Deel 5: Bijnamen

66 0 3
                                    

Als Celine klaar is met het opnemen van haar scène gaat Louis gelijk naar haar toe. "Kom eens" fluistert hij zachtjes terwijl hij haar wenkt met zijn hand. Als ze op een plek staan waar niemand met hen mee kan luisteren begint hij te vertellen en nog steeds een beetje op een zachte toon: "Ik heb met Gio gepraat en hij ziet je echt alleen als zijn beste vriendin en meer niet helaas." "Ja dat dacht ik ook al wel, waar zat ik ook met mijn hoofd dat hij dacht dat hij mij misschien leuker zou vinden dan Laura. Dat is echt stom. Ik weet ook gewoon dat hij een realtie met haar heeft en dat hij niet voor niks op haar is gevallen. Ze is ook heel aardig, lief en knap" antwoord ze. "Sorry maar ik heb het geprobeerd." "Jij moet helemaal geen sorry zeggen, ik ben blij juist dat je me wil helpen en het bij hem na hebt gevraagd. Zelf had ik dat niet eens gedurfd. Ik ga het gewoon proberen om het uit mijn hoofd te zetten. In ieder geval bedankt voor je hulp en dat ik even mijn hart bij je heb kunnen luchten. Zoals gisteravond dat had ik echt even nodig, anders had ik alles ook alleen nog maar meer opgekropt. Ben wel blij dat het er even uit is allemaal. Ook al is het heel stom." "Geen probleem en als je er toch nog mee zit kun je altijd naar me toekomen ook na de opnames. Je weet waar ik woon" zegt Louis. "Hahaha ja, dat weet ik. Ik weet waar je huis woont. Dankjewel." Ze geeft hem een dikke knuffel. Louis slaat zijn armen ook om haar heen en wrijft een beetje over haar rug heen.

"Zo gezellige boel hier." Horen ze ineens achter hen. Het is Gio die naar zijn vrienden toe is gekomen. "Ehm ja ik had gewoon even een knuffel nodig" verzint Celine, het is eigenlijk niet eens echt een leugen. "Dat heeft een mens wel af en toe nodig ja en een klein elfje zoals jij ook" lacht Giovanni. Celine knikt en glimlacht. "En een weerwolf niet zeker" zegt Louis. "Ja heel af en toe heeft een weerwolf ook een zachte kant" zegt Gio lachend. "O waarom is hij toch ook zo leuk, grappig, lief, knap en zo perfect? Waarom is het toch ook zo moeilijk om te accepteren dat hij niets voor mij voelt?" denkt ze.

"Is er iets ergs met je aan de hand?" vraagt Gio aan Celine. "Nee hoor. Ik heb gewoon mijn dag niet helemaal. Ik voel me gewoon niet zo lekker" liegt ze. "O dat is niet zo fijn. Als het niet gaat dan moet je dat gewoon aangeven bij de regisseur hoor. Dan verschuiven ze de opnamens gewoon." "O zo erg is het niet hoor." "Gelukkig maar en als het toch niet gaat moet je dat wel eerlijk zeggen. Of moeten we even een boek uit de geheime kamer pakken met een recept voor een toverdrankje zodat je er weer helemaal bovenop komt?" Gio wrijft even over haar rug terwijl hij dat zegt. Alle drie moeten ze erom lachen.

Dan komt er iemand van de crew aan die zegt dat ze zich weer klaar moeten maken voor de volgende scène. Als die erop zit zijn ze ook meteen klaar voor de rest van de dag. Het is inmiddels al zes uur in de avond dus ook een mooie tijd om naar huis te gaan. "Gaan jullie nog wat doen vandaag?" vraagt Louis aan zijn vrienden. "Ik ga denk ik thuis wat koken en opruimen. Het is namelijk echt een zooitje dus dat moet echt gebeuren." "Doe je wel rustig aan als je je niet zo lekker voelt?" vraagt Giovanni. Celine was eigenlijk al helemaal vergeten dat ze had gelogen dat ze zich niet zo lekker voelt anders had ze wel gezegd dat ze wat op de bank zou gaan hangen en niet veel meer zou gaan doen. "Ja tuurlijk, maar het gaat al wel beter hoor. Ga jij nog iets leuks doen vanavond nu we zo vroeg vrij zijn vandaag?" zegt ze dan maar. "Mooi zo. Ja ik ga met Laura op date. We gaan naar een sushi restaurant, want dat vinden we allebei heel erg lekker namelijk."

En poef, weg is de sfeer voor Celine. Ze dacht even niet aan dat hun en nu dus weer wel. Het is zeker niet dat ze het Laura niet gunt, alleen is ze zo verliefd op Gio dat ze het niet leuk vindt dat die twee een relatie met elkaar hebben. Louis werpt ook even een blik op haar. Hij ziet wel dat haar glimlach iets afneemt. Hij vindt het zo rot voor haar. Toegegeven zou hij het ook best leuk vinden als zijn twee collega's en beste vrienden iets met elkaar zouden krijgen. Als je niet weet dat ze niks met elkaar hebben en je een dagje mee zou lopen op de filmset dan zou je zo denken dat er wel iets bloeit tussen die twee. Daardoor is hun samenspel ook zo goed.

"Nou je hebt het er nog heel goed voor staan vanavond" probeert ze zo blij mogelijk te klinken. "Zeker weten. Wij moeten trouwens ook nog een keer iets met z'n drieën gaan doen na een van de opnames." "Weet je zeker dat je nog meer met ons opgescheept wil zitten? Je werkt ook al zoveel met ons?" grapt Louis. "Hahaha ja jullie zijn ook zo vervelend, misschien moeten we dat inderdaad maar niet gaan doen nee" zegt Gio. Ze moeten alle drie lachen. "Kijk maar uit of ik stuur je zo terug naar de onderwereld, dan zit je met nog meer vervelende wezens opgescheept" zegt Celine. "Dat durf je toch niet toverelfje. Bovendien vind ik het ook eens leuk om eens iets met jullie te doen naast al onze collega's hier op de set. Even uit onze rollen en dan hoeven we ons ook niet zo te gedragen" zegt Gio. "Gedraag jij je dan op de set? O dat ook nieuwe informatie over onze Fifi" zegt Louis plagend terug. "Je weet wel wat ik bedoel stomme vleermuis" lacht hij. "Zeg jongens, nu niet onze bijnamen tegen elkaar gaan gebruiken hè?" lacht Celine.

"Nou ik ga er trouwens maar vandoor. Fijne avond nog TOVERFEETJE EN PIERENMANS!!" zegt Giovanni lachend terwijl hij weg loopt. Celine en Louis moeten beide lachen. "O echt onverbeterlijk die jongen" zegt Louis.

Eindelijk weer een nieuw deeltje. Het spijt me heel erg dat het zo lang heeft moeten duren. Hopelijk vinden jullie het boek nog steeds leuk om te lezen.
Hele fijne dag nog en groetjes van mij!!

De avonturen van de Nachtwacht CastWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu