pada suatu hari Haechan bermimpi bahwa ada seorang perempuan mengata kan "Haechan, please remember me" kepadanya. Haechan merasa ingin tahu dan mula mencari...