الفصل 7

466 20 2
                                    

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 🤝 الفصل 7من حكاية بت الريف * بقلم صباح عبدالله فتحي
بسم الله الرحمن الرحيم

دهب كنت عايشه حلم جميل اوي بس وزاي اي حلم بينتهي بكابوس فوقت على صوت القلم اللي نزل على وشي ومش عارفة اي هو السبب فضلت قاعدة وحطيه أيدي مكان القلم لقيتوا ماسكني من شعري ومن كتر الخوف مش قادرة افهم اي اللي بيحصل دهب بخوف وصوت عالي..

حرام عليك انا عملت اي طيب علشآان تضربني بشكل ده

مهند كنت في منتهي الغضب ماقدرتش اسيطر على نفسي لم اكتشفت انها فعلاً مش بت وفضلت اضراب فيها من غير اي رحمه.

انتي مش بت انتي زاي مااهل القريه قالوا عليكي انتي مش بت.

وبعد عنها وانا في منتهي الغضب وعمال اشد على شعري علشآان اهدي وماقتلهاش.

دهب بدموع انت بتقول اي ازي مش بت.

مهند مسكتها من شعرها..

انا برضو اللي هقولك ازي مش بت وفضلت اضربها على وشها.

دهب بدموع مهند.. حرام عليك كفاية مش قادرة اها بالله عليك كفاية اهاااا.
❈-❈-❈
فضل يضراب فيا من غير اي رحمه لحد ماغمي عليا من كتر الضرب والخوف مابقتيش حسها بحاجة
مهند حسيت أن جسمها تقل ومابقتش تتحركة قاعد جنب منها بخوف واخدها في حضني وفضلت اعيط دموعي نزلت من كتر الغضب والوجع اللي انا في ازاي مراتي وحبيبت قلبي تطلع مش بت انا اها كنت عارف الكلام اللي طلع عليه بس فكرتوا مجرد كلام وماتخيلتش انو ممكن يكون حقيقة قومت وشلتها بحزن وحطيتها على السرير وفضلت قاعد جمبها وعيني على وشها اللي من كتر ضربي في مابقاش في حطه انها تثبيت ان ده وشيي انسانه قومت وجبت له  كريم وحطيتوا له وسبتها وطلعت.

دهب حسيت بوجع في وشيي جامد وشوفت حلم ومهند بيضرب فيا او افتكرت اللي حصل وقومت على صرخة واحد.

لا بالله عليك ماتضربنيش انا ما عملتش حاجه اهاااا.

بس لم فتحت عيني مالاقتش حد غير انعكاس وشي في المرايه فضلت ابص على نفسي بحزن وقهر وضميت رجلي على صدري وفضلت اعيط لحد لم لاقتوا دخل اول ماشفتوا ارتعبت وجسمي كلو بقاا يرتعش من كتر الخوف

مهند بحزن... ماتخفيش مش هاعمل فيكي حاجة.
❈-❈-❈
دهب مسحت دموعي من على وشي وايدي عمالها ترتعيش.

مهند..  انا اسف يادهب بس انا ماقدرش اكمل معاكي انا اها كنت عارف الكلام اللي بيتقال عنك بس كان اخلاقكك تثبت العكس قولي لي مين عمل فيكي كدا بوعدك هاجبلك حقك منه.

دهب بدموع وقهر..   انا ذات نفسي والله ماعرف حاجه انا والله العظيم من يوم ماعرفت يعني اي حياة انا ماسمحتش لحد يشوف شعرها من شعري غيرك انت وأقسم بالله العلي العظيم يامهند مش بكذاب عليك

حكاية بت الريف.  الكاتبه صباح عبدلله حيث تعيش القصص. اكتشف الآن