Disebalik Part 21

24.7K 227 18
                                    

Disebalik
Persefahaman

Kamal Masih lagi berbogel tanpa pakaian duduk diatas kerusinya. Dihadapan beliau kelihatan Intan Dan Kak Sue yang hanya mendiamkan diri dari tadi. Setelah selesai menghabiskan rokoknya, Kamal Mula bersuara.

"Saya rasa kamu berdua dah tahu apa yang berlaku sekarang kan?.."

Intan Dan Kak Sue mengangguk perlahan. Menandakan kedua-duanya tahu mengenai permainan yang sedang berlaku ini.

"Jadi Saya rasa kamu berdua dah tahu rahsia Masing-Masing. Jadi Saya harap kamu berdua kunci mulut. Biar Kita bertiga jer yang tahu apa yang terjadi.."

Sekali lagi, Intan Dan Kak Sue menganggukkan kepala. Mungkin Masih lagi terkejut dengan kejadian yang berlaku, jadi mereka berdua banyak mendiamkan diri.
Tiba-tiba Kamal menghulurkan dua sampul Surat masing- masing untuk Intan Dan Kak Sue.

"Nah..ini upah kamu untuk minggu ini..kamu teruskan kerja kamu seperti biasa.."

"Andainya kamu tidak menjalankan tugas kamu seperti biasa, Saya menganggap kamu tidak lagi berminat untuk meneruskan kerja ini .."

Intan Dan Kak Sue Masing-Masing mengambil sampul Surat yang diberikan Dan meminta izin untuk pulang ke rumah.

************************
*POV Intan*

Setelah sampai di rumah, aku mengintai kereta kak Sue. Nampaknya beliau sampai lebih awal pada aku. Aku terus melangkah menuju ke rumah ku. Setelah sampai, aku melihat pintu rumah kak Sue tertutup rapat. Mungkin beliau Masih lagi terkejut dengan apa yang telah berlaku.
Aku melangkah masuk ke dalam rumah, sampul yang diberikan oleh Kamal aku campakkan ke atas sofa. Kemudian aku terus membersihkan diri. Setelah menukar pakaian, aku kembali ke sofa Dan melihat isi kandungan sampul Surat tersebut. Didalamnya berisi sejumlah Wang tunai. Setelah mengira Wang tersebut, jumlah yang diberikan oleh Kamal adalah sebanyak Rm700. Aku merasakan jumlah itu Masih lagi banyak buat ku kerana aku baru sahaja mendapat gaji bulanan ku baru- baru ini. Memandangkan Masa Masih panjang Dan anakku Masih lagi berada di rumah mertua ku, jadi aku mengambil peluang ini untuk mengemaskan rumah. Setelah selesai mengemas rumah, aku berkira-kira bagaimana untuk memulakan perbualan aku dengan kak Sue. Setelah berfikir banyak Kali, aku kemudian memberanikan diri untuk menghantar Whatsapp kepada kak Sue.

"Assalamualaikum kak..kak free Tak..nak ajak kak ambil anak dirumah mertua.."

" Kalau kak Tak free, takper lah..sajer jer Intan Tanya.."

Setelah selesai menghantar perbualan itu, aku menanti dengan penuh debar respon daripada Kak Sue. Tak sampai dua minit, aku melihat perbualan yang dihantar telah di " blue tick". Maknanya kak Sue telah membaca perbualan yang aku hantar.

"Waalaikumsalam Intan..boleh jer..Intan nak pergi pukul berapa.."

Melihat respon dari Kak Sue, aku seperti ingin melompat kegembiraan kerana aku risau Kak Sue tidak membalas perbualan ku kerana peristiwa di pejabat Kamal tadi.

"Kita pergi pukul 5 boleh Tak..nanti Intan dah siap..Intan call kak.."

"Ok..nanti Intan call kak yer.."

Terasa beban seribu kilogram terlepas dari bahu mendengar respon dari Kak Sue. Aku merasakan aku perlu mengambil peluang ini untuk menjelaskan apa yang berlaku. Sekurang-kurangnya rahsia aku dengan Kamal tidak terdedah lebih-lebih lagi kepada suami ku. Lagipun setelah sekian lama bekerja dengan Kamal Dan dengan pendapatan yang diperolehi, aku Rasa   perlu melakukan sesuatu sekurang-kurangnya rahsia aku tidak terbongkar Dan Aku berharap kak Sue memahami keadaan ku.

*************************
POV
Kak Sue

Setelah mengambil sampul Surat yang diberikan oleh Kamal, aku terus pulang ke rumah. Aku Masih lagi risau akan rahsiaku akan terdedah andainya Intan membuka mulut mengenai apa yang telah terjadi hari ini. Setelah sampai dirumah, aku segera membersihkan diri ku, aku Rasa tidak selesa dengan peluh yang melekit-lekit dibadan hasil 'perjuangan' ku dengan Kamal tadi. Selain itu, burit ku juga Masih lagi terasa sengal akibat henjutan kasar dari Kamal. Namun henjutan dari Kamal itu membuatkan aku kembali mencapai kepuasan yang sekian lama hilang dari dalam hidup ku. Semenjak suami ku sering membuat perjalanan jauh yang  melebihi sehari, hubungan seks ku terasa sedikit hambar kerana suami ku sering mengadu keletihan. Oleh itu aku banyak bertolak ansur Dan memendam keinginan ku.
Setelah selesai membersihkan diri, aku duduk di sofa sambil membelek isi di dalam sampul Surat yang diberikan. Aku melihat sejumlah Wang tunai didalamnya. Setelah mengira, jumlah wang tersebut adalah Rm 700.

"Banyak jugak Kamal bagi ni.."

Tiba-tiba telefon bimbit ku berbunyi Dan Aku melihat satu mesej dari Kamal.

"Assalamualaikum kak, isi dalam sampul Surat tu Tak termasuk dengan gaji Tau..itu bonus untuk kak sebab bagi servis terbaik😜😜"

"Terima kasih En.Kamal😊😊"..

Aku tersenyum sendirian, maknanya pemberian Hari ini Tak termasuk gaji sepatutnya aku terima. Setelah dicongak-congak, aku merasakan pendapatan yang aku perolehi agak lumayan. Namun aku Masih lagi khuatir akan apa yang berlaku di pejabat Kamal tadi bocor ke pengetahuan suami ku. Jadi aku memikirkan cara bagaimana untuk memulakan perbualan aku dengan Intan. Kemudiannya aku mendengar pintu rumah Intan dibuka.

"Ni mesti Intan baru sampai"..

Aku berkata sendirian, jari-jemariku Masih lagi berbelah bagi untuk menulis Whatsapp kepada Intan. Menantikan keberanian Tak kunjung tiba, aku kemudiannya mengambil keputusan untuk menyimpan dahulu barang-barang yang aku ambil di pasaraya tadi untuk tugasan aku seterusnya.
Tiba-tiba telefon bimbit aku kembali berbunyi Dan Aku melihat mesej di aplikasi WhatsApp tertera mesej dari Intan. Aku berasa cukup gembira seolah-olah Batu berat menghempap dadaku telah diangkat. Rupa-rupanya Intan ingin meminta bantuan aku untuk mengambil anak di rumah mertuanya. Tanpa ragu-ragu aku terus bersetuju Dan Aku ingin mengambil peluang ini untuk berbincang dengan Intan tentang Hal yang berlaku tadi.
Aku telah berfikir sedalam-dalamnya, andai Intan tidak memberikan kerjasama yang baik, aku akan menceritakan perihal video - video yang aku lihat di laptop Kamal itu kepadanya. Bukan sebagai ugutan tetapi lebih kepada perlindungan agar rahsiaku tidak terdedah.
Secara jujurnya aku begitu menikmati permainan dari Kamal namun aku risau akan respon dari Intan memandangkan beliau telah melihat hubungan badan aku dengan Kamal.
Lagipun dengan hasil upah yang diberikan oleh Kamal  itu cukup lumayan Dan memudahkan aku kerana tempat kerja tidak jauh dari rumah. Andainya aku memilih untuk menukar kerjaya, aku risau suami ku tidak lagi membenarkan aku bekerja kerana melihat aku seperti tidak bersungguh-sungguh. Aku kini mengharapkan respon dari Intan tentang apa yang telah berlaku. Sekurang-kurangnya aku dapat memujuk Intan untuk menyimpan rahsia ini dengan baik .

DisebalikWhere stories live. Discover now