Kapitel 26

68 1 0
                                    

Jag satt och hållde på med mitt sudd under nästan hela lektionen, vi hade svenska i 55 minuter och vi skulle skriva en uppsats om verb.
Mina ben skaka och jag kolla upp på klockan flera gånger under 1 minut. jag ville så gärna sluta och gå till 8E's korridor och se om han va där, men jag vill inte att han ska veta att jag kommer dit.
Jag skrev nog bara ett ord på hela lektionen och resten gick åt att kolla upp på klockan och Tänka.
Någon lite längre fram i klassrummet sa att vi sluta, och jag satt näst längst bak.
Vi plocka ihop våra saker och gick långsamt ut ur klassrummet och till våra skåp.
Jag la in mina saker i skåpet och kolla schemat, det visa att vi hade 50 minuters rast och då skulle jag passa på att gå till han eller ja försöka att dra hans uppmärksamhet till mig.
Jag fråga min kompis Sara om hon ville följa med, men hon sa att hon skulle gå till cafeterian och köpa en macka och det sa mina andra vänner så då fick jag nog gå med dom fast jag inte skulle ha något.
Vi gick in dit och det första jag ser är att Andreas sitter och flörtar med en tjej ifrån 7an eller 8an, han kollar snabbt emot mig och sen tillbaka till henne och fortsätter deras konversation. jag himlar med ögonen och kollar mig omkring och fastnar vid en person som ser igenkänd ut men jag kommer inte vad hon heter. jag vänder min blick om igen och till Sara som frågar om jag vill ha något men jag skakar på huvudet.
Vi går i från cafeterian och vi går till korridoren igen. vi kommer in och jag ser han stå där och prata med Philip som har kommit hit för att se mig tydligen.
Jag går fram till han och säger hej och båda svarar.
Jag frågar hur dom mår och dom mår bra och frågar hur jag mår. jag kollar ner lite och svarar bra fast jag är lite röd i ansiktet och kollar sedan upp igen och hoppar in i konversationen.
Hampus kollar ofta på mig och jag på han medan Philip sitter och höjer ögonbrynet varje gång jag kollar på på Philip.
Hampus knuffar lite på mig och jag knuffar tillbaka och flinar lite och det gör Hampus med.
Han knuffar mig lite till och då så känner jag hur någon tar tag i min axel och vänder mig om och att någon slår mig hårt i ansiktet och faller bakåt.
Mitt huvud slår hårt i golvet och min kropp studsar upp lite och tillbaka ner, jag blir medvetslös och allt blir svart.

Philip och Hampus tar tag i mig och Hampus ställer sig upp igen och ser att det var Andreas som slog till mig. alla i korridoren står helt förvånade och kollar på mig och går snabbt fram till mig och ner på knäna och knuffar till mig lite på axeln och försöker väcka mig eller ja iallafall så mina ögon öppnas.
Andreas står där, arg i blicken och arg i kroppsspråket.
Hampus går fram till han och knuffar lite på bröstet och frågar varför han gjorde så surt.
Andreas går därifrån argt och snabbt och ignorerar alla som går i hans väg.
Skolsköterskan kommer rusande till mig och säger till alla att flyta på sig medan hon går ner på knäna och försöker få mig att vakna.
Ryktet går snabbt och snart vet alla att jag blev slagen av Andreas och att dom tror jag har gjort något dumt.
Men egentligen så är det ju Andreas fel att vi gjorde slut och att han flörta med någon annan tjej och jag med en annan kille.

Jag ser han överalltWhere stories live. Discover now