Cathna daireye gelene kadar Marco'nun dedikleri kafamı kurcalamıştı. Neler dönüyordu ve ne zaman öğrenebilirdim bunları düşünüyordum. Uzun zamandan sonra karşılaşmamız tuhaf hissettirmişti.
Üzerine yoğunlaşamam gereken fakat bir türlü bunu beceremediğim dosyaları düzenlemeyi bitirdiğimde Cathna dairemize giriş yaptı.
Düşünceli ve yorgun bakıyordu. Sormak istediğim bir sürü şey vardı. Uzun süredir düşüncelerimi onunla paylaşma niyetindeydim ancak bir türlü sözlere dökemiyordum. Benden uzaklaşmış gibi bir hali vardı.
Yemeğe oturduğumuzda "Kule ne durumda? İşler yolunda mı?" diye sorabilmiştim.
"İşlerin yolunda gitmemesi için bir neden yok, neden sordun ki?"
"Sadece merak ettim. Yani, aslında Ralph birtakım aksilikler olduğunu ima eden bir şeyler söylüyor olabilir. Kulenin alt tabakalarında kaynakların yetersiz olduğunu ve üst zaman dilimlerinden veri ve kaynak aktarımının yeteri kadar yapılmadığıyla ilgili söylentiler varmış."
"Ralph'e bak sen... Öyle mi?"
Nefesimi tutup ikizimin tepkisini bekledim. Neyse ki Cathna derin bir nefes alıp gözlerini devirdi.
"Ufak tefek aksilikler yaşanabiliyor ancak departmanım üstünde çalışıyor."
"Bu gün Marco ziyaretime geldi. Sanal gerçeklik bölümünde işe alınmış. "dedim.
Bu defa Cathna'nın dikkati tamamen bana yöneldi. Oturduğu yerde dikleşti, soru soracak gibi oldu fakat sadece "Biliyorum. "dedi.
"Dediğine göre o pozisyona alınmasında senin de yardımın olmuş."
" Doğrudur."
"Güzel. Yarın ben de onu ziyarete gitmeyi düşünüyorum. " dedim.
Cathna tuhaf bir şekilde, bir müddet sessiz kaldıktan sonra " Git tabi, ne de olsa uzun zaman oldu, konuşulacak bir sürü şey birikmiş olmalı. O bölümde işler epey karışık." dedi.
"Karışık derken..."
"Mekân konusunda aksaklıklar yaşanmış olabilir. Nerede olduğunu bulmakta biraz zorlanman muhtemel... Sevgili Ralph sana bu konuda yardımcı olacaktır. Ben çok yorgunum, yatmaya gidiyorum. Sana iyi geceler."dedi Cathna ve masadan kalkıp odasının yolunu tuttu. Arkasından bakakalmıştım. Kafam şimdi çok daha fazla karışıktı.
*
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Alphaville Kulesi
Science FictionÜç farklı zaman çizgisini içinde barındıran Alphaville kulesi çalışanı Anna ikizi Cathna'nın gerçek yüzünü anlamaya çalışıyor. Sevdiği adam ise paralel bir evrene hapsolmuş durumda. Bu görkemli yerde mi kalmalı yoksa Dünya gezegenine geri dönmenin b...