Severinin paikka

17 2 0
                                    

Severin astelee makuuhuoneeseen.

Isällä on uusi miesystävä, joka on asunut nyt viikon heidän luonaan. Cristian on ihan mukava, mutta Severin ei pidä hänestä.
Se johtuu siitä, että Cristian nukkuu Severinin paikalla.

Severin menee sängyn luo ja kapuaa pian sille.
Tuo kömpii kahden aikuisen väliin ja siinä samalla puolivahingossa potkaisee Cristiania.

Cristian havahtuu potkaisuun ja nousee istumaan. Mies katsahtaa poikaa, joka katsoo häntä tuimasti takaisin. "Sä oot mun paikalla", toteaa Severin ja yrittää työntää toista pois sängyltä.

Antonio herää, kun Severin nojaa isäänsä yrittäessään työntää toista miestä alas. Antonio kääntyy katsomaan toisia kysyen: "Mikä nyt on?"

Severin kääntää katseensa isäänsä todeten: "Cristian on mun paikalla."
Antonio katsoo hetken poikaansa ennen kuin sanoo: "Severin, sä olet jo 9. Sä uskallat nukkua yksin."

Severin katsoo isäänsä ja katsahtaa sitten toista miestä sanoen takaisin: "No toi on jotain 50, joten se kyllä uskaltaa nukkua yksin."
Antonio katsahtaa avomiestään ja sitten poikaansa hiukan naurahtaen.
35-vuotias Cristian katsahtaa myös poikaa aavistuksen loukkaantuneena.

"No etköhän sä täksi yöksi mahdu meidän väliin nukkumaan", Antonio sanoo lopulta hiukan hymähtäen.
Severin katsoo hetken isäänsä ja sanoo sitten: "En mahdu, toi on liian iso." Poika osoittaa samalla Cristiania.

-

Cristian päätyi sohvalle nukkumaan.

=

Severin kävelee keittiöön aamupalalle ja huomaa Cristianin istuvan pöydässä. Hänen paikallaan. Severin astelee miehen viereen ja katsoo tätä samalla todeten: "Se on mun paikka. Mee pois."

Cristian kääntää katseensa poikaan ja kohottaa hiukan kulmaansa. Hän kuitenkin päättää siirtyä vastapäiselle paikalle, jotta säästyisi valitukselta.

Severin hymähtää tyytyväisenä ja hyppelehtii sitten pois keittiöstä.

=

Antonio astelee olohuoneeseen ja näkee huoneen keskellä ison pahvilaatikon. Mies astelee laatikon luo ja huomaa sen sisällä poikansa, joka on käpertynyt laatikkoon.

"Mitä sinä siellä teet?" Antonio kysyy pojalta.
Severin kääntää katseensa isäänsä ja sanoo: "Olen vaan, koska tää on mun paikka."
Antonio hymähtää hiljaa ja istahtaa sohvalle ottaen kaukosäätimen. "Vai niin", mies sanoo laittaessaan television päälle.

Severin kurkkaa laatikosta ja kääntää katseensa televisioon.


Unohin julkaista eilen, joten laitan tän nyt. Tää on kyl puolet lyhyempi ku noi muut, mutta on tää parempi ku ei mikään :)

HetkiäWhere stories live. Discover now