Mali
Nemůžu mu říct pravdu.
Nebo můžu?
Co když přijdu o Bibi?
Nemůžu přijít o Bibi!
Můj tok myšlenek proudí a vypočítává pro a proti, on je přeruší - "...než se rozhodneš mi říct pravdu, můžu se na ty žebra podívat? Nechápu, že jsem si toho včera nevšiml."
Přikývnu.
Bolí to jak čert a budu ráda, když se na ně podívá i někdo jiný, než já. Vyšetřila jsem si je samozřejmě hned potom, co mi do nich táta předevčírem kopl. Pořádně bolet ale začaly až dneska. Asi to spustil ten kašel.
"Přesunu se k tobě na gauč, vyhrň si prosím zase tričko."
Snažím se ho vytáhnout nahoru, ale už jenom zvednout ruku a držet v ní tričko dost v žeberech bolí. "Můžeš mi prosím pomoct?"
Usměje se, vezme tričko a vyhrne ho nahoru. Odhalí obrovskou modřinu na pravém boku, která se stáčí dozadu k páteři. Začne mi pomalu prohmatávat žebra.
"Auuuuuuu," bráním se, když se dotkne jednoho určitého místa.
"Promiň! Zkusím dávat větší pozor. Zdá se mi, že jsou jenom naražené, ale úplně nejradši bych je viděl na rentgenu."
"To se nestane...." ujede mi. Rentgen je hrozně drahý. Pořebuju vyzvednout antibiotika pro Bibi, rentgen si určitě nebudu moct dovolit.
Lukas se jenom ušklíbne. "To uvidíme..."
"Už ses rozhodla mi říct, jak se to stalo?"
Nemůžu mu to říct. Prostě nemůžu. Je to pediatr. Hned by do toho zatáhl sociální pracovníky a ti by mi Bibi vzali. Nemůžu dopustit, aby skončila v nějakém pěstounském domově.
Lukas
Neodpovídá.
Mlčí.
"Mali, ať mi řekneš cokoliv, vždycky tobě a Bibi pomůžeme. Nemusíš se bát," snažím se ji podpořit.
Začíná mi být jasné, jak se to stalo. Díky tomu, že je Matty psycholog a já pracuju hlavně s ním se často dostáváme k ošetřování dětí, které se staly obětmi domácího násilí.
Vím, že její modřinu způsobila něčí podrážka. Ale dokud to neřekne ona sama, nemůžeme ji oficiálně nijak pomoct. Ji ani Bibi. Bibi totiž podle všeho na sobě žádné známky násilí nemá.
Vezmu ji bradu do ruky, otočím ji ke mě a donutím ji podívat se mi do očí.
"S Mattym často pracujeme s dětmi, které jsou obětí domácího násilí. Víme, jak vám pomoct. Co a kde zařídit. Jenom nás musíš nechat vám pomoct."
ČTEŠ
Doktore, doktore (CZ)
Romance*Mali* Stojíme ve frontě, nesnáším fronty. Člověk v nich musí čekat a nemůže s tím nic dělat. Nemám ráda věci, které nemůžu ovlivnit. Když už se blížíme k přepážce, Bibi zrovna dostane další záchvat kašle. Snažím se ji uklidnit, hladit po zádech, k...