kapitel 16

101 1 0
                                    

vi var äntligen framme vid romme och vi gick ur bussen. jag letade rätt på josefin och kylie och när jag hitta dom så ställde jag mig vid dom. vi små skratta och prata lite tills en av ledarna så åt oss att sluta och att vi skulle följa efter henne. alla gick på ett led efter kvinnan som sa åt och oss att vara tysta, och gick till utfyrningen av skidsaker, jag ställde mig i ledet och var efter josefine och bakom mig var sanna prata lite med en bakom henne. snart var det min tur och jag ställde mig längst fram, efter 1 minut så fick jag gå in till utfyrningen och fixa mina saker och satte på mig dom. jag och natta börja åka direkt och v planera med några andra att vi skulle äta mat vid 13:00 vid våffelstället som låg längst upp på berget. jag och natta och viktoria som även var med, bröja att åka i dom lätta backarna och klättra oss upp för back nivåerna, tillsut bestämde vi oss för att åka svarta backen. vi tog liften upp till svarta backen och där åkte vi ner för den. det gick bra hela vägen och vi komma alla ner oskadade. jag kände en lättnad i bröstet, tänk att jag har klartat att åkta svarta backen, wow!

kl var 12:34 då vi åkte upp för liften igen och till toppen för att möta dom andra och äta våfflor, men såklart så tappar natta sina skidor i liften och vi är tvugna att åka och hämta dom. jag stanna kvar där upp med kylie och natta medans sanna och josefin åkte ner och hämta dom. vi som var kvar vänta minst en halv timme innan jag såg josefin och sanna kom imot oss med nattas skidor och sen kunde vi gå och äta. våfflorna var så goda och jag ville äta hur många som helst. vi hade ätit ett tag och sen bestämde vi oss för att ta oss ner, det gick bra förutom att jag ramla men vem gör inte det? vi kom ner igen, helt oskadade och träffa på lucas ifrån våran klass, vi små pratade allihopa innan vi åkte vidare till en annan backe, vi tog den näst minsta och besegrade dom små.

medans jag och josefin åkte i backarna så började dom andra plocka ihop, jag och josefin kolla på klockan och såg att vi hade 10 minuter på oss att åka klart för annars kommer vi missa bussen.

vi kuta det sista och vi han att lämna tillbaka allt och hoppa på bussen. påvägen hem så hade vi as kul men det är en annan historia.

Jag ser han överalltOnde histórias criam vida. Descubra agora