#Umut

122 8 0
                                    

Bir avuç umut sadece insanı ayakta tutan. Bütün sıkıntılara dayanmanı sağlayan. Dört duvar arasında odam dediğim yerde hapsoldu ruhum. Ruhumda birşeyler acıyor. Defalarca bıçak saplanıyor mesela göğsüme. Karanlık.. Çok karanlık hayallerim. Düşüncelerimin siyahlığı. Yine her zamanki gibi uğulduyor beynim. Beni bunlardan tek kurtaran şey uyku.
Oysa ne kadar da güzeldi ruhumun bedenimden kısa bir süre de olsa ayrılması. Ama ben bilirim ki uyandıktan sonra yine aynı şeyler olacak. Yine bir uğultu. Yine gereksiz insanlar. O kadar sessizliğin içinde çığlıklarımı kimsenin duymaması. Sizcede saçma değil mi ? Sizce deli olan ben miyim düşüncelerim mi ? Ya da sen söyle hayat ! Bıkmadın mı omuzlarıma taşıyamayacağım yükleri koymaktan. Yeniliyorum işte gün geçtikçe. Gücüm yok güçlü görünmeye. İstediğim tek şey sessizlik. Bir sahilde saatlerce oturmak. Ya da düşünmemek. Beynimin uyuşması. Omuzlarımdaki yükleri ruhumdaki ağırlığı alın. Son bir kez bir hançer saplayın kalbime. Son kez öleyim. Son kez derin bir acı. Ve son. Bitsin herşey. Kanatlanıp gideyim sonra sevdiklerime son vedamı ederek. Yorgun bedenim taşıyamıyor saçmalıklarınızı. İğrenç önyargılarınızı. Anlayışsızlıklarınızı.

Son kez özgür bırakın ruhumu.

Bir hayalim var mesela. Kırmızı eski bir kayık ve ben. Beyaz bir elbise giymişim. Saçlarım açık. Ayaklarım çıplak. Bedenimin yorgunluğunu deniz almış. Öylece oturuyorum nereye gittiğimi bilmeden. Ne hızlı atıyor kalbim ne de yavaş. Olması gerektiği gibi.
Ama dediğim gibi bunlar sadece hayallerimde.

Siyah hayaller..

Hep tükendiğimi hissettim. Hep bir eksiktim. Bir yanım yarım kaldı. Umutlarımı yama yaptım hayallerime. Gece Ay'ı dost bildim kendime. Anlattım herşeyimi. Bazen küçük bir kız gibi ağladım karşısında. Ağlayabildiğim kadar ağladım. Sonra sildim gözyaşlarımı. Görmesin kimseler diye. Görmesinler güçsüzlüğümü diye. Uyuyakaldım sonra. Örtmedi kimse üstümü. Sarılmadı mesela kimse annem gibi. Bazen hastalandım bazen çok üşüdüm. Hayallerim çok üşüdü.
Çünkü hayatın acımasızlığı umutlarımı karartmıştı çoktan.

Hadi artık ağlama. Sil gözyaşlarını küçük kız ..

SİYAH DÜŞÜNCELERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin