"Anna olmaman gereken yerlerde olmak gibi bir huyun var. Seni, sıra dışı fikirlere kulak asmaman konusunda uyardığımı sanıyordum." dedi Cathna. Bense dediklerinin sadece bir kısmını algılayabilmiştim. Dikkat kesilmiş şekilde ikizimin yanında duran ve Alex olmadığına yüzde yüz emin olduğum adama bakıyordum.
"Merhaba Anna sonunda seninle tanışma fırsatı bulduğuma sevindim.. Kardeşin Cathna ile fikir ayrılığına düştüğünüzü görüyorum. Oysa kendisinin Alphaville projesi ve beraberinde gelen paralel evren çalışmamızda bize olan katkısı çok büyük."dedi Alex'e benzeyen adam. Cathna ile birbirlerine bakıp gülümsediler. Benim için tuhaf hissettiren bir andı. Esrarengiz bilim adamı sözlerine devam etti. Pür dikkat onu dinliyorduk.
"Ben Ryan. Alex benim ikizim. Onunla çoktan tanışmış olmalısınız. Bizim de tıpkı sizinki gibi fikir ayrılıklarımız oluyor. Kendisi alt zaman dilimlerinin birinde kalmak istedi. Sonradan bu fikirden de vazgeçip, Dünya'ya dönme hususunda insanları ikna etme kararı aldı. Kararına saygı duymak istiyorum ancak ileri bir teknoloji yardımıyla alternatif bir evrenden kaynak elde etmek ya da belki de yeni bir koloni kurma yolunda adımlar atmak yerine neden o kokuşmuş gezegene geri dönmek isteyelim? Mantığım bir türlü kabul etmek istemiyor. "
Ryan'ı dinlerken Marco'nun gözlerinden alev fışkırdığını görebiliyordum. Soğukkanlılığını koruyarak Ryan'a aynı küstahlıkla cevap verdi.
"Belki de haklısınızdır. Belki de burada kalmalı ve paralel evren açma uğruna açılan yırtıklara şahit olmalıyız. Ya da sizden günün birinde gelecek olan kaynak yardımını beklemeli ve gerçek evimizi unutmalıyız. Düşündüm de bunlar bizim katlanabileceğimiz türden şeyler değil. Kuleniz sizin olsun, biz izninizle Dünya'ya dönüyoruz. Bu yolculuğun alt yapısının mevcut olduğunu ikimiz de biliyoruz. Birbirimizi kandırmayalım."
"İlginç bir düşünce yapısına sahip olduğun kesin. Evrenlerin aralanırken bir takım yırtıklara sebebiyet verdiği doğru fakat bu sorunun üstesinden geliyoruz. Güzel haber şu ki anında donan ve yırtıkları kapatabilecek yeni bir madde ürettik. Kaynak konusuna da gelecek olursak. Yenilebilir enerji kaynağı kullanmamakta ısrarcı olan alt zaman dilimleri ile fikir birliğine varabilmeyi çok istiyoruz. Anlaşmaya varmak onların elinde. Eğer onlar da şartlara uyarsa elimizden geleni yapmaya hazırız."
"Sanırım bu kule varlığını sürdürdüğü sürece yukarısı ve aşağısı kavramları olmaya devam edecek. Bunun ikilem yarattığı görmüyor musunuz? Neden tek bir kat olamıyor ve tüm kaynaklar sorunsuzca ortak kullanılamıyor."
"Anna tek taraflı düşünüyorsun. Hiçbir şey dışarıdan göründüğü gibi değil bunu unutma. Bizden fırsat mı istiyorsunuz o halde istediğiniz fırsat size verilecek." Dedi Cathna ve sürpriz bir şekilde önünde durduğumuz odanın kilit düğmesini açtı ve bizi içeri buyur etti.
Ryan şaşkınlığını gizlememişti ancak olaylara herhangi bir müdahalesi de olmadı. Cathna kontrol panelini çalıştırdı ve gerekli ayarlamaları yaptıktan sonra tek bir düğmeye basması yeterli oldu. Odanın ortasında ışıklı bir hale oluştu ve açılan içinden geçebileceğimiz büyüklükte bir solucan deliği meydana geldi.
"Madem gitmekte kararlısınız size engel olmamalıyız. Alex ve diğer sanayi grubuyla size iyi şanslar diliyorum. Yolculuk için her şey hazır. " dedi Ryan.
"Sonunda istediğin oldu. Yolun sonuna geldik " dedi Cathna.
Duygularını belli etmemek için direniyor olsa da dudaklarının titrediğini görebiliyordum.
"Hala bizimle gelmek için bir şansın var biliyorsun." dedim. Cathna başını salladı ve günlerdir ilk defa gülümsedi.
"Ben şansımı burada kalmaktan yana kullanıyorum. İdeallerimden vazgeçmemi istiyorsun ama ben buyum. Kararlarımdan caymak benim hiçbir zaman âdetim olmadı. Ben, burada senin göremediğin geleceği görüyorum. Umarım sen de haklısındır ve hak ettiğin hayata kavuşmak üzeresindir. Günün birinde ve farklı bir zaman diliminde görüşmek üzere kız kardeşim. Hoşça kal."
Yapabildiğim tek şey elimi kaldırıp Cathna 'ya el sallamak oldu. Hoşça kal demek istesem de anın büyüsünü bozmak istememiştim. Birkaç adım geri attım ve Marco'nun elimi tutup beni halkanın içine almasına izin verdim.
Gözlerimi kapadım ve açtığımda yemyeşil bir alana ayak basmıştık. Üzerimizde masmavi bir gökyüzü vardı ve az ilerimizdeki yaylada kurulmuş ilk yerleşkemiz bizi bekliyordu. Dağların arkasından beliren devasa uzay aracı az sonra yere iniş yaptı. Marco'ya bakıp gülümsedim. Kendimi her şeye yeniden başlamak için hazır hissediyordum.
***
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Alphaville Kulesi
Science FictionÜç farklı zaman çizgisini içinde barındıran Alphaville kulesi çalışanı Anna ikizi Cathna'nın gerçek yüzünü anlamaya çalışıyor. Sevdiği adam ise paralel bir evrene hapsolmuş durumda. Bu görkemli yerde mi kalmalı yoksa Dünya gezegenine geri dönmenin b...