Deel 2: De eerste draaidag

74 0 5
                                    

Dan klopt er opeens iemand op de deur. "Ja sorry dat ik stoor, maar wilt u deze heren even heel duidelijk maken dat er een verschil is tussen de mannen en vrouwen toiletten." "Hoezo wat is er aan de hand dan?" vraagt Gert. "Sorry dat was een misverstand wij..." begint Gio maar hij wordt onderbroken door Celine. "Het is volkomen mijn schuld en niet die van de jongens. Dat ze daar waren en het zal ook niet meer gebeuren." "Nou dat hoop ik dan maar" zegt de vrouw en ze loopt de kantoor kamer weer uit. "Ik begrijp er helemaal niks van" zegt Gert. "Ik was te lang weggebleven waardoor Gio en Louis mij gingen zoeken en ik was in de toiletten, maar daar mogen mannen natuurlijk niet komen." "O zo, oké" antwoord Gert.

"Nou dat ging toch best goed" zegt Louis als ze weer buiten het kantoor van Gert staan. "Ja, het ging echt wel goed" antwoord Celine. "Zie je wel was alle stress dus voor niks en nog bedankt dat je ons had verdedigd bij die vrouw" zegt Gio. "Dat was geen probleem en trouwens jullie bedankt om mij te steunen" zegt Celine. "Dat was ook geen probleem" zegt Gio met een glimlach naar Celine. Ze glimlacht terug naar hem. "Dus, wat gaan we nu doen gaan we naar huis of gaan we nog iets met z'n drieën doen?" vraagt Louis. "Zullen we nog ergens iets gaan drinken?" "Ja ik vind het goed. Jij ook Celine?" vraagt Giovanni. "Ja tuurlijk, gezellig" antwoord ze. 

Ze gaan naar een restaurantje en gaan daar iets drinken. Ze praten veel, vertellen wat over henzelf en hebben het over de Nachtwacht.

Een paar weken later nemen ze de eerste aflevering het panterwezen op. Iedereen staat voor het eerst op de set, dus het is nog allemaal een beetje onwennig. Ze kennen elkaar nog niet zo goed. Ze krijgen de kleding van hun personages aan en de make-up en haarstijl die erbij hoort. Dat betekent voor Celine een vlecht en een blauwe hurk, voor Gio een beetje warrig haar en een blauwe trui met een grijze broek en voor Louis gel in zijn haar met bordeaux rode kleding met een lange jas. Ze nemen nog even hun script door en dan kan het draaien echt beginnen. "Ik heb er echt zin in, maar ik vind het ook best spannend" zegt Celine tegen Gio. "Ja ik ook wel, maar alles komt helemaal goed. Dat weet ik zeker." "Het is eigenlijk best wel gek dat we alles door elkaar opnemen. Het zal toch veel logischer zijn als we alles op volgorde zouden doen dat scheelt ook weer tijd en werk tijdens het monteren" zegt Louis die aan komt lopen. "Volgens mij ligt dat aan de verschillende locaties waar we allemaal opnemen" zegt Celine. "Dat klinkt ook wel weer logisch ja" zegt Louis lachend. "Alle acteurs voor scène 12 op de set gevraagd alstublieft" roept de regisseur. "Scène 12 dat lijkt al zo veel, terwijl we nog niks gefilmd hebben" zegt Louis. "Klopt, maar we zitten gelukkig wel alle drie in die scène dus we moeten naar de set" zegt Louis en hij loopt iets voor zijn nieuwe collega's uit omdat hij er zoveel zin in heeft.

"3, 2, 1 en actie" zegt iemand van de crew. Ze staan met z'n alle in de geheime kamer. Met de talloze boeken die op grote stapels liggen en in de kasten staan. "Hey" zegt Celine in haar rol als Keelin. Gio komt binnen lopen en zegt "Hey terug." "Zo blij en ontspannen" vervolgt Celine dan. Zo gaat het de rest van de scène door. Ook wordt deze nog een paar keer opnieuw gedaan om er voor te zorgen dat het er allemaal perfect op staat. "Fantastisch gedaan allemaal en gefeliciteerdmet jullie eerste scène" zegt de regisseur. De drie geven elkaar een high five. Daarna is het de beurt aan Giovanni die door het bos moet rennen voor een andere scène.

Een paar uur later zitten ze weer in de make-up stoel. Ze worden namelijk omgetoverd naar hun getransformeerde vorm. De haren van Celine worden gekruld en ze krijgt elfenoren op. Gio krijgt nep haren op zijn wangen, die dienen als gezichtsbeharing. Louis wordt iets witter gemaakt en krijgt vampierentanden in. Alle drie moeten ze ook lenzen in doen die ervoor zorgen dat ze een andere oogkleur krijgen.

Celine was de laatste van hun drie die klaar was met de transformatie. Zij komt dan als laatste naar buiten. Zonder dat ze het weet staan Louis en Gio op haar te wachten om haar te laten schrikken. Als ze net de deur uit loopt zeggen ze keihard "BOE!" Celine schrikt zich rot en draait zich snel om. "Hahaha heel grappig jongens" zegt ze sarcastisch. "Sorry, maar we moesten je gewoon even laten schrikken" zegt Gio. "Inderdaad, we voelen ons een beetje als enge monsters dus we wilde even uittesten of we wel angstaanjagend genoeg zijn" zegt Louis lachend. "Nou dat zijn jullie wel een beetje hoor" antwoord Celine. "En jij ziet er niet eng maar echt heel erg knap uit" denkt Gio in zijn hoofd.

"Hey allemaal, wow jullie zien er cool uit" zegt Luna, die Sacha speelt. "Pas maar op we zijn heel eng hoor. Vraag maar aan Celine" zegt Louis. "O ja? Wat is er gebeurd dan?" "Ze hebben me net laten schrikken, heel flauw" zegt Celine. "Fauw? Dan zal ik het zout wel even pakken" zegt Gio lachend. "Soms vraag ik me echt af wat we nou echt met jongens of mannen aan moeten" zegt Celine tegen Luna. "Ja, precies wij hebben ze echt niet nodig hoor. Met al die grappen van hun de hele tijd." "Hey, wij staan er gewoon bij hoor. We kunnen jullie wel horen" zegt Louis. "Maakt dat iets uit?" zegt Luna lachend. Celine moet er ook om lachen. Totdat ze een boze blik van Gio krijgt. Dan verandert haar gezichtsuitdrukking. "Ben je hier boos over?" vraagt ze. "Nee, grapje. Tuurlijk niet" zegt hij lachend. Dan komt er iemand van de crew die hen ophaald. Het is inmiddels al donker geworden buiten, wat het nog spannender uut laat zien op beeld. De rest van de draaidag verloopt erg vlot.

Hey allemaal, sorry voor het lange wachten op een nieuw deeltje. Ik hoop dat jullie het leuk vinden en als je ideeën hebt over wat er moet gebeuren, laat het dan zeker weten.

De avonturen van de Nachtwacht CastWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu