Moi pitkästä aikaa. Totta puhuen en oo vaan saanut aikaseksi kirjottaa, mutta liityin aika vasta sellaseen kirjoituskerhoon, jonka ansioista oon saanut ainakin vähän motivaatiota takasin :) En nyt tiiä kuinka useesti näitä tulee nyt tän jälkeen, mutta luultavasti ainakin vähän enemmän.
Jos oot tän novelin jälkeen vähän hämmentynyt selitän kaiken sitten tuolla lopussa.
__
Silvia istuu sängyn reunalla ja katselee puhelintaan hermostuneena. Hän on juuri soittanut isälleen ja odottaa nyt, että mies vastaisi.
Hänellä on erittäin tärkeää asiaa. Asiaa, joka on vaivannut häntä jo kauan. Joka on kerääntyneet isoksi möykyksi hänen rintaansa. Jonka takia hän on viettänyt öitä itkien. Välillä itsensä uneen ja välillä miehensä, Pablon, hereille.
Pablo on käynyt saman läpi itse, tosin kauan aikaa sitten, joten hän osaa lohdutta Silviaa ja antaa vertaistukea, jos tarve on.Pieni poika, Nereus, konttaa huoneeseen pehmolelu kainalossaan. "Mama..." poika sopertaa nousten seisomaan vasten sänkyä. Silvia hymyilee ja nostaa pienen pojan syliinsä. "Tiiätkös, sä oot syy, miksi mä joudun kertoa isälle. Sä pikku pirulainen opit puhumaan ihan liian aikaisin." Silvia puhelee lapselle pojan pulleaa poskea suukottaen.
Se on totta, jos Nereus ei olisi oppinut puhumaan, olisi Silvia lykännyt asiaa aina vain pidemmälle ja pidemmälle. On siis oikeastaan ihan hyvä asia, että Nereus oppi puhumaan.-
Antonio istuu sohvalla aviomiehensä vierellä, kun kuulee puhelimensa soivan. Antonio huokaisee hiljaa painaen päänsä aviomiehensä olkaa vasten. "Etkö aio vastata?" Cristian kysyy mieheltään. "En jaksa, tässä on mukavaa. Se on muutenkin vaan joku puhelinmyyjä." Antonio sanoo ja katsahtaa Cristianin kasvoja hymyillen.
Cristian naurahtaa ja vilkaisee keittiöön, kun puhelin lakkaa soimasta. pian puhelin kuitenkin jatkaa soimistaan. "Jos toi on puhelinmyyjä, niin se ansaitsisi ylennyksen." Cristian naurahtaa.
Antonio nyrpistää nenäänsä ja nousee lopulta ylös sohvalta, kun vaikuttaa siltä, että soittajalla on tärkeää asiaa.
Antonio raahautuu keittiöön ja ottaa puhelimensa ruokapöydältä. Hän katsoo puhelimen näyttöä, jotta saisi tietoonsa, kuka soittaja on.
Näytöllä näkyy nimi Lassi. Antonio vastaa painaa näytöllä olevaa vihreää nappia ja nostaa puhelimensa sitten korvalleen."Moi, miten menee?" Silvia kysyy heti ensimmäisenä, jottei hänen ainakaan ihan heti tarvitse kertoa asiaansa. "Mulla menee hyvin. Miksi sä soitit?" Antonio vastaa Silvian mielestä liian lyhyesti.
"Mun pitää kertoa sulle jotain. Sun olisi hyvä istua alas." Silvia sanoo äänettömästi huokaisten.
"Mitä on tapahtunut?" Antonio kysyy hiukan huolestuen istuessaan kuitenkin penkille pöydän ääreen.
"Mitään ei oo tapahtunut. Mä en vaan tiedä, miten sä suhtaudut tähän asiaan." Silvia rauhoittelee isäänsä. Nainen hengittää syvään ja kertoo sitten yhteen hengenvetoon: "Mä olen miettinyt tätä asiaa jo paljon ja kauan ja mä en kertoisi, jos en olisi varma. Isä, musta tuntuu, että oon nainen."Antonio huokaisee helpottuneena ja sanoo: "No hyvä. Luulin, että sulla oli jotain vakavaa asiaa." "Tai siis olihan tää vakavaa, mutta ei niin kuin pahalla tavalla vakavaa." mies jatkaa nopeasti puhumistaan, kun ensimmäiset sanat ei kuulostanut oikealta. Silvia naurahtaa hiljaa ennen kuin sanoo: "No hyvä, että sä suhtauduit näin."
Antonio hymyilee ja vakuuttaa sitten: "Ei sun tarvitse huolehtia siitä, etten hyväksyisi sua. Kyllähän mä Pablonkin transsukupuolisuuden hyväksyin. Vai oonko mä sanonut tai tehnyt jotain, joka vaikuttaa siltä, etten olisi?" Lopussa mies kuulostaa hiukan huolestuneelta. "Ei, et sä ole tehnyt tai sanonut mitään. Jotkut ihmiset suhtautuu eri tavalla, kun kyse on omista lapsista." Silvia sanoo isäänsä rauhoitellen. "Ai no se on hyvä." Antonio sanoo hymyillen helpottuneena.
__Eli siis Silvia ja Lassi on sama henkilö. Silvia on siis transnainen, vaikka luultavasti tajusit jo. Tällä hetkellä tässä on vuosi 2024, eli ollaan vähän tulevaisuudessa. Novelleissa, jotka sijoittuu ennen aikaa, kun Silvia tajuaa olevansa transnainen, Silviaa silti kutsutaan Lassiksi, koska silloin kaikki (hän itse mukaan lukien) tunsi hänet Lassina.
Laitan tähän listaan nyt tällä hetkellä esiintyneiden hahmojen syntymävuodet, jotta vuosi on helpompi hahmottaa:
Silvia 2003
Nereus (& Nerea, Nereuksen, aka Omarin, kaksoissisko) 2023
Severin 2010
Antonio & Cristian 1985
YOU ARE READING
Hetkiä
Short StoryIloisia, surullisia, isoja ja pieniä hetkiä. Lyhyitä tarinoita erilaisista ihmisitä erilaisissa tilanteissa. ⚠️Sisältö varoitus: Kuolema