Men nog också det ända bra.
-Hur är det?? Frågade jag.
-Jag vill ha mamma och Abi levande!! Svarade Joy och började gråta. Jag lyfte upp henne. Sen tog jag med henne till närmaste gräsplett. Jag satte mig ner med Joy gråtande i famnen.
-Det blir bättre!! Sa jag.
-Min hund som jag haft i 8år dog och mamma är död!! Hur ska det bli något bra av det här?? Frågade Joy högt.
-Gumman ta det lungt!! Du kommer må bättre!! Jag lovar!! Svarade jag och kysste hennes panna. Smått såg jag dom andra från bandet komma längre bort. Men dom verkade inte ha sett mig. Däremot var det an massa andra som kollade på oss. Säkert bara för Joy sa det högt och grät. Men efter en liten stund kom dom och satte sig vid oss. Dom såg frågande ut.
-Vem är det och varför gråter hon?? Frågade Fredrik.
-Hade inte du en hund nyss?? Frågade Seike.
-Sshh!! Inget om det!! Svarade jag snabbt. Joy grät mer. Jag pussade henne igen. Men det hjäplte inte. Joy bara grät, lite mer för varje tår. Dom andra satt näst intill tysta tills hon somnade av att ha gråtit så mycket.
-Berätta nu!! Sa dom.
-Abi dog när Joy skulle bli utskriven!! Svarade jag.
-Abi va det hunden?? Frågade Yohio.
-Abi va hunden som jag hämtade när jag pratade med er!! Svarade jag.
-Vem är hon då?? Frågade dom.
-Det är Joy!! Karins dotter!! Som jag tar hand om!! Svarade jag.
-Men Karin, hon dog väl för två veckor sen?? Frågade Warcus.
-Jo och Abi förra veckan!! Svarade jag.
-Men vad jobbigt!! Har hon suttit och gråtit i två veckor?? Frågade dom.
-Japp men inte hela tiden!! Svarade jag
-Men hallå, blir du typ hennes pappa då?? Frågade Fredrik. Jag nickade lite. Vi satt och pratade om allt som hade hänt och så. Joy började vakna till. När hon öppnade ögonen stängde hon dom igen och började gråta.
-Hur mår du?? Frågade Yohio. Joy skakade på huvudet. Efter ett tag vet jag inte vad som hände med henne. Hon reste sig upp och sprang någonstans. Åt samma håll som huset var åt. Då springer hon nog hem.
-Jenziih!! Sa dom.
-Aa sa jag.
-Ska du inte springa efter?? Frågade dom. Jag skakade på huvudet.
-Hon springer nog bara hem!! Om hon inte gör det ringer hon säkert!! Svarade jag. Dom skakade på huvudet.
-Om hon ramlar och slår sig då?? Frågade Seike.
-Äm....äm....jag vet inte!! Svarade jag.
-Nu ska du visa oss vart du nu mera bor!! Sa dom. Vi reste oss upp och jag tog med dom hem. Det hördes att hon grät. Men vart?! När vi kom in i huset hördes det inte lika mycket. Så hon måste alltså vara i något träd där ute. Eller så är det någon annan som gör det och det hänt något med Joy.
-Vart är Seike?? Frågade jag.
-Han skulle kolla en sak!! Svarade Yohio. Jag nickade lite. Efter en stund kom han. Med Joy i handen. Undra om det var det han skulle kolla. Joy släppte hans hand och gick fram till mig. Jag höll ut mina armar och Joy kröp upp i min famn. Jag kramade om henne hårt. Men inte för hårt.
-Vart hittade du henne?? Frågade dom.
-I ett träd!! Svarade Seike.
-Ska vi stå här hela dagen eller hade du tänkt visa oss runt?? Frågade dom.
-Vad finns det att visa?? Frågade jag.
-Jag vet inte!! Du bor här!! Svarade dom. Jag öppnade ögonen.
-Jag vet men det är många saker som är borta!! Sa jag.
-Varför då?? Frågade dom.🐨 Hej, har ni kikat på den andra jag skriver?! Fotografen My? Om inte, gör det (om ni vill givetvis)!! Btw hoppas alla haft det bra! Funderar på att göra en dagbok typ men har inget intressant att skriva, skulle ha blivit typ: "Hej, är trött, skriver på en del berättelser och har haft det tråkigt i skolan! Puss😘" Så jag tror inte det är så intressant...... Puss ha det bra🐼