7

26 1 0
                                    

Dom såg förstående ut.
-Det förstår vi!! Vart är du?? Det ser så ljust ut!! Sa dom.
-Sjukhustet!! Men jag borde någ se till att äta!! Sa jag.
-Har hon inte lämnat det än?? Frågade dom. Jag skakade på huvudet eftersom jag kopplade det med Joy och inte Karin som dom menade. Dom vet inget om Joy eller Abi.
-Abi!! Sa jag när jag såg henne gå med en från kleniken till mig. Jag släppte mobilen och sprang bort till henne. Abi slickade mig i ansiktet. Hon som hade tagit hit henne började prata med mig. Jag lyssnade noga. När hon sagt det hon skulle tackade jag för hon tog hit Abi och informerade mig. Sen gick jag tillbaka till min mobil med Abi. Hon gick som vanligt lydigt tätt in till benen på mig. Jag satte mig ner och Abi satte sig bredvid. Jag la min arm om henne innan jag tog upp min mobil.
-Jenziih vad är det där?? Frågade dom.
-En hund!! Som inte mår så jätte bra längre!! Svarade jag.
-Varför?? Frågade dom. Jag berättade lite om Abi. Varför hon inte mådde så jätte bra längre och lite så. Jag satt och myste och pratade med mina vänner när det plötsligt kom en massa läkare som gick in till Joys rum väldigt snabbt. Jag blev orolig och tystnade helt. Jag som precis hade blivit uppmuntrad och satt och pratade.
-Jenziih?? Frågade dom.
-Jag ringer upp!! Svarade jag oroligt och la på. Jag reste mig upp och en läkare kom ut.
-Vad hände?? Frågade jag oroligt.
-Vi råkade komma emot fel!! Hon var på gränsen mellen liv och död!! Svarade han.
-Hon ska med hem idag!! Hör du det?? Och det ska vara levande och frisk!! Sa jag. Han nickade förstående.
-Jag förstår!! Vi gör allt vi kan för att ni ska kunna åka hem idag!! Men det blir nog inte innan imorgon!! Sa han. Han gick och jag satte mig igen. Efter ett tag kom fler ut. David som en av dom heter satte sig på huk framför mig. Jag tittar försiktigt upp.
-Söt vove!! Joy mår bra igen men hon kommer inte vakna förens typ mitt i natten!! Om du vill kan du snart få gå in till henne!! En av sköterskorna kommer att säga till!! Sa David.
-Abi får väl följa med in då?! Sa jag.
-Om Abi är hunden så skulle vi kunna göra ett undantag!! Joy såg väldigt läskig ut och den minen vill jag inte få tillbaka!! Sa David.
-Abi är Joys hund som hon haft sen hon var tre!! Sa jag.
-Berätta mer!! Du vet ganska mycket om henne va?! Sa han.
-Jag vet väldigt mycket!! Sa jag och berättade om Joy. Efter ett tag gick han efter att ha tackat för pratstunden. Nån minut därpå kom dom sista ut och sa att jag gick gå in. Jag gjorde det.
Jag la mig bredvid eftersom jag lovat Joy att hon skulle vakna i min famn. Jag pussade henne innan jag la täcke på oss. Abi la sig på mina fötter och vi somnade. (JOY)
När jag vakmade låg pappa bredvid och Abi låg på våra fötter. Jag kröp ihop lite och somnade om med ett leende på läpparna. (YOHIO)
Jenziih la bara på. Vi var lite chokade. När skaffade han en hund och varför hade Karin inte blivit utskriven än?! Det har ju gått en vecka sen hon dog. Vi åkte till sjukhuset för att se till Jenziih men enligt dom var Karin utskriven.
-Men en Jenziih?? Han sa att han var här förut!! Är han kvar?? Frågade vi.
-Hur ser han ut?? Frågade hon. Vi visade en bild.
-Tyvärr, honom har jag inte sett på hela dagen!! Sa hon. Vi blev chokade. Vi tackade ändå och åkte till studion.
-Jag tror han är där men att det inte var Karin han menade!! Sa Seike.

MAD dreams Whit magicWhere stories live. Discover now