the guy in the past

25 3 0
                                    

                          

Keep vote and comment to show your support , i appreciate it , tysm readers ( ◜‿◝ )♡ .

                           ~ꨄ︎~

Hari ini adalah hari cuti terakhir Fiona karena pada hari esok Fiona sudah mula bekerja . Memandang kan esok Fiona sudah bekerja , Fiona memutuskan untuk pergi ke library sambil membaca buku novel yang baru saja dia beli . Sebelum Fiona pergi ke library Fiona singgah ke cafe untuk membeli air kegemarannya iaitu latte caramel . Setelah Fiona membeli latte Fiona terus menuju ke library , sesampainya Fiona di library Fiona mencari tempat duduk yang nyaman untuk relax membaca buku novel nya sambil mendengar lagu good person oleh Haechan .

Fiona sumbat kan earphone ke dalam telinga nya lalu memasang kan lagu good person . Fiona menikmati lagu sambil membaca novel tetapi dengan tiba-tiba ada satu tangan lelaki menutup buku novel nya . Fiona merasa marah karena mengacau nya membaca novel lalu memarahi lelaki itu dan setelah Fiona melihat wajah lelaki itu.. Ternyata dia lagi , lelaki di bawah payung sambil hujan .

Fiona membuat muka datar supaya dia tidak kelihatan terkejut , lelaki itu tersenyum kecil tetapi Fiona tidak membalas sedikit pun senyuman lelaki itu . Lelaki itu melihat ke arah telefon Fiona yang baru saja masuk pesanan dan lelaki itu terpandang satu chat

My fullsun ✨ what are you doing Fio? I'm in the studio hehe

"Nampak nya Fiona dah berpunya sekarang?"lelaki itu ketawa kecil lalu sambung berkata

"Did you find another version of Haechan? After me?"lelaki itu sedikit tersenyum sinis tetapi lelaki itu tidak menunjuk kan sangat senyuman sinis nya tetapi Fiona menyadari nya

Fiona hanya membuat muka malas . Nak ja dia bagitahu yang dia bukan nya dapat lelaki versi Haechan tapi memang dapat Haechan yang ori tapi itula takut tak percaya . Baik dia bagi surprise sampai" surat nikah dia dengan Haechan . Lagi pun lelaki tu bukan macam Haechan perasan betul , Haechan tu lebih baik dari dia haelah .

"Yeah and that Haechan version guy is better than you ." Jawab Fiona tetapi di dalam hati Fiona dia nak bagi kata-kata ni "yeah and that Haechan version guy is better than you because he is Lee Haechan ." Tapi takpe sabar je

Lelaki itu hanya tersenyum seperti menyindir? Fiona pun tidak faham kenapa lelaki ini datang tutup novel dia lepas tu nak sindir orang? Apa masalah dia? Lelaki itu duduk di depan Fiona .

"Nicki . Siapa benarkan kau duduk depan aku?"ucap Fiona and sambil melihat lelaki di depannya yang bernama Nicki

"Girl.. Kerusi ni ada tulis ke takleh duduk sebab ada Fiona ?"balas lelaki tu balik , Fiona membuat muka tidak percaya . Perangai dia sama menjawab ja kerja

"Takde tapi perlu ke duduk depan aku ?"ucap Fiona tidak puas hati dia dahla malas naj tengok muka mamat ni

"Whatever ."jawab lelaki itu dengan singkat , nak je Fiona hempuk lelaki ini dengan keras tetapi Fiona hanya bersabar .

Fiona hanya sambung membaca buku novel nya sementara itu Nicki sedang membuat kerja nya tetapi Fiona perasan kalau Nicki sering memandang ke arah nya tetapi Fiona hanya mengabaikannya . Fiona tak nak kantoikan dia takut malu la pulak pftt

Fiona melihat telefon nya dan  Fiona baru menyadari kalau Haechan menghantar mesej kepada nya . Fiona segera membuka chat Haechan lalu menjawab nya .

                     My fullsun ✨

what are you doing Fio? I'm in the studio hehe

    Dekat library saja relax" , ouh           really? Btw sorry late reply .

Typing...

_____________________________________

Fiona merasa bersalah kepada Haechan . Fiona menjawab mesej Haechan lambat tetapi kalau Fiona hantar mesej , Haechan terus typing .

                     My fullsun ✨

what are you doing Fio? I'm in the studio hehe

   Dekat library saja relax" , really? Btw sorry late reply .

It's okay Fio . I otw back from the studio but can I go straight to the library you are in now?

______________________________________

Fiona berfikir sejenak lalu melihat ke arah Nicki yang sedang buat kerja lalu melihat mesej Haechan kembali . Fiona setuju lalu menghantar mesej kepada Haechan , Haechan membalas nya dengan [okay] lalu Haechan berkata bahwa dia akan pergi ke library dengan segera , Fiona yakin Nicki tidak akan berminat Fiona dengan sesiapa pun  . Fiona mengemas barang-barang nya lalu bangun dari duduk dengan segera keluar dari Library sambil menunggu Haechan . Manakala Nicki hanya tidak peduli selepas Fiona pergi jadi benar dugaan Fiona .

Beberapa minit kemudian Haechan pun sampai di depan Fiona , Fiona tersenyum manis ketika Haechan sudah berada di depan nya begitu juga dengan Haechan , Haechan tersenyum melihat Fiona . Mereka berdua berjalan bersama meninggalkan library , tetapi disebalik pintu library ternyata Nicki sedang memerhati kan Fiona bersama Haechan .

"Who is that man? Whatever, Lee Fiona I will make you mine once again."bisik Nicki dengan perlahan sambil melihat Fiona dan Haechan pergi meninggalkan library itu .























"bisik Nicki dengan perlahan sambil melihat Fiona dan Haechan pergi meninggalkan library itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Tbc

Sebenarnye nk buat "I left you because I realized you didn't love me anymore" tpi tersave dh T-T

The Dreams Come True? || NCT DREAMWhere stories live. Discover now