✧𝟑

6.5K 466 44
                                    


“𝐘𝐨𝐮'𝐫𝐞 𝐜𝐨𝐥𝐝 𝐛𝐞𝐜𝐚𝐮𝐬𝐞 𝐈 𝐟𝐨𝐮𝐧𝐝 𝐲𝐨𝐮 𝐢𝐧 𝐭𝐡𝐞 𝐫𝐚𝐢𝐧”

CIELO menoleh ke tempat penumpang sebelahnya. Kemain lena puteri salju itu tidur. Eh mungkin puteri hujan.

Matanya menoleh ke sebuah rumah besar dan mewah di hadapannya.

KTAKK

Baru buka pintu dirinya disambut.

“Welcome home Mr. Cielo.”

Cielo membuka pintu bahagian sebelah. Wajah Lisa ditenung. Takkan aku nak dukung?

Anak buahnya di belakang meninggikan leher nak tengok apa yang ada di dalamnya.

Perempuan?!

Terbuntang mata mereka. Seriuslah?

Cielo mengeluh. Dia dah agak akan dapat reaksi seperti ini. Ni baru pekerjanya belum lagi yang lain.

“Lisa bangun. Lisa..”

“Erm...” Mata Lisa berkelip-kelip mamai. Mata bundarnya memandang Cielo. Comel.

“Dah sampai.”

Laju Lisa berdiri sehingga terhantuk pada bumbung kereta.

“Auch auch auch!” Dia mengusap dahinya yang memerah. Tergeleng-geleng kepalanya. Mamai!

Cielo mengerling malas. Yang lain memandang Lisa seperti ingin makan. Seram Lisa dibuatnya.

“Jom.”

Mereka berjalan masuk ke dalam rumah. Pintu automatik di buka sebaik saja mengencam tubuh Cielo.

Terpegun Lisa. Matanya bersinar memandang setiap inci rumah. Sungguh mewah! Hanya ada tiga warna saja dalam rumah ini.

Putih, hitam, dan kelabu. Dalam bahasa mudahnya lah. Aesthetic luxury.

“Dean! Jangan bawak lari seluar aku lah! Aku nak pakai!” Eric berlari mengejar Dean. Dia hanya memakai bathrobe.

“Bapak tak malu.”

“Sorry bapa aku pemalu okay.”

Terkaku Lisa melihat situasi di ruang tamu. Rasanya di depan tadi senyap sunyi saja. Tenang. Ni...

“Eh Cielo dah balik! Aku ingat tak nak balik.” Seorang lelaki tersenyum manis mendekati mereka. Senyumnya mati setelah melihat Lisa.

Lisa menyorok dibelakang Cielo.

“Uyo Qiqi bawak balik awek! Aduh!”

“Kau tak ada seluar ke nak main aku punya!” Dia menyepak punggung Dean.

“Alah relax lah Ric tu pun nak marah.”

“Apa bising-bising ni?” Semua mata mendongak ke tingkat atas. Berdirinya seorang lelaki yang mempunyai aura gelap sehingga ke bawah dapat rasanya.

Matanya merenung Lisa. Lisa menelan air liur perit. Seram!







“DARI mana kau jumpa awek ni Cielo?”

“Uhuk uhuk!” Tersedak Cielo. Tak ada angin tiba-tiba dapat soalan macam ni. Rasanya dari tadi mereka semua hanya diam saja makan cheese cake yang Jay buat tadi.

Entah kenapa tiba-tiba Jay suruh mereka duduk makan kek yang dia buat.

PRING

Semua mata menjeling Chris yang meletak sudu ke atas pinggan kosong. Dengar macam biasa saja bunyinya tapi disebabkan suasana sangat sunyi membuatkan bunyi itulah yang paling kuat.

𝐌𝐑. 𝐇𝐀𝐂𝐊𝐄𝐑 [𝐂]Where stories live. Discover now