السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الفصل 10 من حكاية بنت الريف بقلم صباح عبدالله
بسم الله الرحمن الرحيممهند بصوت عالي استني.
دهب بدموع يارب مايكنش عرفني وخد بعضي وجريت وانا مش شايفة حاجه.
مهند بصوت عالي استنى بتجري ليه كدا وفجاة وبصوت عالي حسابي العربية.
دهب وانا بجري ماحستش بحاجة غير وحاجة خبطتني جامد وبعد كده ما حستش بحاجه.
مهند بصوت عالي لاء وجريت زاي الهبل وانا مش عارف ليه ورحت عند الست والناس ملمومين حوالينها ابعدو كدا خلينا نخدها المستشفى ورحت ولسه هاشيلها من علي الارض الطرحها اللي كانت على وشهه تشيلت ولما شفوفت هي مين اتصدمت صدمت عمري ومن الصدمه حاسس ان لساني انقطع وجسمي زاي الحجر مش قادر احرك جسمي ولا قادر اتكلام اخدها في حضني وصرخت بصوت عالي.
دهب ودموعي نزلت وبقيت اتكلام زاي المجنون دهب حبيبتي قومي انا اسف انا اسف والله حقكك عليا قومي أضربني بس اوعي تسبني دهب يانور عيني قوم.
بس كنت غرقانه في دمه ومافيش فيها نفس.
عصام وتامر يجوا جري على صراخ مهند.
عصام بخوف. مهند مالك.
تامر في اي ومين دي ويشوف مين اللي في حضن مهند.
عصام بصدمه دي البت اللي احنا لاقنها.
مهند بدموع دي دهب حبيبتي ونور عيني.
❈-❈-❈
عصام بصدمه دهب.تامر بصوت عالي مش وقت الكلام ده البت غرقانه في دمه لازم نخدها المستشفى فوراً.
مهند. ايوه هاتو عربية بسرعه.
وقومت ومش عارف ازي وشيلت دهب من علي لارض وجريت على العربية بتاعت عصام وخدها ورحت بيها على المستشفى. وبعد نص ساعه كنا وصلنا المستشفى
مهند بصوت عالي . هاتوا دكتور بسرعه.
عصام يجري ويجب سرير من من بتوع المستشفى حطها هنا يامهند.
مهند حطتها على السرير و بصوت عالي هاتوا لي دكتور بسرعه.
الدكتور خير يا فندم.
تامر البت دي في عربية خبطتها على الطريق.
الدكتور يكشف علي دهب ويكلم ممرضه بصوت عالي جهزوا لي غرفه العمليات فوراً.
مهند بخوف ليه العمليات هي فيها اي.
الدكتور دي معاها نزيف داخلي وده ممكن يكون سبب في موتها.
الممرضه تفضل يا دكتور غرفه العمليات جاهزه.
مهند بحزن ويحضن دهب وبدموع بالله عليكي عقابينى باي حاجه تانيه غير انك تمشي وتسيبيني بلاش العقاب القياسي ده بالله عليكي.
أنت تقرأ
حكاية بت الريف. الكاتبه صباح عبدلله
Misteri / Thrillerحكاية حزينة ومؤلمة وكل اللي المغامرات اللي فيها هتكون حزينة ورومنسي أتمنى تعجبكم. الحكاية هتتكلم عن دهب البنت الريفية اللي هتعيش مع جدتها وجدها أهل أمها وخالها اسلام اللي مش بيحبها او بالمختصر ما فيش حد من أهل قريتها بيحبها غير جدتها أم نوال. وسبب...