Kanra

119 9 3
                                    

"Sen benim ilk  defa bir başkasında kendime rastlayışımsın."

-Yine ne göstereceksin? Bir insana daha zarar verirsen var ya kimse var yok demem seni hançerlerim!

-Bunu denediğini gerçekten görmek isterdim ancak hayır, öyle bir şey göstermeyeceğim.

-Ne göstereceksin o zaman?

-Canım sıkıldı demedin mi? Bu yüzden sana saraydaki daha önce görmediğin bir yeri göstereceğim.

-Bundan emin misin? Çünkü dört gündür nereye gidersen beni de götürüyorsun. Yani açıkçası ben her yeri bildiğimi düşünüyorum.

-Eminim çünkü ben oraya neredeyse hiç gitmem. Sen varken de ilk kez gidiyorum.

Hayal umursamazca baktı. Birkaç dakika sonra bir odaya girdiler. Oda çok uzundu, sadece duvarda asılı olan tablolar vardı. Hayal tek tek tablolara bakarken kral konuşmaya başladı:

-Bunlar bu krallığın benden ve kardeşimden önceki kral ve kraliçeleri.

-Kardeşin mi? Senin kardeşin mi var?

-Evet o diğer krallığı yönetiyor.

-Neyse ki! Buraya bir tane sen bile fazlasın!

-Sen beni bildiğin için böyle söylüyorsun ama kardeşim benden tamamen farklıdır.

-Canavar canavardır!

-İnan bana Sanro benden farklı olarak çok iyi biridir. Ailenin hep uslu çocuğu olmuştur.

-Birincisi sana asla inanmam. İkincisi beni bir canavarın iyi olduğuna asla inandıramazsın.

-İnan ya da inanma. Umurumda değil. Sadece kardeşimi benimle bir tutma.

-İkinizde umurumda değilsiniz. Artık boş sohbeti bırak ve beni neden buraya getirdiğini söyle.

Kral bir anda durdu ve keskinleşmiş korkutucu gözlerle Hayal'e baktı:

-Bazen gerçekten haddini aşıyorsun insan! Seni istediğim zaman gebertebileceğimi unutma!

Hayal cesaretinden taviz vermeden kralın gözlerine baktı:

-Ölümden korkan birine mi benziyorum? Ayrıca senin gibi bir pisliğin beni öldürmesi mümkün değil! Sana söyledim! Beni yanında tuttuğun müddetçe seni öldürmesem bile huzur bulamayacaksın!

Bir süre bakıştıktan sonra kral tekrar önüne döndü:

-Her neyse! Sessiz ol ve beni takip et!

Odada biraz daha ilerledikten sonra tabloların sonuna gelmişlerdi. Durdular ve sondaki tablolara baktılar:

-Bunlar anne-babam, ben ve kardeşim. Kardeşim görünüş olarak da huy olarak da tamamen anneme çekmiştir. Bense tam tersi görünüş olarak da huy olarak da babama çekmişim.

   Hayal gözlerini tablolarda gezdirdi. Kralın annesin beyaz tüyleri, mavi gözleri; aslana benzeyen bir yüzü, fazla büyük olmayan kıvrımlı boynuzları ve ince bir kuyruğu vardı. Kardeşinin ise aynı olarak beyaz tüyleri, beyaz bir yelesi, mavi gözleri; aslana benzeyen yüzü, kıvrımlı uzun boynuzları ve ince bir kuyruğu vardı.

   Kralın babasının ise kahverengiye çalan yelesi, aynı renkten tüyleri, kırmızı gözleri; aslana benzeyen bir yüzü, sivri ve uzun boynuzları ve ince bir kuyruğu vardı. Kralın ise daha çok altın sarısı bir yelesi, aynı renkte tüyleri kırmızı gözleri; aslana benzeyen bir yüzü, sivri ve uzun boynuzları ve daha çok kabarık bir kuyruğu vardı. Bir de yüzünün sağ tarafında gözünün üstünden geçen bir yara izi vardı.

Canavar KalbimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin