~Proloog~

107 4 0
                                    

07-07-2022

~Robbie~
Ik zit op kantoor achter mijn computer. Ik ben aan het brainstormen voor nieuwe video ideeën. Morgen hebben we een meeting hierover. Wij moeten alle vijf met een idee komen. Ik weet het alleen totaal niet.

Ik zit een beetje door de trendingpages op YouTube te scrolen als ik een video tegen kom van een pretparkvlogger. Hij ging een challange doen met zijn vrienden. Ze moesten in alle achtbanen in Nederland een ritje maken. Degene die dat als eerste deed, won €1000,-. Ik doe mijn koptelefoon op en kijk de video.

Toen de video was afgelopen dacht ik, dit zouden we weleens kunnen doen. We zijn laatst in de Efteling geweest om verstoppertje te doen. Misschien dat we daar wel nog een video zouden kunnen opnemen.

"Hey Robbie." Matthy komt naast me staan en kijkt naar mijn beeldscherm waar de video nog open staat. "Wat dooeee je?" vraagt hij aan mij. "Ik ben aan het denken over een video idee. Ik zit op een spoor, maar heb nog niet echt iets uitgewerkt ofzo." zeg ik terwijl ik opsta en mijn air-up fles pak. Ik loop naar de keuken en vul de fles voor de derde keer weer vol. Ik heb de ananas pod erop zitten. Dat is echt mijn favoriete smaak tot nu toe. Ik loop terug naar mijn plek en ga weer op mijn bureaustoel zitten. "Heb jij al iets bedacht?" vraag ik Matthy. Hij schudt zijn hoofd. "Ik weet het echt even niet meer. Ik denk dat ik te veel aan mijn hoofd heb op het moment." Dat snap ik ook wel. Hij is er vier dagen geleden achter gekomen dat zijn vriendin is vreemd gegaan met haar ex. Als ik iemand zoiets niet gun is het Matt wel. Ik heb haar eigenlijk nooit gemogen. Ik vertrouwde haar voor geen meter en uiteindelijk blijkt mijn onderbuikgevoel te kloppen. Helaas...

Ik geef Matt een tikje op zijn arm. "Komt goed maat. Mocht je niks kunnen bedenken dan maakt dat helemaal niet uit. Dat snappen we allemaal.

Om vijf uur is bijna iedereen al naar huis. Anton en ik zijn de laatste strijders. Hij zit nog te editten aan de video die vrijdag online moet komen. Het is nu donderdag. Ik zat nog even op het YouTube kanaal van de Efteling te kijken toen ik de serie 'Na Sluitingstijd' zag. Hey, dat klinkt leuk, dacht ik. Ik klikte een video aan. Dit was een video met Gio. Midden in de video is het net of er een lampje aanspringt boven mijn hoofd. Ik pak notities erbij en begin ijverig te typen.

Efteling Night Challenge ft. BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu