14

71 6 2
                                    

                         " S

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

                         " S.. S.. Seungcheol hyung, u... u.. untuk da... da.. dapatkan pe....pe
..petunjuk se... se.. seterusnya, memang ke... ke... kena pergi masuk Hutan Terlarang?

Suara Chan yang terketar - ketar itu, membuatkan yang lain (kecuali Seungcheol) berasa pelik dengan pertanyaan si maknae itu. Seungcheol melepaskan keluhan yang berat ketika melihat wajah Chan yang dibasahi dengan air mata serta ketakutan itu. Dia cukup tahu mengapa Chan amat takut untuk memasuki ke dalam hutan. Kerana, ibu bapa Chan telah di bunuh di dalam hutan yang berhampiran dengan rumah Seungcheol ketika Chan berumur lima tahun. Mujurlah, pada ketika itu, bapa dan beberapa rakan bapa Seungcheol melakukan rondaan di hutan tersebut pada ketika itu, mereka menjumpai Chan dan dapat memberkas si pembunuh. Mulai saat itu, Chan menjadi ahli keluarga Seungcheol walaupun berbeza nama keluarga.

                              " It's okay Channie. Chan tidak perlu pergi ke hutan itu kalau Chan tidak mahu. Chan berehat sahaja di dorm ya nanti." Pujuk Seungcheol.

Disebalik tangisan dan sedu, Chan akur dengan pujukan Seungcheol itu. Yang lain turut berasa kasihan kepada si maknae tatkala Seungcheol memberitahu kepada mereka perkara yang sebenar setelah kelibat Chan sudah tiada.

                            " Hmm... ada sesiapa yang kenal mana-mana pelajar Hogwarts yang expert dalam haiwan magis? Kalau ada sesiapa yang kenal, kita boleh minta pertolongan dia untuk bawa kita ke tempat unikorn dengan lebih mudah." Tanya Seungcheol.

                            " Hmm... aku tahu seorang pelajar tahun tiga dari rumah Ravenclaw. Nama dia Esther Joo kawan yeochin Jihoon. Bukan dia kata yang dia expert dalam bidang haiwan magis masa majlis tari - menari ada hari itu? Dan... dia juga yeochin aku" Tutur Jisoo. Cuma bahagian teman wanita itu, dia perlahankan suaranya sehingga tiada sesiapapun mendengarnya.

                           " Betul lah apa yang Shua hyung kata itu. Mari kita jumpa dia sekarang!" Kata Seungkwan.

                            " Hoi, kau boleh bersabar atau tidak! Aku bagi kau dekat Dementor ataupun haiwan buas di hutan itu nanti baru tahu! Dasar manusia yang mulut becok! Pasal Esther tu, Jisoo hyung sudah suruh orang panggil dia ke sini. Kau mana sedar, sebab kau tengah sibuk melayan sikap 'diva' kau itu. Lain kali, tolonglah fokus masa kita tengah buat ekspedisi ini. Apa yang kita buat semua ini bukan main - main! Kalau rasa hendak tunjuk your playfulness attitude, I suggest that, you get the hell out from this team." Amarah Jihoon kedengaran di sebuah taman kecil di sekolah itu. Sesiapa yang mengenali jejaka berbadan mungil itu, mereka cukup tahu bahawa Jihoon amat tidak gemar dengan sikap diva, dan tidak fokus kepada sesuatu perkara yang ada pada seseorang dan ia akan mengganggu ketenteraman orang lain lebih - lebih lagi ketika bekerja di dalam kumpulan.

Suasana yang tegang jelas kelihatan sehinggalah suara ceria milik Esther kedengaran dari jauh dan ia serta merta memecahkan suasana yang tegang itu.

                         " Hi Guys! Apa yang Ha Yun boleh bantu kamu semua?"

                         " Ha Yun - ah, kami hendak minta pertolongan Ha Yun untuk membawa kami ke tempat tinggal unikorn di dalam Hutan Terlarang. Ini untuk ekspedisi kami. Dan ia amat penting kepada kami semua." Pinta Seungcheol.

                           " Mestilah Ha Yun akan tolong kamu semua! Jumpa Ha Yun pada waktu petang nanti di laluan ke Hutan Terlarang. Nanti Ha Yun akan bawa kamu semua ke sana." Dengan mudah, Esther bersetuju dengan permintaan Seungcheol itu.

Seperti yang dijanjikan oleh Esther, gadis itu membawa dua belas jejaka menuju ke tempat tinggal haiwan magis tersebut. Setelah mereka sudah mengambil petunjuk seterusnya, mereka mengucapkan terima kasih kepada Esther kerana sudi membantu mereka.

                         " Thank you for being brave for me my gentlemen when you pat the unicorn head while a go." Bisik Esther kepada telinga Jisoo sebelum mereka berpisah untuk menuju ke dorm masing-masing.

HOGWARTS MYSTERY || SEVENTEEN ©️Where stories live. Discover now