Hampir seminggu Qaisha dijaga elok oleh Fawwaz kerana ini bukan kali pertama dia sakit.
Harini genap 7hari dan Qaisha pon dah sihat. Fawwaz pack barang-barang nya untuk dibawak pulang ke KL.
Dia tidak lupa dengan permintaan Qaisha.
"saya balik petang ni~"
Qaisha hanya melihat Fawwaz mengemas baju.
"jangan risau lepasni saya takkan kacau awak kat sini. Awak buat hal awak, saya buat hal saya"
"dan untuk lepaskan awak tu bagi saya masa untuk berfikir"
"sebab nak melepaskan orang yang kita sayang bukan mudah lagi-lagi perempuan yang saya tulus cintai"
Fawwaz membawa barang nya turun tanpa memandang ke arah Qaisha di katil.
Berat hatinya untuk tinggalkan Qaisha tapi demi kebaikan semua orang dia undurkan diri.
saya takkan minta awak merayu atau melutut depan saya Qaisha cuma saya minta awak sedar dan kembali kepada saya seperti dulu - kata hati Fawwaz sebelum dia melangkah pergi.
Qaisha hanya melihat Fawwaz pergi dari tingkap biliknya dan tak berniat untuk mengejar.
Masuk bulan kedua Qaisha dan Fawwaz berpisah dan tak saling contact.
Selama dua bulan tu juga mereka saling menyakitkan diri dengan rasa rindu.
"ummi~"
"ummi jangan sedih macam ni nanti Nadia balik jugak okay?"
"ummi cuma risau kamu dekat luar sana Nadia"
"ala ummi dulu Nadia pernah tinggal dekat Sweden tu hampir 8tahun so ummi tak yah risau okay"
"kamu yakin boleh jaga diri dekat luar sana?"
"insyallah ummi"
"kalau macam tu hati-hati dekat sana, jaga diri elok-elok, solat jangan lupa dan selalu doa untuk mama ngan ayah dekat sana"
"iya insyaallah semua pesanan ummi, Nadia ikut"
"baguslah kalau macam tu"
Nadia melangkah keluar dari rumah ummi lalu ada sebuah kereta berhenti dihadapan rumah.
"nad"
"sha?"
Qaisha berlari anak ke arah Nadia lalu memeluknya erat. Nadia yang sedikit terkejut terus membalas pelukan Qaisha.
"hati-hati dekat sana"
"insyaallah Sha"
"aku rindu kau"
"aku pon. Selama nya aku akan tetap rindu kau, rindu kita macam dulu" kata Nadia sayu.
Air mata mereka mula main peranan.
Ummi yang melihat rasa terharu akhirnya mereka berbaikan.
"aku minta maaf dengan apa yang jadi"
"iya aku pon sama"
"jangan lama-lama dekat sana"
"insyaallah aku janji kejap je aku pergi"
Mereka sambung berpelukan.
YOU ARE READING
𝐃𝐈𝐍𝐈 𝐐𝐀𝐈𝐒𝐇𝐀 𝐌𝐘 𝐅𝐈𝐑𝐒𝐓 𝐋𝐎𝐕𝐄
Teen Fiction"awak~" "saya bukan perempuan yang baik untuk aw-" "saya pon tak baik" selit Fawwaz. "hmm" keluh Qaisha. "macam ni" "apa kata kita bagi peluang kat diri masing-masing" "untuk know each other?" "awak kenal saya dan saya kenal awak" "boleh?" "tapi k...