Pitäkää mielessä, että tää tarina perustuu mun omiin kokemuksiin. Jokaisen ADHD näyttää eriltä. :]
__Aino on juuri saanut meikkinsä valmiiksi, kun kuulee ovikellon soivan.
Nainen oli kokonaan unohtanut tilanneensa pitsaa.
Aino kääntää katseensa takaisin peiliin, josta hän näkee kasvonsa, joilla on pelle meikki. Aino katsoo hetken peiliä ja sanoo sitten: "No saanpa ainakin uuden kokemuksen."
Aino käy hakemassa lompakkonsa ennen kuin astelee ovelle.
Nainen tuntee olonsa ihan typeräksi, kun avaa oven. "Hei", Aino sanoo ja hymyilee hiukan vinosti pitsakuskille.Nainen voi nähdä kummastuksen pitsakuskin kasvoilla.
Tai ainakin ajattelee näkevänsä.Pitsakuski ojentaa pitsan Ainolle ja ottaa naisen ojentamat rahat. Aino kiittää pitsakuskia ennen kuin sulkee oven ja lähtee keittiöön. Nainen istahtaa pöydän äärelle ja ottaa puhelimensa. Nainen avaa puhelimensa ja valitsee sarjan, jota katsoa samalla, kun syö. Hänen on nimittäin hiukan vaikea keskittyä syömiseen ilman katsottavaa.
=
Aino astelee makuuhuoneeseen ja katsahtaa roskakoria, joka on täynnä. Se pitäisi viedä ulos.
Aino menee roskakorin luo ja ottaa pussin sitoen sen kiinni. Nainen laskee pussin korin viereen ajatellen, että veisi sen myöhemmin.
Aino jää seisomaan roskakorin viereen miettien, miksi alun perin tuli huoneeseen.Nainen kurtistaa kulmiaan, koska nyt häntä häiritsee se, ettei hän muista, miksi tuli huoneeseen.
-
Aino kävelee makuuhuoneeseen ja huomaa roskapussin lattialla.
Naisen piti viedä se jo pari päivää sitten, mutta hän unohti koko asian.
Aino ottaa pussin käteensä ja lähtee eteiseen. Eteiseen päästessään nainen mietti hetken ja laskee pussin sitten oven viereen.
Hän veisi sen myöhemmin.
Aino lähtee sitten eteisestä olohuoneeseen.
-
Aino makaa sohvalla, kun huomaa roskapussin oven vieressä.
Se pitäisi viedä.
Aino ei kuitenkaan kykene nousemaan vielä sohvalta.-
Lopulta roskapussi on kaksi viikkoa oven vieressä ennen kuin Aino muistaa ja jaksaa viedä sen.
=
Aino katsoo itseään peilistä.
Naisella on treffit, joista hän on ollut ihan hermona jo monta päivää.
Aino pyörähtää hiukan peilin edessä ja hymyilee iloisena mekkonsa lepattaessa kivasti.
Nainen lisää korvakorut korviinsa ennen kuin astelee ulos makuuhuoneesta ja mennen olohuoneeseen.
Aino istahtaa sohvalle ja katsahtaa kelloa huomaten, että hänellä on vielä yli tunti ennen kuin hänen pitäisi lähteä.
Naiselle käy näin aika usein.
Hän on valmis ihan liian aikaisin, kun jotain jännittävää on tapahtumassa. Esimerkiksi, kun pitää matkustaa lentokoneella, Aino saattaa olla lentokentällä kolmekin tuntia etuajassa, koska ei ainakaan halua myöhästyä.-
Aino sulkee oven perässään, kun hän palaa asuntoonsa. Naisen kasvoilla on leveä hymy. Treffit olivat menneet hyvin. Aino lysähtää sohvalle ja katselee kattoa leveästi hymyillen. Aino näyttää vähän hölmöltä hymyillessään noin.
=
Aino astelee eteiseen, kun kuulee ovikellon soivan.
Hän avaa oven ja näkee muutamia vuosia itseään vanhemman naisen.
Aino hymyilee naiselle iloisesti.
"Moi", Aino sanoo hymyillen ja päästää naisen sisään. "No hei", nainen sanoo hymyillen ja painaa suukon Ainon poskelle.
Aino hymyilee iloisesti ja lähtee peremmälle asuntoon nainen perässään.Aino astelee olohuoneeseen ja istahtaa sohvalle. Nainen istuu Ainon viereen ja katsoo hiukan asuntoa.
"Sun asuntosi on kiva", nainen toteaa hymyillen ja katsahtaa Ainoa, joka on painanut päänsä naisen olkaa vasten.
"Kiitos", Aino kiittää hymyillen ja jatkaa pian: "Mä en ole oikein osannut päättää miten sisustan tän niin nää mikään ei oikein mene yhteen minkään kanssa. Pitäisi ehkä myös vähän joku päivä yrittää laittaa jotain tavaroita pois, kun tää on aika täynnä."-
Aino ja nainen istuvat ruokapöydän ääressä.
Aino oli tehnyt italianpataa. Se on yksi Ainon lempiruuista.
Aino katsahtaa vastapäätään istuvaa naista syödessään. "Haluatko kuulla hauskan faktan haista?" Aino kysyy pian katsoessaan toista naista. "Noh, kerro", nainen sanoo hymyillen. "Hait on tosi uteliaita eläimiä ja, koska niillä ei ole käsiä, ne tutkii asioita puremalla niitä", Aino kertoo hymyillen.
Hän ei ole varma miksi halusi kertoa asian. Se vain sattui tulemaan mieleen.
"Hait on aika söpöjä", Aino toteaa vielä naisen kasvoja katsahtaen. "Sittenhän ne on ihan samanlaisia kuin sinä", nainen sanoo hymyillen Ainolle. Ainon kasvot punehtuvat, kun hän kuulee sanat.
-
Aino makaa naisen vieressä sohvalla. He katsovat elokuvaa. Aino oli saanut valita, joten he katsovat Wolverine-elokuvaa. Aino rakastaa Wolverinea. Ja Hugh Jackmania. Aino katsahtaa naista hymyillen. Tyttöystäväänsä.
YOU ARE READING
Hetkiä
Short StoryIloisia, surullisia, isoja ja pieniä hetkiä. Lyhyitä tarinoita erilaisista ihmisitä erilaisissa tilanteissa. ⚠️Sisältö varoitus: Kuolema