Merhaba bugün de Asef-i Hasret kitabının yazarı @Blue_Milena yani Gülçin Şahkal ile röportaj gerçekleştirdik. Canım ablam. Nefaset okuyanlar bizim yorumlarımızı Tutku'dan görmüştür. Gülçin abladan Asef-i Hasret kitabını okumayan varsa hemen alıp okusun. Yakında ikinci kitabı çıkacak. O zaman çok uzatmadan röportaja geçelim. Gülçin ablanın Sistalar hikayesine destek verirseniz sevinirim🤍
~Blue_Milena~
1. İlk önce sizi biraz tanıyalım. Kendiniz tanıtır mısınız? Adınız soyadınız, nerelisiniz? Kaç yaşındasınız? Hobileriniz ve fobileriniz nelerdir?
• Adım Gülçin Şahkal. 34 yaşındayım aslen Mardinliyim. İstanbul'da yaşıyorum. Evliyim 13 yaşında bir kızım var. Hobilerim en başta kitap okumak, müzik dinlemek özellikle sessiz bir anda ikisi muhteşem oluyor. Fobim karanlıkta tek başına kalmak.
2. Wattpadi nasıl keşfettiniz?
• Bir arkadaş tavsiyesiyle 2017 de keşfettim. Başta okurken kendimi yazarken buldum.
3. Peki o zamandaki Wattpad ile şimdiki Wattpad arasında bir fark var mı? Varsa nasıl bir fark var?
• Dağlar kadar diyebilirim eski tadı kalmadı artık diyebilirim ama yine de vazgeçemiyorum az bir kitle kalsa da seviyorum. Eskiden kitle daha iyi okuyup yorum yapıyordu maalesef şimdi o ortam kalmadı.
4. Peki hangi tür Wattpad hikayeleri okumayı seviyorsunuz?
• Aslında değişiyor fantastik te severim mahalle kurgusu da önemli olan konunun beni çekmesi genelde her tarz okurum hikaye akıcı olduğu sürece
5. Wattpad hikayelerinden enlerinizden bahseder misiniz?
• Pek fazla okuduğum yok şuan genelde kitap olarak okuyorum ama enlerimden ve sürekli okuduğum Nefaset var.
6. Çok severek hani final olsa bile tekrar tekrar okurum dediğiniz Wattpad hikayesi var mı?
• Var olmaz mı kitap oldu 8 kez okumuşluğum var. Payellin kitabı Gidemezsin benim için yeri çok ayrı ahh bir de Nefaset tabi
7. Peki Wattpad hikayelerinin en beğendiğiniz özellikleri nelerdir? Kurgu mu? Yazım mı?
• Aslında her ikisi de çok fazla imlaya takılmam ama çok düzensiz yazım da yorar okurken genelde kurgu iyiyse okurum zaten ilk bölümlerden kendini belli ediyor hikaye ona göre okurum
8. Wattpad hikayelerinin en beğenmediğiniz yönü nelerdir?
• Maalesef saçma sapan yapan yorumlar hatta linçler diyebilirim az çekmedim. Yaşı çok ufak olanlar bile bu ortamda maalesef bunun önüne geçseler çok iyi olacağını düşünüyorum.
9. İlk kurgunuzun adı neydi?
• İlk kurgum hayran kurgu Yangınımdaki Deniz herkse beni Asef-i Hasret'le bilse de ilk göz ağrım hayran kurgum aslında düzenleme yapmam gerek ama sıra gelmiyor.
10. Wattpad'de yazmaya ne zaman başladınız?
• 2017 yılında Wattpadle tanıştım bir kaç ay sonra yazmaya başladım. İlk kendime ait çok eski şiirlerim vardı onları yükledim daha sonra hikaye olarak hayran kurgumu yazdım.
11. Yangımdaki Deniz'i ve Asefi Hasreti nasıl yazmaya başladınız?
• Yangınımdaki Deniz çok farklı başladı aslında benim Burak Özçivit ve Kara Sevda dizisine olan hayranlığımla yazdım. Asef-i Hasret çok farklı bir anda aslında biraz da gerçek hikaye alıntısı var Karadenize karşı olan sevgim hikayemde olsun istedim ve ortaya Asef-i Hasret çıktı.
12. Konularını biraz anlatır mısınız?
• Hayran kurgum Kemal ve Nihan'ın birbirine duyduğu büyük aşk olsa da babasının ölümünden sonra kızımız Emirle evlenmek zorunda kalır biraz klişe ama aşk üçgeni. Asef-i Hasret Demir ve Naz birbirine çocukluktan sevdalı ikisinin damarlarında Karadeniz inadı var. Aileleri biribirine ezeli düşman bir şekilde ikna ederler ama kızımız düğüne bir hafta kala nişanı atar. Tabi onun da sebepleri var. Detayları kitaptadiyorum pek spoi vermeyeyim.
13. Karakterlerinizi kısaca anlatabilir misiniz?
• Karakterlerimin çoğu inatçı, asi ama sevdalarından asla vazgeçmeyen çoğu karakterim öyle ne erkekleri ne de kadınları ezdim hikayemde hiç biri birinden üstün olmadı yazarken buna çok dikkat ettim. Hep sevdayı ön planda tutarak ne kadar güçlü ve nasıl savaştıklarını yazdım aslında
14. Kurgu tasarlarken finali belli mi olur yoksa kurguya mi göre?
• Genelde en baştan not alırım düzenlerim karakterlerini olayları yazarken en başta bellidir finallerim ama bazen değiştirdiğim olmadı değil
15. Kurgunuza benzer kurgular bulduğunuzda ne düşünüyorsunuz?
• Şuana kadar hiç denk gelmedim tabi benzerlik olabilir birebir aynısı olmadığı sürece sıkıntı değil
16. Yazarken sizi ne motive eder?
• Müzik, Kahvem ve sessizlik yeterli
17. Yazarken neyden ihmal alırsınız?
• Bu hiç belli olmuyor bazen dinlediğim bir müzik ya da izlediğim bir film hatta rüyalarım bile olabiliyor 😂😂
18. Yazarlıktan sonra hayatınızda bir değişiklik oldu mu? Olduysa ne gibi değişiklikler oldu?
• Evet oldu aslında nasıl anlatsam çok farklı bir camia bu kadar olduğunu tahmin etmiyordum. Güzel yanları olduğu kadar linç için bekleyen tayfa da dolu ama zamanla alıştım. Daha çok yeniyim aslında bakalım her şeyi zaman gösterecek.
19. Hiç linç yediniz mi?
• Olmaz mı dolu Naz Demirden ayrıldı diye ayrı birleştirdim diye ayrı linç yedim baktım ne yapsam linç yiyorum nasıl gitmesi gerekiyorsa öyle yazdım çünkü herkesi memnun edemezsiniz değil mi? Ben kurgumu oluşturup düzenleyip yazıyorum. Önceden çok takılıp hikayeyi kaldırmayı yeltendiğim bile oldu ama mücadele etmeyi öğrendim.
20. Yeni başlayanlar için ne gibi öneriler önerirsiniz?
• Sadece yazmaya odaklanıp önünüze bakın her kafadan bir ses çıkacak yapamazsın diyenlere kulağınızı kapayın her zaman kendime şunu derim inanmak başarmanın yarısıdır. İnanın ve yolunuza devam edin.
Ve kapanış olarak şu an okuduğunuz kitabın adını söyler misiniz?
• Basılmış olarak Tutku tavsiyesi Bizimle başladı bizimle bitti okuyorum. Wattpad olarak şuan okuduğum yok ama canım Şulemin kitabı Cam Fanusa başlayacağım. Nefaset zaten okuyorum o göz bebeğim 🤭😉
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kitap Destek (Oku, Öner, Paylaş)
No FicciónBurada bookstagram hesaplarına, Wattpad hikayesi / hikayeleri büyümeyen, Booktok hesabını büyütmek, Röportaj vermek isteyenler Sohbet etmek isteyenler, Karşılıklı takip yapmak isteyenler Kitap önermek isteyenler buraya.