Kapitel 27

50 2 0
                                    

Jag fick gå till skolsköterskan och kollas men det var inga allvarliga skador eller inga skador alls.
Efter jag gick därifrån kolla nog alla jag gick förbi lite snett på mig och flina eller bitch blicka mig.
Jag trodde jag skulle dö men skoldagen var snart slut och då kunde jag gå hem och aldrig mera komma tillbaka, fast det måste jag ju men inte i mitt huvud.
Sista lektioner var historia och vi hade det i ungefär 55 min.
Jag gillar historia och tycker det är ganska roligt?!
Fast den här lektonen var jätte tråkig och jag satt nog och kolla ut genom fönstret nästan hela lektionen och jobba väldigt lite.
Jag kan seriöst inte sluta tänka på Hampus, han är liksom ljuset för mig just nu.
Men han är nig inte kär i mig eftersom att han inte känner mig så bra och han känner nog jätte många tjejer som är så mycket snyggare än mig och rikare nog.
Våran lärare höjde rösten och sa att vi skulle plocka bort och ställa upp stolarna.
Vi gjorde det och sen fick vi sluta. jag skynda mig till mitt skåp och tog mina saker och såklart var jag ju först men så skulle jag vänta på mina kompisar för dom var ju alldeles för söliga.
Nu när alla var klara så gick vi hem tillsammans.
Vi prata om sommaren för den var nästan här och jag var så glad för jag fyller år på sommaren och man kan bada och bli brun.
Aja vi prata även om killar eftersom att alla var singel och ingen förutom jag var kär i någon fast jag hade inte än berättat att jag var kär i någon.
En av mina kompisar, Kylie fråga alla om dom tyckte om någon och natta sa att Viktoria gilla någon och Viktoria kolla surt på natta och sa att hon inte fick säga men sen så skratta alla och vi fråga vem? Hon sa att hon gilla Hampus väldigt väldigt mycket och att hon skulle skriva till han ikväll.
Jag blev lite chockad och tänkte lite på hur jag skulle svara om jag gilla någon men inga fråga mig något eftersom jag precis hade gjort slut med Andreas.
Kylie kolla på natta och fråga om hon gilla någon och natta flina lite och sa nej men alla vet ju att hon gillar danny (en i 8c) och Josefin som inte har kommit till skolan efter helgen, jag tror hon gillar en kille som heter Ludde i 8e fast jag inte så säker för hon brukar inte säga sånt högt utan bara privat.
Jag tror jag nog ska ringa henna och fråga hur hon mår men det kanske ser konstigt ut och jag bara börjar prata i telefon?
Ska vi fortsatt iallafall gå och vi bestämde att vi alla skulle va hemma hos Kylie som bodde närmast från skola. vi tänkte baka tills imorgon då vi fikar på mentorstiden.

Vi närmade oss Kylie då min mobil plötsligt börja ringa
*ring ring*
- hallå?
- hej det är Filip
- hejsan sa jag lite tyst
- skulle du vilja va med mig och Hampus imorgon efter skolan?
- ja om det går för er aså sa jag lite pinsamt
- jo men såklart annars skulle vi ju inte fråga dig smartskaft sa Filip skrattandes
- haha nä men du vet ju att jag inte tänker så långt sa jag flinades
- men men du är ju inte så smart eller iallafall inte den smartaste som jag känner? Sa han lite retande
- men pucko jag är ju fan smartare än världens smartaste människa sa jag bestämt
- men då är du ju väldens smartaste människa sa Filip hånande
- Hahahaha jag dör seriöst ring 112 sa jag ironiskt
- okej jag fattar, men jag måste gå nu men vi syns imorgon, hejdå sa Filip
- hejdå sa jag och la på
Vad var det där? Sa Kylie förvånade
Nä men det var bara Filip som fråga en sak sa jag filandes
Okej sa Kylie och öppna dörren och vi gick in.
Alla tog av sig sina skor och jackor och gick in till köket.
Vi satt på lite musik och tog fram ingredienserna och börja baka, vi skulle baka citron kaka.
Vi följde ett recept som vi hitta på arla.
Musik poppa i 110 och alla var glad medan vi baka och dansa och snacka skit och sånt.
Jag kände mig äldre än vad jag var och det var verkligen en av dom stunderna man aldrig vill glömma.
Vi (jag) stoppa in kakan i ugnen och satt timer på den och sen så satte vi oss vid matbordet och snacka vidare och kolla Instagram och typ Facebook.
Viktoria fick as mycket energi och börja tok hoppa runt omkring i Kylies hus.
Hon sprang typ omkring barfota och dansa till musiken.
Jag och natta & Kylie kolla jätte konstig på Viktoria och sen försökte radera det vi nyss såg.
*ring ring*
Min mobil ringde igen och jag svara
- hej?
- hej det är Ludde
- tjena mannen sa jag med värsta man rösten
- vad gör du? Sa Ludde nyfiket
- chillar med Kylie och natta & Viktoria, dudå?
- är med Leo
- kul sa jag lite tyst
- får vi joina? Fråga Ludde
* jag la undan mobilen *
Kylie får Ludde och Leo va med oss? Fråga jag
Ja det får dom sa Kylie chillt
* tog upp mobilen igen *
- hallå? Sa jag ganska högt
- Jaa? Sa Ludde
- oj trodde ni hade lagt på eller typ gött därifrån sa jag lite pinsamt
- haha nedå, men fick vi va med? Fråga Ludde
- jaja det är bara att komma till Kylie sa jag med en lättnad
- jo men vad bra men då syns vi väll snart? Sa ludde Tyst
- okej hejdå sa jag lite flinandes
- hejdå sa han och la på

Oh du är populär i dag sa Kylie lite retande
Haha du är bara avis sa natta flinandes med hon kolla på insta typ.
Kylie gav oss lite av en mördat blick men hon skratta as mycket efter det.
Jag och natta kolla på varandra och skratta.

Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: May 02, 2015 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

Jag ser han överalltTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang