No. 21

18 8 0
                                    

"Sha"

"eh Nad, kau buat apa kat sini?" soal Fawwaz.

"Nadia?" selit ummi sedikit terkejut dengan kehadiran Nadia disitu.

"ummi~"

Mereka berpelukan dihadapan Nuryn, Uwais, Elma dan Zafran. Fawwaz yang berada disitu juga terkejut dengan keadaan disitu.

"m-macam mana auntie-"

"Nad buat apa kat sini?" soal ummi.

"Nad-"

"kau nak jumpa aku kan jom"

Qaisha terus menarik Nadia dari situ sempat dia berbisik pada Nuryn disitu.

"ah ummi jom kita ambik gambar kat situ"

Giliran Nuryn pula menarik ummi Qaisha dari situ untuk bergambar.

"kau buat apa kat sini?!" tengking Qaisha cukup untuk mereka berdua sahaja yang dengar.

"k-kita cuma nak bagi-"

Qaisha terus merampas surat yang berada di tangan Nadia.

"sebab kan benda ni je kau datang nak malu kan aku"

"tak"

"kita tak datang untuk malu kan awak tapi-"

"dah sekarang kau berambus"

"tapi Qaisha, kita datang untuk raikan awak atas pencapaian awak harini"

"thanks dah itu je kan"

"kau boleh balik"

"tapi Sha-"

"balik aku kata!"

Nadia terus melangkah pergi sebelum yang lain menemui nya.

"Dini jom wartawan dah panggil tu" kata Siti salah sorang pekerja disitu yang Qaisha ambil sebagai pekerja baru.

"sila tanya satu persatu dahulu iya" kata Siti.

"okay saya nak tanya apakah perasaan cik Dini setelah spa ni dibuka?"

"sejujur nya saya rasa bersyukur dan lega setelah spa ni dibuka kurang lah sikit beban nak fikir pasal persiapan spa" jawab Qaisha tenang.

"boleh saya tanya apa yang mendorong cik Dini untuk membuka spa sendiri?"

"sesuatu mendorong saya untuk buka spa iya"

"sebenarnya takder benda pon yang mendorong saya kecuali family, dari kecik hingga besar saya diajar erti hidup susah bukan saya je lah adik-adik saya pon"

"bila dah besar ni ada rezeki sikit untuk buka spa sendiri apa salahnya saya ambil peluang ni untuk bangunkan family kecik saya sendiri"

"kami juga dengar yang cik Dini juga akan launch produk sendiri betul  ke?"

"ah itu masih dalam proses insyallah dalam masa terdekat ni produk saya sendiri akan keluar"

"macam mana pula cincin di jari? Adakah ia sebagai perhiasan semata-mata atau memang sudah terikat? Sebab kita tau yang perempuan ni suka berhias"

"oh tentang cincin ni~"

"iya saya sudah terikat dan bukannya perhiasan semata-mata"

"wahh kalau kita boleh tau siapa empunya badan yang dah berjaya menawan hati cik Dini?"

"ah~biarlah rahsia buat masa sekarang ni" jawab Qaisha tenang.

"bila cik Dini bercadang untuk melangsungkan perkahwinan dengan pilihan hati"

𝐃𝐈𝐍𝐈 𝐐𝐀𝐈𝐒𝐇𝐀 𝐌𝐘 𝐅𝐈𝐑𝐒𝐓 𝐋𝐎𝐕𝐄Where stories live. Discover now