Een paar maanden later is iedereen helemaal op z'n plek bij de Nachtwacht. Giovanni, Louis en Celine zijn met z'n drieën ook heel erg close geworden. Ze weten al bijna alles over elkaar en het voelt gewoon heel vertrouwd. Alsof ze elkaar al jaren kennen. Ze hebben buiten het werk ook al meerdere keren afgesproken met elkaar. Zo zijn ze een keer wezen bowlen en hebben gewoon bij elkaar thuis afgesproken.
Er is in de tussen tijd wel iets gebeurd. Nou voornamelijk emet Gio. Hij heeft namelijk een vriendin gekregen, Laura Tesoro. Ze is een aantal jaar jonger dan hem, maar dat maakt hen niks uit. De productie heeft gevraagd of Laura in een paar afleveringen zou willen meespelen, omdat zij ook zagen dat het zo goed klikte tussen die twee. Dit wil Laura maar al te graag doen en ze zal in de huid van Fran kruipen voor een paar afleveringen.
Vandaag nemen ze de aflevering van de wolvin op. Laura en Gio komen tegelijk aan op de set, waar Louis en Celine al zijn. Ze zijn nog even hun teksten aan het doornemen. Als ze hun zien aankomen krijgt Celine een raar gevoel door zich heen, maar dit gevoel kan ze niet echt plaatsten. Het is een vorm van jaloezie dat er door haar heen gaat. Gio begroet zijn collega's vriendelijk en gaat met Laura bij Louis en Celine staan. Normaal zou Gio Celine iets van een knuffel geven, maar dat doet hij deze keer niet. "Leuk dat je de rol van Fran op je wilt nemen. Ik heb het script al doorgenomen en het belooft echt een hele toffe en spannende aflevering te worden" zegt Louis enthousiast. "Ik vind het echt super leuk dat ik mee mag doen. Ik hoop zo erg dat ik het goed ga doen" antwoord Laura. "Tuurlijk ga je dat goed doen, dat weet ik zeker" zegt Gio en hij geeft Laura een kus op haar hoofd.
"Kom jongens we gaan eraan beginnen. Iedereen naar de kleedkamer en de make-up gevraagd alstublieft" wordt er omgeroepen. Ze beginnen vandaag met de opnames in de herberg dus voor nu hoeven ze allemaal nog niet zo lang in de make-up stoel te zitten. Gewoon hun neutrale mensen gedaante. Het duurt dan ook maar een klein halfuurtje voordat iedereen klaar is en de laatste zinnen tekst in hun hoofd wordt gestampt.
Ze nemen de laatste scène op van de aflevering. Gio moet heel verliefd naar Laura kijken en weer gaat dat ene gevoel van jaloezie weer door Celine heen, maar ze veegt het weg. Ze moet zich concentreren op haar werk, namelijk het zijn van Keelin. Bovendien zijn Gio en Laura gelukkig met elkaar en Celine wil dit dan ook weer niet in de wegstaan, maar het zou leuker geweest zijn als zij op de plaats van Laura stond.
De scène wordt een keer doorgenomen en vervolgens opgenomen met camera en geluid. Er zit trouwens ook een kern van waarheid in deze scène. Celine zegt dat Fran al een vriendje heeft een lenige en gespierde danser. Nou dat klopt dus helemaal met de omschrijving van Giovanni.
Als de hele aflevering erop staat vraagt Gio of ze met z'n alle nog wat gaan drinken, maar Celine wijst dit af. "Nee, sorry ik ben wat moe dus ik ga maar naar huis." "Ik ga ook naar huis, maar veel plezier jullie twee" zegt Louis tegen Gio en Laura. Hij wil best wat gaan drinken maar hij heeft, in tegenstelling tot Gio, wel gemerkt dat Celine niet helemaal lekker in haar vel zit vandaag en hij wil verhaal bij haar gaan halen.
Als Gio en Aura uit het zicht zijn verdwenen stapt hij naar Celine toe. "Hey, kan ik nog even met je praten?" vraagt hij. "Tuurlijk, wat is er?" "Nou ik heb gemerkt dat je vandaag niet zoveel hebt gezegd en nu wilde je ook niet mee om wat te gaan drinken. Is er iets met je aan de hand?" "Nee, hoor en bovendien jij bent ook niet meegegaan om iets te gaan drinken." "Klopt, maar ik wilde eigenlijk even met je praten. Ik merk dat je de laatste tijd iets minder vrolijk bent en niet meer zoveel met ons praat, dus ik vroeg me af of we iets verkeerds hebben gedaan en of ik iets verkeerds heb gedaan, want anders kun je dat gewoon zeggen." "Rustig maar Louis, je hebt niks verkeerds gedaan." "Gio wel dan?" Nu blijft Celine even stil. "Heeft Gio iets bij je gedaan?" vraagt Louis geschrokken. "Nee, hij heeft niks gedaan. Maar ik, nee niks laat maar" zegt Celine en ze wil weglopen, maar Louis pakt haar bij haar schouders en houd haar tegen. "Zullen we anders ergens anders even praten? Kom dan gaan we naar mijn huis en ik wil geen tegenspraak."
Celine loopt dan maar met hem mee. "Jij was op de fiets toch?" "Ja." "Laat die maar hier staan, ik ben met de auto dus dan kun je met mij mee rijden." Na eventjes rijden komen ze bij het huis van Louis aan. "Kom binnen, geef je jas maar hier en plof lekker op de bank" zegt Louis. Celine doet haar jas uit en geeft deze aan hem. Hij hangt het vervolgens weer aan de kapstok en doet zijn eigen jas ook uit en hangt hem op.
Ze gaan beide op de bank zitten. Celine is al wel vaker bij Louis thuis geweest, maar daar was Gio eigenlijk altijd bij. "Nou beand los, zou ik zeggen." "Ben jij ineens psycholoog geworden of zoiets?" vraagt Celine lachend. "Als jij dat wil dan doe ik me wel voor als psycholoog." "Nee ik heb liever dat je jezelf blijft." "Ook goed, maar vertel me alsjeblieft wat je dwars zit." Celine zucht en zegt: "Oké, maar dit mag je echt aan niemand doorvertellen. Beloof je dat?" "Ja, tuurlijk." "Het is misschien gek en het kan ook helemaal niet, maar ik denk dat ik verliefd ben op Gio." Dat laatste zegt ze iets zachter, maar wel op een hoorbare toon.
Louis weet even niet wat hij moet zeggen. "Ja ik weet het het is ook stom." "Nee, helemaal niet, alleen hij heeft een relatie hé. Dus dat wordt lastig." "Ja, alsof ik dat nog niet wist. Daarom kan het ook niet, maar hoe kom ik van dat verliefde gevoel af?"
JE LEEST
De avonturen van de Nachtwacht Cast
FanfictionDit verhaal gaat over de Cast van de Nachtwacht serie van Ketnet. Hoe gaat het er achter de schermen aan toe en hoe is het allemaal begonnen? Komt er liefde tussen bepaalde personen? Even ter ondersteuning: Keelin = Celine Verbeeck Wilko = Giovanni...