"Wat gaan jullie nu doen? Gaan jullie het appartement waar jullie nu in wonen verkopen of houd een van jullie het?" vraagt Louis uit belangstelling aan Giovanni. "Daar moeten we het nog goed over hebben. Ik wil ook niet dat Laura op straat komt te staan. Ik weet ook niet of ze weer bij haar ouders terecht kan. Ik heb zelf niet zoveel waarde aan het huis, dus ik vind het niet erg om het te verkopen. Alleen weet ik niet of zij hier hetzelfde instaat. Als ze er wel in wil blijven wonen zal ze me moeten uitkopen, omdat we samen in de meubels en alle andere dingen hebben geïnvesteerd. Dat is best wel duur en ik wil ook niet dat ze hierdoor dan in de schulden terecht komt. Dat wil ik ook niet. Als we het appartement wel verkopen dan is er geen probleem. Met de huizenmarkt van tegenwoordig kun je daar zo een hoog bedrag voor vragen en dat vervolgens verdelen. Vannacht heeft ze bij een vriendin van haar geslapen, dus hier hebben we het eigenlijk nog niet echt over gehad."
"Heb je nog wel met haar gesproken of geappt na gisteravond" vraagt Celine. "Nee, dat nog niet. Vanmiddag zal ik haar wel bellen na de opnames om een afspraak te maken om allerlei dingen te kunnen regelen. Als we niet samen hadden gewoond dat was het allemaal een stuk makkelijker geweest." "Wil je niet eerst met haar bellen? Ik wil best naar de regisseur toe lopen om te vragen of hij het een en ander kan verzetten, zodat jij even een paar scènes niet mee hoeft te doen."
"Dat is heel lief van je Celine, maar ik bel haar vanmiddag wel. Als ik even op de set sta kan ik mijn gedachtes even leegmaken. Daarbij denk ik niet dat de regisseur het goed vindt als ik zijn 'heilige' planning door de war schop. Dat gaat hij zeker niet waarderen nadat ik vanmorgen al te laat hier was." "Ach dat zal vast wel meevallen als ik het heel erg lief vraag" probeert Celine.
"O jee daar zal je het al hebben" zegt Louis terwijl hij in de verte kijkt. Celine en Gio volgen zijn blik en zien dat er op enkele meters afstand een boze regisseur op komst is. Binnen nog geen vijf tellen staat hij al bij hen. "Wat had ik nou gezegd? We hebben een strakke planning en in die planning staat dat er een klein kwartiertje uur pauze is. Dat is dus allang om. Hup hup nu, weer terug naar de set" zegt hij.
"Dus Celine, jij wilde een paar keer lief met je ogen knipperen om hem te proberen overtuigen van een verandering in zij planning?" lacht Gio een beetje. "Bij nader inzien denk ik dat dat toch niet zo'n fantastisch idee is" zegt ook zij lachend. "Hem vragen om een verlenging van de pauze, omdat we nog niets gegeten hebben zal er dan ook wel niet in zitten" zegt Louis. Alle drie barsten ze in lachen uit.
"Hey, jullie daar schiet nou eens op!" Wordt er uit de verte geschreeuwd. Geen van allen hoeft om te kijken om te zien wie er naar hen schreeuwt. Hierdoor moeten ze alleen nog maar meer lachen. "Laten we maar gaan, voordat hij echt oververhit raakt" zegt Celine en ze staat op. De jongens volgen haar voorbeeld en staan ook op.
Als ze op de set staan zegt de regisseur: "Jongens ik vind het echt heel leuk dat het zo goed klikt tussen jullie, maar houdt je alsjeblieft wel een beetje aan de regels en vooral aan het schema. Ik weet dat ik dit seizoen misschien een beetje kort door de bocht kom en niet zo aardig ben. Ik ga eerlijk met jullie zijn. Dit komt doordat we voor dit seizoen van meneer Verhulst maar weinig budget hebben gekregen en we moeten het daarom zo kort mogelijk op elkaar plannen. Anders is het geld gewoon op."
"Hoezo heeft hij niet zoveel geld over voor Nachtwacht? Het seizoen is vorig jaar toch super goed ontvangen door de kinderen? Daar heeft hij vast wel veel geld mee verdient" zegt Giovanni. "Het enige dat ik weet is dat hij nu voornamelijk geld aan het investeren is in de meiden van K3. Zij zijn het hoogtepunt van Studio 100 en brengen het meeste geld in het laatje. Dat zijn zijn woorden en niet de mijne. Als dit zo doorgaat dan hebben we aan het einde van het seizoen bijna geen geld meer over om goede locaties af te huren."
"Is dit tweede seizoen dan ook gelijk het laatste seizoen?" vraagt Celine. "Dat zou zomaar kunnen inderdaad. Ik durf het niet met alle zekerheid te zeggen, maar daar ziet het wel naar uit. Het spijt me." "Wat, maar dat wil ik helemaal niet. Het gaat juist allemaal zo goed" antwoord ze bedroefd. "Nee ik ook niet" antwoord Gio. "Kunnen we daar echt niet iets aan veranderen?" vraagt Louis. "Jongens ik weet het ook nog niet zeker, dus we houden de moed erin, maar nu moeten we echt weer aan het werk" zegt de regisseur.
Minder vrolijk dan normaal stappen ze weer de filmset op. Gelukkig hoeven ze voor de aflevering van de Shifter niet blij te zijn, maar vooral boos en verdrietig. Laat dit nu precies de emoties zijn die ze alle drie door hun lichaam voelen stromen.
Ze staan in de geheime kamer en nemen de scène op dat ze ruzie maken en Wilko verteld dat hij ermee stopt. Tijdens die scène kan Gio de pijn in de ogen van Celine zien. Hij weet hoeveel de Nachtwacht en de cast voor haar betekenen. Ze heeft het afgelopen jaar al vaker benoemd dat ze erg van hen houdt en dat ze onwijs dankbaar is voor alle kansen met de Nachtwacht. Gio zelf voelde zich al rot door het hele gedoe met Laura en dan komt dit er ook nog eens bij. Het is een en al ellende.
Door al deze echte emoties komt de aflevering wel goed tot zijn recht. Iedereen die deze aflevering te zien gaat krijgen, zal zeggen dat ze hun acteerwerk heel goed vinden. Echter weten enkel en alleen deze drie Nachtwachters dat hun emoties puur waren en niet geforceerd.
JE LEEST
De avonturen van de Nachtwacht Cast
FanfictionDit verhaal gaat over de Cast van de Nachtwacht serie van Ketnet. Hoe gaat het er achter de schermen aan toe en hoe is het allemaal begonnen? Komt er liefde tussen bepaalde personen? Even ter ondersteuning: Keelin = Celine Verbeeck Wilko = Giovanni...