Disebalik
Kak Sue 4
DilemaAku pun Tak sedar bila aku sampai dirumah. Didalam kepala ini bermacam-macam perkara yang sedang Cuba diproses oleh otak ku. Setibanya aku dirumah, Intan sedia menanti dimuka pintu.
"Macam Mana kak..ok tak first day.."
Ok?..Intan Tak tahu aku digasak oleh Kamal Hari ni.
"Ok jer ..ni ha barang yang kene ambil tu.."
"Hàaa..ok la tu..lama jugak akak ke sana yer.."
"Takder lah..lepas ke kedai tadi, akak ke bengkel..servis kereta..tu yg lama tu.."
Servis kereta? Faraj aku yang diservis oleh Kamal dengan zakar besarnya.
"Ok la kak..nanti nak buat video pasal memasak tu boleh la jemput Intan atau kak datang masak di rumah Intan.."
"Haà ok jugak tu. Jom Intan..akak masuk dulu .nak Mandi jab..panas lah.. melekit-lekit dah ni.."
"Ok kak..apa-apa kak bagitau Intan yer.."
Apabila masuk ke rumah, aku pun menanggalkan pakaian Dan terus menuju ke bilik air untuk Mandi Dan menyiapkan makanan untuk suami ku. Peristiwa tadi aku Cuba lupakan sebaiknya. Namun teringatkan lagi 2 Hari Aku perlu berjumpa kembali dengan Kamal menyebabkan peristiwa aku dinikmati oleh Kamal seolah-olah rakaman filem yang terlintas difikiran ku. Aku juga tidak menyangka permainan Kamal telah memerangkap ku. Terus- terang aku katakan permainan dengan kamal tadi jauh lebih baik dari permainan aku Dan suamiku.
Malam itu, aku pergi ke rumah Intan untuk mempelajari bagaimana menyediakan video untuk tugasan yang diberikan oleh Kamal. Buat pertama kali aku terlibat dalam sesi live tetapi berkongsi dengan Intan. Seronok aku melihat respond penonton terhadap sesi live kami."Kak..tengok tu..ni akaun boss Kita ni.."
Aku melihat satu akaun yang memberikan tanda emoji bagus kepada sesi live kami. Sekurang-kurangnya beliau tahu kami komited terhadap tugasan kami.
Setelah selesai sesi live itu, aku meminta diri untuk pulang. Sempat juga aku memberitahu yang aku perlu berjumpa dengan Kamal dalam Masa 2 Hari lagi.
"Eh..Intan pun sama lah..kene jumpa dengan boss juga lagi 2 Hari.."
"Dah tu .Sapa nak jaga anak kau Intan?.."
"Takper la kak..yang tu Intan setelkan sendiri lah . Kak jangan risau.."
*****************************
POV INTANKeesokkannya aku Cuba menghubungi mak mertua ku untuk meminta bantuan beliau menjaga sekejab anakku . Apabila selesai tugasan ku, aku boleh meminta bantuan pada Kak Sue untuk mengambil anakku di rumah mertua ku. Paling kurang aku bayarlah duit minyak nanti.
"Assalamualaikum mak..Intan ni.."
"Waalaikumussalam..haa Intan..ada apa call mak ni.."
"Intan nak mintak tolong mak ni..Intan ada kerja skit esok di bank.. Intan nak mintak tolong mak tengokkan cucu mak ni.."
" Boleh jer..kau nak kami pergi ambil atau kau nak hantar sini?.."
"Mak ambil boleh..dalam pukul 10 camtu.."
"Haà ok..dalam pukul 10 mak sampai.."
Alhamdulillah. Selesai satu masalah. Sekarang cuma tinggal Hal nak menjemput anakku apabila selesai tugasan di tempat Kamal nanti.
"Assalamualaikum kak Sue ..Intan ni.."
"Haa Intan .ada apa call Kak.."
"Takder kak..Intan nak minta tolong dengan kak ni.. nanti lepas setel kerja Kat kedai nak ajak kak ambil anak di rumah mertua.."
YOU ARE READING
Disebalik
RomanceMengisahkan seorang Suri rumah tangga yang didalam dilemma membuat keputusan disebabkan desakan hidup.