Tomáš, 25. Ten vypadá fajn, toho svajpnu doprava. Ha, it's a match. Zajímavý. Vysokoškolák, dva kilometry ode mě, takže je z Pardubic. Asi rád fotí, vypadá dost rozumně.
Pípla mi na tinderu zpráva. Od toho Tomáše. Tady se někdo v noci asi taky pěkně nudí. Je červencový pátek, i my vysokoškoláci máme prázdniny. Venku hřejou ještě chodníky a ty oteplují okolní vzduch.
Tomáš: Ahoj, co ty pozdě v noci? Swipuješ? :D
Achjo, ten bude asi nudnej.
Já: jj, nemám co na práci, tak si zkracuju večer. A taky hledám někoho normálního na seznámení:)
Tomáš: Tak jsi na něj asi právě narazila. A je tam nějaký důvod, proč vyhledáváš zrovna chlapce?;)
Já: Asi ani ne, jen neznám tolik kluků z Pardubic a ráda o ně svůj kruh přátel obohatím;)
Ať si nevěří. Na lásku z Tinderu stejně nevěřím.
Tomáš: Tak to jo, a co bys říkala na setkání osobně? I když je to tak rychle, tak zítra pořádá kamarád takovou párty, tak si nemyslím, že by byl špatný nápad se stavit.
Setkání osobně, ale vlastně v kroužku lidí. Chvilku jsem váhala. Zase jako, napsali jsme si asi pět zpráv, zve mě někam doslovně pít.
Já: Fajn, to zní docela dobře. Kde to je? V Pardubicích předpokládám, ale kdyžtak přesnou adresu, ať vím jestli si šetřit potom na taxík:D
Hned mi napsal přesnou adresu. Setkání na party nemívají dlouhé trvání. Když k tomu přidám ten fakt, že je to týpek ze seznamky, trvání se ještě zkracuje.
Tomáš: Tak super. Můžeme si dát ještě někde sraz předtím, abych tě tam třeba dovedl;) co na to říkáš?
Já: Jo, tak jo
Tomáš je asi přesně ten typ, s kterým mám pocit, že ztrácím čas. Stejně tam s ním půjdu. Čas jsem ztrácela s tolika chlapci, že nějaký Tomáš je v mém životě spíš jako minihra.
Tinder jsem nechala tindrem a projížděla radši instagram. Obrazovka telefonu mi určitě před spaním neprospívá, ale jak jinak si tu nespavost krátit. Moje snaha zvládnout všechny zkoušky a zkracování spánku se mi teď mstí.
Telefon jsem nakonec odložila a zavřela oči. A v tom mi zase pípl telefon. Tinder. Tomáš. Bože. Doufám, že tohle je jediný moment, kdy mi Tomáš nedá spát.
Tomáš: A povíš mi teda co tě třeba baví? Z profilu se toho zase tolik nedozvím:)
Ne to fakt ne. Ani jsem zprávu nerozklikla a mobil pro klid vypla.
-
Já: jé promiň já včera už usnula:) baví mě marketing a ekonomika, jestli se bavíme o škole
Odepsala jsem mu asi až ve dvě odpoledne. Hned po ránu jsem na nějaký tlachání o životě neměla náladu. Snad i menší, jako včera večer. Taky jsem si začala teprve teď užívat toho faktu, že se dneska opiju. A pravděpodobně zadarmo. Měla jsem takovou tu typickou euforii před. I když jsem zatím ani netušila, co si obleču, kdy vlastně vyjdu a s kým tam vlastně budu, natěšení obavy překrylo.
Tomáš: O škole se teď nebavme:) co tě baví jako ve volném čase? Co máš ráda za jídlo?
Já: Pizzu, třeba. Ráda dělám něco s počítači, hraju hry, ani nevím, nemám něco takto v oblibě
Upřímně jsem napsala to, co mě jako první napadlo. Pizzu ráda mám, ale je tolik lepších jídel, na které jsem teď moc myslet neměla. A to z toho důvodu, že můj žaludek si od včerejška jídlo ani nepamatoval.
Sešla jsem po schodech dolů za babičkou. Ta věčně něco vaří, peče, v tomhle je o mě dost dobře postaráno.
,,Ahoj, pekla jsi něco dobrého?" hned jsem se zeptala a šla zašmátrat do ledničky. Koukala tam na mě žemlovka. To se dá.
,,Ahoj zlatíčko, vem si co chceš. Jak se ti spalo?"
Vzala jsem si tu žemlovku a hned talíř posadila do mikrovlnky. Opřela jsem se o linku a zadívala se na ni.
,,Šlo to, ne moc kvalitního spánku, ale odpočatá dejme tomu jsem," usmála jsem se. ,,A co ty? Co Vlastička? Přijde dneska na karty?"
,,Vlasta dneska jde s manželem do květinářství. Vybírat něco nového do zahrady."
Cukal mi koutek, abych neřekla, jestli tam hodlají strávit celý den, že na karty nedojde, ale udržela jsem se. Zapomněla jsem, že takový nákup je pro důchodce opravdu velká věc, díky které budou mít na celý den o zábavu postaráno. To zas bude "Vlasta pěstuje to a to a proč to nezkusíme taky". Asi protože nejsem zahradník. A na co mám chuť si koupím.
,,Jé, tak to je hezký," falešně jsem se usmála. ,,Tak třeba se večer ještě na čaj zastaví. Já jdu dneska s jedním klukem na zábavu. Dívej," došla jsem k ní s fotkou Tomáše, kterou jsem už stihla několika kamarádkám poslat.
,,Tak ale to vypadá jako velmi milý a zdvořilý mládenec. Budeš na sebe ale dávat pozor, že ano?" starostlivě se na mě podívala a ja několikrát přikývla. Kdyby věděla, že se jdu prakticky zdunit zadarmo. A ač je Tomáš zdvořilý a mládenec jakkoli, je to taky docela nudný a stařec, v poměru se mnou.
,,Tak to by bylo hezké kdyby vám to vyšlo a ty bys mi ho došla představit," podívala se zase na jeho fotku a já úplně cítila, jak měla chuť za tím dodat "a třeba se sestěhujete".
Babička nemá úplně přehled o tom, co se mezi lidma mého věku děje. Že existují vůbec nějaké drogy krom heroinu a marihuany. A cigaret, které si s Vlastou občas vychutnává na zahradě u kávy. Nemá ponětí, jak rozšířený to je, jak normalizovaný to je a že tě jeden šluk z brka nezabije. Že existují nějaké seznamky, že je sexuální obtěžování taková třešnička na dortu kamkoli žena jde.
A já jsem za to možná ráda. Protože jinak by mi takové obchůzky s chlapci silně zatrhla a nejspíš by mě měla za kurvu.
Mikrovlnka zapípala a já si s jídlem usedla ke stolu. Poděkovala jsem jí za jídlo a samozřejmě její práci pochválila. Telefon mi opět zabzučel.
Tomáš: Sraz bude v 7 u mekáče na náměstí, stíháš? Jde to?
Já: Jo to by šlo. Je tam nějaký dress code nebo nějaký pravidlo?:D
Tomáš: Nene:D obleč se, co je ti pohodlný a nosit taky nic nemusíš. Pokud ti doma neleží něco ladem
Já: právě že ne:D a nevím jestli bych stíhala se ještě do obchodu stavit.
Lhala jsem. Jenom jsem nechtěla moc utrácet. A božkov by asi nikdo neocenil.
Napsala mi do toho ještě kamarádka Terka.
Terka: Kámo
Já: No děje se něco
Terka: Já už vím kdo ten Tomáš je zač
Já: No kdo to je? Je to nějakej vyhlášenej pardubickej pedofil:D
Terka: Kámo horší
Docela mi vyskočila husí kůže
Já: No
Terka: To je týpek od Menta ty krávo
——
Tak vítejte u první kapitoly. Budu ráda, když vaše první dojmy napíšete do komentářů:) zatím
ČTEŠ
Bezpečí / MenT
Fiksi PenggemarCo pocit bezpečí poskytuje? Je to hřejivá deka, bezpečnostní dveře, víceciferné číslo na účtu nebo jen slova něhy od nejbližšího? Jan Macák přinejmenším dveře zvládnul zamknout perfektně.