No. 31

12 8 0
                                    

"shuu"

"saya tak marah pon, ambik hati pon tidak" kata Fawwaz sambil mengusap lembut belakang isterinya.

Fawwaz meleraikan pelukan lalu menarik Qaisha untuk duduk di sofa.

"saya takder sebab nak buat semua tu"

"ini urusan keluarga, hal awak adik beradik. Saya tak patut masuk campur, saya cuma boleh nasihat awak je tapi apa yang saya buat cuma keruhkan keadaan je"

"saya yang sepatutnya mintak maaf bukan awak"

"no saya pon" selit Qaisha.

"takper~"

"cuma saya tak suka cara awak layan kawan Qasih tu"

"ha? Wan?"

"saya cakap ni untuk bukak minda awak, bukan sebab saya marah tau"

"dengar ni, saya faham awak masih terbawak emosi dengan apa yang jadi ngan Qasih dan saya juga faham apa yang awak cuba buat ni tapi cara awak salah sayang ~"

"awak tak boleh nak terus hukum Wan tu. Awak tau pekara sebenar, walaupun Wan tu lambat tolong Qasih tapi ini semua kan kehendak Dia"

"Wan tu bukan tak cuba tolong, dia dah cuba plus dia dah warning Qasih lebih awal cuma Qasih yang ambik endah tak endah benda tu"

"saya bukan nak salah kan Qasih lepas apa yang jadi, tak. Saya tak salah kan sesiapa pun sebab sekarang ni bukan nya masa nak tunding jari kat sesiapa tapi sekarang ni masa kita kena tolong Qasih"

"Qasih perlukan sokongan, memang sekarang ni dia ada ummi ngan Qaireen tapi apa salahnya Wan tu datang menjenguk dia bagi sikit semangat mana tau dia makin baik"

"kalau betul diorang mencintai satu sama lain apa salahnya biar Allah yang menentukan semuanya"

"awak sebagai seorang kakak cuma menegur mana yang patut bukanya menghalang cinta diorang"

"kita ni lain, diorang tu lain"

"Allah dah tentukan jodoh kita sejak kita jumpa kat majlis Nuryn meanwhile jodoh Qasih kita taktau"

Qaisha terdiam mendengar teguran lembut dari Fawwaz. Dia sedar perbuatanya pagi tadi agak kasar terhadap Wan semua nya kerana emosi amarahnya.

"assalamualaikum kak, abang"

"waalaikumusalam"

"sorry Wan lambat sikit"

"takper kau pakai tali pinggang tu" kata Fawwaz.

"kita nak kemana ni kak?"

"kita pergi tengok Qasih kat hospital" balas Fawwaz.

"ha?! Eh taknak lah kak"

"kenapa pulak?" soal Fawwaz.

"akak kata jangan jumpa Qasih lagi. Wan taknak lah jumpa dia, Wan taknak akak marah Wan lagi lepas apa jadi"

"maafkan akak Wan~ akak tak sepatut marah kau semalam"

"akak tau akak berlaku kejam dekat Wan semalam percayalah Wan itu semua emosi semata-mata"

"betul tu Wan, akak kau ni cuma kecewa dengan apa yang jadi sampaikan dia stress itu yang dimelenting semalam" selit Fawwaz.

"so akak izin kan Wan jenguk Qasih dekat hospital harini?"

"iya. Kalau kau nak tengok Qasih hari-hari pon takper cuma kena ada batas lah"

"okay kak. Terima kasih banyak-banyak kak"

"iya sama-sama cuma akak nak mintak tolong kau something"

"apa dia kak?" soal Wan.

"kalau betul kau sayang kan Qasih tu tolong jaga dia dalam keadaan dia perlu kan semangat"

𝐃𝐈𝐍𝐈 𝐐𝐀𝐈𝐒𝐇𝐀 𝐌𝐘 𝐅𝐈𝐑𝐒𝐓 𝐋𝐎𝐕𝐄Where stories live. Discover now