Deel 1: De eerste ontmoeting

150 0 1
                                    

Louis, Celine en Giovanni worden door een mevrouw van studio 100 in een ruimte gelaten. "Fijn dat jullie zijn gekomen om vandaag de plannen door te bespreken over het nieuwe ketnet programma Nachtwacht. Allereerst van harte gefeliciteerd jullie behoren tot de hoofdcast. Straks worden jullie opgehaald door een van mijn collega's. Tot die tijd kunnen jullie hier blijven om elkaar wat beter te leren kennen. Alvast veel succes straks en het kan wel eventjes duren hoor" zegt de mevrouw en ze loopt in een versnelde pas de kamer weer uit.

Daar staan ze dan met z'n drieën. Met elkaar moeten ze de komende tijd samen gaan werken om een goed resultaat neer te zetten. Niemand weet eigenlijk iets te zeggen tot Giovanni begint met praten: "Zullen we ons even voorstellen aan elkaar?" "Ehh ja is goed. Ik ben Louis Thyssen ik ben 20 jaar en ja, ik ga Vladimir spelen." "Ik ben Giovanni Kemper, maar noem me gerust Gio hoor iedereen doet dat eigenlijk. Ik ben 23 jaar en ik kom uit Nederland zoals jullie misschien wel horen." De jongens kijken naar Celine, want het is haar beurt om zichzelf voor te stellen. Ze is zenuwachtig dat is duidelijkte zien. "En jij bent?" vraagt Giovanni. "O ja, ik ben Celine ik ben 25 jaar en ik ga Keelin spelen." "Ik ben hier dus de oudste moet ik me dan als de wijste gedragen en ik ben ook nog eens het enige meisje en hun zijn totaal niet zenuwachtig althans zo lijkt het toch" denk ze, er gaat zoveel om in haar hoofd door de stress.

"Dat is eigenlijk wel grappig, want dan is het eigenlijk omgekeerd met onze leeftijden. Ik bedoel Louis jij speelt Vladimir en hij is de oudste en jij bent de jongste van ons drie. En Celine jij bent de oudste en Keelin is de jongste en ga ik zit er tussen in en Wilko ook" zo probeert Gio de gespannen sfeer een beetje aangenamer te maken. Louis moet er wel om lachen, Celine daarintegen is nogsteeds gespannen.

"Straks moeten we naar Gert Verhulst komen om te praten hé. Ik vind dat best wel leuk, vroeger keek in namelijk altijd naar Samson en Gert" zegt Louis. "O ja ik ook" zegt Gio. Ze kijken weer naar Celine en verwachten dat zij nu een antwoord zou geven. "Ehm ik ga even naar de Wc" zegt ze en ze loopt weg. Gio en Louis besluiten haar maar te laten gaan.

Na 6 minuten zegt Louis: "Ze blijft wel heel lang weg hé?" "Vrouwen doen daar toch langer over als wij?" "Ja maar zo lang? Vond je ook niet dat ze zich niet helemaal op haar gemak voelde?" "Ja, maar dat komt denk ik door de stress het is ook allemaal nieuw. Weet je wat we gaan haar zoeken" zegt Giovanni. Ze lopen naar de toiletten en zonder na te denken lopen ze gewoon bij de vrouwen naar binnen om Celine te gaan zoeken.

"Hey zeg ga eens weg hier, dat zijn hier wel de vrouwen toiletten hé viezerikken" zegt een mevrouw. "Ehm sorry mevrouw we hebben ons vergist" zegt Louis en hij trekt Gio de heren toiletten in. "We wachten even totdat die vrouw weg is en dan gaan we weer naar binnen en dan is het maar te hopen dat er niemand anders binnen is" zegt Louis.

Al snel is de vrouw uit het zicht verdwenen en gaan de jongens weer naar binnen. "Celine ben je hier?" vraagt Giovanni. "Celine?" zegt Louis. Dan gaat er een Wc deur open. De jongens schrikken eerst want straks komt er weer iemand die boos op hen wordt, maar het is Celine die de deur opent. "Gaat het?" vraagt Gio. "Sorry dat ik zolang weg bleef, maar ik heb echt veel stress." "Waar ben je bang voor?" vraagt Louis. "Het is gewoon..." begint Celine maar ze wordt onderbroken. Door dezelfde vrouw als daarnet: "Nou wat had ik nu gezegd wegwezen hier." "Ja sorry we gaan al" zegt Gio. Hij pakt Celine's hand vast en trekt haar zachtjes mee.

Als ze weer terug zijn in de ruimte vraagt Celine: "Wat was dat allemaal?" "Laten we het zo zeggen dat ze het niet heel fijn vond dat we bij de vrouwen toiletten naar binnen gingen" zegt Louis lachend. "Maat wat is er nu met jou aan de hand?" vraagt Gio. "Ik ben bang dat het alsnog fout gaat. Dit is de eerste echte hoofdrol die ik voor iets krijg en als ik dit verpest dan..." "Maar Celine je gaat dit toch niet verpesten. Je bent toch al aangenomen we moeten alleen op gesprek komen om de plannen door te spreken" zegt Gio. "Ja inderdaad en onthoud dat je uit veel mensen de rol hebt gekregen" vult Louis aan. "En voor ons hoef je ook niet bang te zijn hoor, mocht je dat zijn ik hoop het niet" zegt Giovanni lief. "Ehh nee hoor ik ben niet bang voor jullie" zegt Celine. Giovanni legt even zijn hand op haar schouder en zegt: "Fijn, ik mag misschien wel een weerwolf gaan spelen maar zo erg ben ik niet hoor."

Dan wordt er wat omgeroepen: "Zouden de nieuwe leden van de Nachgwacht zich zo spoedig mogelijk willen melden bij het kantoor van Gert Verhulst?" Met z'n drieën lopen ze naar zijn kantoor Louis klopt op de deur.

Ze worden binnen gelaten in het kantoor van Gert Verhulst door Gert zelf. Er zit nog een man aan tafel namelijk Hans Bourlon. De drie gaan tegenover Gert en Hans aan de tafel zitten. "Allereerst hartelijk welkom Giovanni Kemper, Louis Thyssen en Celine Verbeeck en natuurlijk van harte gefeliciteerd, ik ben blij dat ik jullie mag verwelkomen tot de Studio 100 familie" zegt Gert. "Verbeeck dat is haar achternaam dus, mooie naam" denkt Gio. "Goed ik ben zoals jullie waarschijnlijk wel weten Gert Verhulst de baast van studio 100 en deze man hier is Hans Bourlon, mede scenario schrijver van de serie." Ze hebben nog een heel gesprek over de nieuwe serie en maken goede plannen voor de toekomst.

De avonturen van de Nachtwacht CastWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu