Natalie teresak-esak menangis. Kejadian malam tadi buatkan dia tak berhenti-henti dari minta maaf. Mata dia pun dah sembap sebesar penumbuk rasanya. Puncuk hidung yang memerah dia tonyoh dengan tisu. Aku faham perasaan dia. Pedih hidung dan mata tak sepedih hati. Mujur saja hari ini cuti. Kalau tidak macam mana lah dia nak berhadapan dengan semua orang nanti.
Bimbo dalam kelas spesis mak bawang. Sibuk-menyibuk hal orang terpaling no 1.
"Nat.. Jangan lah nangis lagi. Buruk lah rupa kau bila nangis."
Natalie mencerlung tajam. Bukan pada aku ye, pada pemilik suara lantang di sebelah aku. Siapa lagi kalau bukan Hazril aka mantan lama dia. Pantang betul Natalie ni bila orang cakap dia tak cantik ke, buruk lah, tak lawa. Sebab perempuan seorang ni jaga kecantikan macam tiada hari esok. Dia sentiasa all out untuk dirinya. Effort dia lebih.
"Ok.. Ok.. Sorry! Aku zip mulut sekarang."
Aku geleng kepala dengan perangai mereka berdua. Ada dua ni dah macam ada kawan 50 orang. Huru hara.
"Tal, Bunga aku mintak maaf sangat-sangat dah libatkan korang dalam masalah aku. Aku ni kawan yang tak guna kan? Patutnya aku tunjukkan contoh yang baik buat korang semua. Tapi aku pulak yang mengajar korang buat bukan-bukan."
Dia sambung lagi. Sob sek sob sek dia nangis.
" Ala, benda kecik jela. Bukan kau ajak kitaorang pergi hisap dadah pun. Lagipun bukan kau yang ajak. Memang kami bertiga ni yang sengaja cari pasal. Kau kan kawan kami, tak kan lah nak biarkan kau seorang diri."
Natalie angkat muka. Air mata dia masih laju menuruni pipi. Gemuk-gemuk pulak tu. Aku senyum. Terasa jemari aku dia gengam kemas.
" Thanks babe. Aku sayang korang semua. Korang sahabat aku dunia akhirat."
Aku pandang Bunga Lily di sebelah. Halah-halah yang ini seorang. Pantang orang berdrama sikit dia dah bergenang airmata. Haih! Aku kawan dengan bakal-bakal pelakon sinetron ke ni?
" Jap.. Kenapa kau mintak maaf kat mereka berdua je. Habis tu aku ni? Kau tak mintak maaf pulak? "
Hazril pandang aku dan Bunga Lily sebelum dia pandang Natalie.
" Kau tak termasuk dalam list."
Jus orange yang pekat itu Natalie sedut sedikit. Wajah Hazril dia jeling dari tepi.
" Asal tak masuk list?"
Hazril buat-buat tak faham. Berkerut dahi Natalie dengan pertanyaan lelaki itu. Haish! Yang sorang ni pun tahu nak cari gaduh je. Agaknya mintak sangat dahi tu berlubang kena tomoi dengan Natalie. Aku dan Bunga Lily senyum. Tak tahu nak cakap apa.
" Kau ni kan!"
Sudah... Singa dah mengamuk.
"Eh kenapa duduk luar je, Nat kenapa tak ajak kawan masuk rumah?"
Wanita yang Natalie kenalkan sebagai Annie tersenyum manis. Walaupun bibir dia masih nampak sedikit bengkak tetapi dia tak nampak janggal. Masih ramah dan tak lekang dengan senyuman. Manis sangat. Aku tak sangka abang Natalie sanggup pukul perempuan selembut Annie.
"Eh, tak apalah. Kami selesa kat sini. Kat luar udara nyaman sangat. Beruntung korang dapat tinggal kat kawasan macam ni."
Sekeliling kawasan rumah itu aku pandang ralit. Rumah sederhana besar dengan konsep farm house memang nampak cantik sangat. Kena pulak bila ianya kat atas bukit. Suasana pagi yang masih sejuk berkabus memang mendamaikan.
" Iye? Nanti kerap-kerap lah datang sini ye? Akak pun duduk sorang je kalau Nat tak datang sini."
Dia senyum lagi. Satu dulang berisi beberapa jenis kek dia letakkan ke atas meja. Maklum saja lah kami datang ke sini pagi buta lagi. Jadi tak mustahil kami akan join makan pagi bersama mereka.
YOU ARE READING
VILLAIN OR LOVERS? I'M BOTH!
RomanceAku pernah menyintai dan aku pernah kehilangan. Saat aku berikan hati dan cinta, siapa sangka aku bakal kehilangan dia. Dia mungkin jahat di mata manusia, atau mungkin dunia. Tetapi aku menerimanya tanpa ragu. Issac pergi meninggalkan aku tanpa sebu...