4

40 0 0
                                    

Joy tittade upp.

-Precis vad jag vill?? Frågade Joy.

-Mmm, du får bli bortskämd!! Hur bortskämd som hellst!! Svarade jag.

-Lovar du?? Frågade Joy.

-Mmm, du ska få bli bortskämd!! Så otroligt bortskämd!! Svarade jag. Joy log och la sitt huvud mot min axel. 《En vecka senare》
(JOY)

En vecka har gått sen mammas död. Jag gråter ännu ibland.

-Joy?? Frågade pappa.

-Mm mumlade jag till svar.

-Vart är du?? Frågade pappa.

-Uppåt!! Svarade jag.

-Kan du komma ner?? Frågade pappa.

-Nej, jag stannar här ett tag!! Svarade jag. Jag hörde en suck.

-Jag vill att vi äter tillsammans!! Du kan få sitta där sen igen!! Sa pappa.

-Jag vill inte ha!! Sa jag.

-Joy snälla!! Jag vill att du iaf kommer ner och dricker och sitter där!! Jag vill inte sitta själv!! Snälla gumman, för min skull!! Sa pappa.

-Okejdå!! Sa jag hoppade ner. Jag följde med till köket. Jag kände tårarna sakta komma till mina ögon.

-Älskade du!! Jag saknar också henne!! Jätte mycket ännu mer!! Sa pappa. Han kramade mig hårt. Vi åt lunch tillsammans. Plötsligt kom Abi.

-Abi sa jag. Jag myste lite. Sen släppte jag ner Abi. När pappa var klar reste jag mig upp. Jag pussade honom.

-Jag går upp och sätter mig!! Sa jag och gick. Jag satte mig där uppe.

-Joy, varför kan du inte bara stanna nere?? Vi kan göra mycket tillsammans!! Jag älskar dig!! Jag hoppas du vet det!! Sa pappa. Tårarna kom igen. Jag lät dom rinna.

-Gumman vill du komma ner och gråta?? Frågade pappa.

-Nej fick jag fram.

-Okej, jag är här om du vill!! Sa pappa.

MAD dreams Whit magicWhere stories live. Discover now