مافيا؟؟!! 💔🔞

2.6K 18 0
                                    

بعد فترة عادت ميرڤت للغرفة و دقت الباب.
ميرڨت: ايه يابنتي مش بتردي ليه ؟
-اماني؟ اماني ردي يابنتي!
قلقت ميرڤت كثيرا لكن والد اماني متوفي و هي ليست قادرة على كسر الباب لذلك جعلت حارس العمارة يأتي و يكسره.
الحارس: دي مش هنا يا هانم! و الشباك مفتوح.
ميرڤت: يالهوي يالهوي هتكون راحت فين البت!؟

بعد قليل انتشر الخبر في مواقع التواصل وحتى على التلفاز لعل احد رآها لكن للاسف لم تكن هناك اخبار عنها.
الجميع في القصر كان يعلم بشأن اماني، كانوا جميعا جالسين في الصالة إذ بالخبر يُذاع و يثير الفزع لدى قمر و ناردين
لم تظهر تعبيرات صدمة على الباقيين كما هو متوقع.
نظرت قمر لمالك بغضب: مالك من فضلك عايزة اتكلم معاك.
ذهب معها الى الغرفة دون فهم ما مشكلتها.

مالك: في ايه؟
قمر: مالك انت لحد دلواتي مافهمتنيش اي حاجة، من قبل الجواز وانا بطلب منك تفهمني اي طبيعة شغلك و ليه ماما كانت خايفة اتجوزك وانت مش بترد ولا بتدي اي اجابة!
دُق باب الغرفة ففتح مالك ليجدها ناردين.
ناردين بحدة: اسفة عالمقاطعة، بس اتوقع من حقي انا كمان افهم بما ان رامي مارضيش يتكلم.
نظر لهن مالك بتوتر ليأتي رامي و يدرك انه قد حان وقت معرفتهن بكل شيء.

مالك: احنا ولاد جاسم المداح.. يمكن متعرفوش مين هو بس هما يعرفوا.. بابا مماتش بابا في السجن باسم القتَّال..
نظرت قمر لناردين بصدمة محاولات تصديق ما تم سماعه.
ناردين: ليه؟! ليه ماحدش قالنا من الاول ليه مافهمناش؟
مالك: ولو كنتي عرفتي مكانتش حاجة هتتغير و كان هيفضل عندك خيارين مالهمش تالت.. اللي يدخل البيت ده ماينفعش يخرج زي مادخل منه.
قمر بصدمة: يعني انا عايشة مع مجرمين؟ يعني انت كداب؟
مالك بكشرة: كداب؟
قمر: ايوة كداب انت مخبي عني انك ابن اكبر مجرم فيكي يامصر؟! و اكيد انت خليفته.. وكلكوا طبعا.. كلكوا مجرمين!
اغضبت مالك كلماتها و اسلوبها فأمسكها من شعرها و ادخلها للغرفة.
قمر: ااااههه مالك سيبني بتعمل اييه!؟
حاول ناردين ان تتبعه لتبعده عنها لكن رامي منعها من ذلك ليبدأ الاثنان شجاراً اخر ايضاً.

اغلق مالك الباب و تركها ثم نظر اليها بقمة الغضب وقال: انت ازاي تتكلمي معايا كده انت اتجننتي ولا ايه؟!
قمر: لما اعرف انكوا مافيا كبيرة قتالين قتلة و كمان الموضوع مش جديد لازم اتجنن!
مالك: احترمي نفسك و اتكلمي عدل عشتي معايا معززة مكرمة ملكيش دعوة بشغلي فاهمة ولالا!؟
قمر: انت قادر تستوعب يعني ايه قتل و اجرام لانه جزء من حياتك و شغلك لكن لا انا مش هقدر اعيش في البيت ده ثانية وحدة بعد اللي سمعته!

و اخيراً ظهرت حقيقة مالك العصبية و المجنونة و عديمة الرحمة.. اجل هو فعلاً رجل مافيا و ليس ذلك الشاب اللطيف الذي كانت تراه في نظرها.

مالك بنبرة مرعبة و صوت منخفض بارد: كلمة كمان و هزعلك..
شعرت قمر بالتوتر لكنها لم تسكت
قمر: هتزعلني ازاي؟
امسكها مالك من ذراعها بقوة اشعرتها بأنه يعتصر ذراعها و سحبها خارج الغرفة ذاهباً للاسفل
قمر: اااااههه مااالك سيب ايدييي وجعتني سيبهاا!
بدأت قمر بالصراخ كأنها تبكي
قمر: يا مالك خلاص سيب ايدي انت ماخدني على فيين..؟

الإخوة الثمانيةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن