Nihon-džin (10)

190 11 9
                                    


     Nihon-džin představuje Japonsko

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

     Nihon-džin představuje Japonsko.
     Nihon-džané se dělí na různé skupiny, ale spadají pod jednoho císaře.
     Je tu nižší společenská vrstva a nazývá se kikoriové. Jsou to dřevorubci a žijí převážně v horách v severním Nihon-džinu. Hory velmi dobře znají. Mají vžitou podřzenost vůči sendžijům. Nejsou žádní cvičení bojovníci.
     Další společenskou vrstvou jsou Sendžijové, většina pohrdá kikorijema a myslí si o sobě kdo ví co. Je tu vrozená nadřazenost. Sendžijové se do své vrstvy rodí a cvičí se v boji od deseti let.
     Poslední, ne příliš známou vrstvou, jsou Hasanuové. Žijí na úplném severu až za Mizu-umi Baudai, v překladu Velké jezero. Je to zasloužený název. Hasanuové jsou mohutní a uzpůsobeni na život v chládných podmínkách. Mezi lidmi o nich kolují trošku přemrštěné fámy a Haanuové sami dlouho nedošli jižněji, z těchto důvodů mnozí pochybovali o jejich existenci. Když Evanlyn s Allys porazily kyofu a Hasanui přivedli, teprve tehdy šly stranou pochybnosti a možná něco z fám.
     Císař Šigeru se asi jako první v Nihon-džinu snaží potlačit vzájemnou averzi, podřazenost i nadřazenost jednotlivých vrstev.

Zvláštnosti nihon-džinského vyjadřování:

1) nemají rádi, když slova končí na tvrdou souhlásku, takže k ní přidají samohlásku

2) nevyhovují jim hlásky L (např. ve slově Will, či ''Allys; těmhle dvěma lidem tedy říkají Wirru a Arris), když je v tom jméně nebo slově L trochu nezřetelné jako například ve jménech, Evanlyn nebo Seletin, tak L vysloví

3) nezdůrazňování slabik (všechny slabiky vysloví tak nějak za sebou)

4) když někoho chtějí zdvořile oslovit přidají příponu -san (takže, když si vezmeme jméno Halt, tak přidají třeba O a zdvořilou příponu -san, takže vznikne Halto-san)

5) výrazem velké úcty u nich je, když místo jména dotyčné osoby použijí jméno nějakého zvířete, které ho nějakým způsobem vystihuje (například ze jména Will udělali Šošo,- kvůli tomu, že když přemýšlí, tak skáče z jedné myšlenky na druhou)

6) význam slov z velké části spočívá ve výslovnosti (například slovo šmimasen může znamenat ''promiňte'' a nebo taky ''chováte se jako odporný tlustý vepř'' podle toho jak to vyslovíte, a on je v tom zrovna u tohohle slova opravdu velký rozdíl)

Další odlišnosti od ostatních zemí:

- okna mají zakrytá voskovaným papírem (propouští světlo a chrání soukromí, zároveň je nepromokavé)

- odsouvací dveře

- místo sezení klečí

- píšou tenkým štětcem, ne perem

- v domě nenosí boty

- místo židlí mají polštáře

- nejí u stolu

- spí jen na matracích

- podlahy mají potažené vrstvou měkkého vosku

- koupou se v teplé vodě

- když na vás mávají, jako kdyby vás odháněli, chtějí, abyste šli k nim

Slovník:

šošo = motýl

tsuru = jeřáb

kitsuné = liška

kyofu = přízrak

isšo ni = společně

kamé = želva

gajdžin = cizinec

kurokuma = černý medvěd

šmimasen = promiňte/chováte se jako odporný tlustý vepř (záleží na výslovnosti)

riokan = hostinec

šokaku = letící jeřáb

kawagiši = poříčí

mura = vesnice

mizu-umi bakudai = velké jezero

hai = ano

ié = ne

arigato = děkuji

ikimas = jít

ikimašou = pojďme

Nihon-džané:

Eiko (starosta vesnice mura)

císař Šigeru Motodato (císař Nihon - Džinu)

Šakin (císařův bratranec)

Mikeru (jeden z Kikoriů, objevitel soutězky a rozhledny)

Reito (palácový úředník)

Moka

Atsu (Šigeruův sluha)

Arisaka (vedl povstání proti císaři, zabil ho Will, zabil Šakina)

Jamada (spojenec Arisaky, jakmile poznal že mu lhal obrátil se proti Arisakovi)

Toru

Jito (starosta vesnice poříčí)

Ču

Ajagi

Kona

Tabai (Šigeruův sluha)

(a další)

 Znaky klanů:

Motodati - znak tří rudých třešní

Šimonseki - znak s červenou sovou

Další klany, u kterých ale znak nebyl zmíněn:

Meiši

Tokoradi

Kitotaši

Umaki

Ahojte,                                                                                                                                                    Doufám že jsem vám to sem co nejlíp zpracovala a pokud třeba nějakou FF na HU zrovna píšete, tak vám snad tyto informace budou k užitku. S touhle Nihon-džinskou slovní zásobou byste se v Nihon-Džinu asi úplně nedomluvili  😁, ale tak nevadí. Budu ráda za každou zpětnou vazbu a to jak za kritiku tak chválu. Kapitoly se pokusím vydávat pravidelně, když byste měli nějaké konkrétní přání na další kapitolu ohledně toho jaký stát mám zpracovat, tak určitě napište. Na postavy u kterých není nic dodáno jsem si nevzpomněla kdo byli.

Sofie_zas

Hraničářův učeň - přehled státůKde žijí příběhy. Začni objevovat