With you

24 3 0
                                    

Cringe warning ?

Fiona merancang untuk pergi ke pantai dan Haechan setuju dengan Fiona karena akhir-akhir ini Haechan ada memutuskan untuk ke pantai tetapi tidak sempat karena sibuk , mereka berdua menaiki bas untuk ke pantai itu . Haechan menarik tangan Fiona dengan perlahan lalu menduduki kerusi di dalam bas itu , Fiona duduk di tepi tingkap manakala Haechan menduduki di sebelah Fiona .

"Haechan.. How about your manager and nct dream? Chan dah bagitahu ke dekat diaorang yang Chan nak keluar? "Tanya Fiona sambil melihat Haechan yang sedang memandang ke arah nya

"It's okay don't worry.. Chan dah bagitahu nak keluar kejap and manager bagi but jangan balik lewat sangat katanya"jawab Haechan lalu tersenyum melihat Fiona

[Play the song in the top :]

Fiona mengangguk lega lalu membalas senyuman Haechan , beberapa jam kemudian mereka sampai di pantai . Mereka berdua turun dari bas lalu berjalan menuju ke arah pantai tetapi sesampai saja di pasir pantai Fiona berlari menuju ke arah air . Haechan hanya tertawa kecil melihat gelagak Fiona yang seperti budak-budak , Haechan Berjalan di belakang Fiona .

Fiona berpaling ke arah Haechan lalu tersenyum manis manakala Haechan sudah jatuh cinta kerana senyuman manis si gadis itu , sejujurnya Haechan sudah jatuh hati kepada Fiona . Dia tidak bisa membohongi dirinya , dia jatuh cinta kepada Fiona buat pertama kali nya , Fiona sudah berjaya membuat seorang Lee Haechan jatuh hati kepada nya . Ya mungkin mereka tidak terlalu rapat kerana Haechan baru saja tahu kalau Fiona itu hidup .

Fiona menarik tangan Haechan lalu membawa nya mendekati air laut itu , Haechan hanya membiarkannya , Haechan turut bermain air laut itu . Mereka berdua ketawa bahagia sambil berlari-lari di tepi pantai . Haechan mengejar Fiona kerana Fiona percikan air kepada Haechan , Haechan berjaya menangkap Fiona tetapi sementara itu mereka berdua seperti tidak menyadari bahwa hubungan mereka baru saja sebatas pengemar dan idol bukan nya pasangan . Tetapi ketika Haechan bersama Fiona Haechan seakan-akannya lupa bahwa dirinya itu adalah seorang penyanyi .

Wajah mereka berdua sangat lah dekat , mereka terdiam memandang wajah masing-masing . Haechan baru menyadari bahwa Fiona sangat cantik jika dipandang lama dengan dekat , tanpa disadari Haechan tersenyum .

Mereka baru menyadari kedudukan mereka sementara itu keadaan menjadi kekok tidak lama kemudian Haechan mencari topik

"Emm you want ice cream?.. Depan tu ada jual ice cream"ucap Haechan setelah keadaan menjadi kekok , Fiona mengangguk lalu Haechan pergi menuju ke penjual ice cream .

Fiona menunggunya sambil bermain air dan pipinya mula memerah kerana memikirkan kejadian tadi . Baginya ia adalah mimpi pergi ke pantai bersama Haechan? Fiona tidak percaya apa yang baru terjadi . Fiona tersenyum seperti orang tidak waras sementara itu Haechan sedang melihat Fiona dari jauh sambil menunggu ice cream mereka berdua siap , Haechan tersenyum melihat Fiona dari jauh .

Haechan kembali di tempat Fiona sambil membawa ice cream yang baru saja dibelinya , Haechan membagi kan ice cream milik Fiona lalu Haechan mengajak Fiona pergi menduduki bangku berdekatan pantai itu , Fiona setuju lalu mengikuti Haechan . Mereka berdua nenduduki di bangku itu sambil makan ice cream .

"Takpe ke perisa vanilla? Sorry I don't know your fav flavour"kata Haechan sambil melihat ice cream milik Fiona

"It's okay.. Fiona okay je dengan vanilla"jawab Fiona dengan senyuman , Haechan mengangguk lega lalu tersenyum

"Haechan.."panggil Fiona dengan singkat . Haechan automatic berpaling ke arah Fiona

"Can we watch the sunset together?"ucap Fiona dengan berharap bahwa Haechan akan setuju dengan nya , sedikit lama Haechan memikirkan nya lalu tersenyum lalu mengangguk . Fiona ingin saja memeluk Haechan tetapi dia tahan , Fiona hanya menunjukkan reaksi bahagia di wajah nya .

Fiona pov

Matahari mula terbenam dan akhirnya aku bisa melihat nya bersama Haechan , sesungguh nya aku akan simpan memori ini selamanya , saat yang terindah di hidup ku .

Aku memandang Haechan yang tersenyum kecil melihat suasana di petang hari , aku terus memadang wajah nya sampai Haechan memandang ku kembali sambil senyuman manis nya . Aku juga ikut senyum kerana senyuman nya

"Haechan.. Awak tahu yang saya sangat bahagia sekarang?"kata aku dengan tiba-tiba dan kelihatan wajah bingung nya

"Because?"jawab nya lalu aku berkata

"Because I can watch the sunset with you and i will keep this memory forever ."ucap aku dengan senyuman kecil tetapi manis

Haechan hanya tersenyum mendengar nya . Pasti Haechan ingin saja ketawa dengan kata-kata aku yang seperti orang stupid

"I will also keep this memory forever as well" balas nya lalu melihat ke arah ku , aku terpaku dengan kata-kata nya kerana aku tidak pernah melihat Lee Haechan begini . Aku hanya melihat nya dari telefon kecil ku , tidak seperti sekarang . Aku benar-benar melihat lee Haechan dan ia bukan dari siaran apapun , hanya aku dan Lee Haechan .

"Haechan.. Can I know you better than Lee Haechan? I mean Lee Donghyuck ."Aku tahu yang aku cakap ni adalah hal yang bodoh , kenapa aku sibuk nak tahu tentang diri dia? Dia hanya lah seorang idol dan aku hanya sebatas pengemar , tidak lebih .

Haechan memandang wajah ku , aku tahu wajah nya sedang memikirkan kata-kata yang baru saja aku tanyakan kepada dirinya .

"It's okay i understand and I'm just a fan who should know Lee Haechan only not Lee Donghyuck and-"tidak sempat aku ingin menyambung kata-kata ku sekali lagi Haechan memotong kata-kata aku

"You can.. You can know Lee Donghyuck ."ucap Haechan dengan serious , aku terdiam mendengar nya . Kenapa dia setuju? Aku hanya..

"Don't ask why.. But you can Fiona ."kata Haechan sekali lagi , sku mengangguk tanda faham lalu dia tersenyum .

"I don't know I'm receiving good luck by god or what but I'm happy ."ucap aku dengan rasa penuh bahagia , aku benar-benar bahagia . Terima kasih kerana membuat hari ku lebih baik Lee Haechan .

End Fiona pov













Tbc

The Dreams Come True? || NCT DREAMWhere stories live. Discover now