BÖLÜM 6 : AİLE

152 11 0
                                    

Necat, Alasın öz babasıydı. Lakin babalık Necat'ta  yer ile sema arası kadar uzak bir olguydu. İnsan her ne kadar umursamaz iffetsiz hayat damarlarını dünya ile koparmış olsa da kendi kanından, ona baktığında kendisini gören, kucağına aldığında ilk kez kalbini sahiden attığını hissettiren  birine karşı bu kadar kifayetsiz ve gaddar olamazdı.

Alas bir yaşında iken Necat alkol tedavisini başlamıştı.  Bu yola çıkarken bir hayli kararlı olduğunu çatılan kaşları, yere düşen omuzları ve insanların ona bakışlarından rahatsız oluşundan anlaşılıyordu.  Tüm temizliğiyle gözlerini ilk defa açacak bir çocuğun cefa, hayasızlık dolu dünyada omzuna yüklenecek engeller karşında başı dik ama hep bir tarafı buruk göğüs germesini istemiyor bunun için olağan kuvvet ve iradesi ile çabalamak için manevi olarak kendini hazırlamak için çabalıyordu.  Baba olmak sadece bunlardan geçmese de bir yerden başlamak gerektiriyordu.

Uzun bir süreç olan bu tedavi zarfında Necat bazı olgular karşısında düşünmesi için bir hayli vakti oluyordu. Babalık nedir sorusunu kendine yöneltiyor daha emin adımlarla hayata daha sağlam umutlarla bağlanıyordu.  Bu tedavi sadece alkolden kurtulmak değil düşüncelerini hayallerini gelecek planlarını belki on yıl sonrasını bile düşünmesini sağlıyordu. Bu fırsat elle kenara itilecek gibisinden değildi.

Tedavi sırasında annesi ile baş başa kalan Alas hiçbir şeyin farkında değildi ancak annesi  yalnızlığın ne olduğunu bir bebeğin emekleme süreci gibi yavaşça algılarken ekonomik sıkıntıların eşiğinde yatıyordu. Tedavi ücreti fazlasıyla zorlarken bunun yanında Alas ile gelen ihtiyaçlar o sarı yapraklı ajandaya kazınıyor işin içinden çıkılmaz bir hal alıyordu. Belki Necat için yeni bir başlangıçtı ancak annesi için zorlu günlerin kapıları aralanıyordu.

Hayat zor bir sınav ve o piyondu. Vezirin karşısına dikilmemesinin yolunu bulup en zayıf halka ile oyunu kazanmaya çalışıyordu ve buna zorunluydu.

Bir buçuk yıl sonra tedavi sona ermiş, Necat söz verdiği gibi hastanenin o kapısından çıkabilmişti

SOĞUK İNTİKAMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin