No. 43

17 4 0
                                    

"enough! Pa you're too much! Boleh tak sekali tu papa jangan rosak kan suasana kita sekeluarga"

"betul tu pa. Qaisha ni tak ada salah pon ngan kita semua" selit kakngah.

"papa jangan ingat papa ketua keluarga boleh tentukan semua benda yang berlaku dalam rumah ni"

"atau hubungan orang dalam rumah ni" selit kakngah sekali lagi.

"papa takder hak nak tentu kan siapa yang Naufal nak kahwin dah kalau dia cinta kan Qaisha apa salahnya"

"papa tak pernah sekali pun cuba untuk berkenalan ngan Qaisha menantu papa sendiri"

"Qaisha ni dah cukup baik untuk Naufal kenapa papa still tak boleh nampak benda tu"

"sebab pada papa, Nadia segalanya" kata papa Fawwaz.

"dia perempuan terbaik untuk Naufal bukan perempuan sundal ni"

"pa!" tengking Fawwaz.

"papa tak kesah kamu nak marah, nak tengking ke lantak yang penting papa nak kamu kahwin ngan Nadia dan-"

"Nadia dah takder pa~ dia dah pergi Sweden. Tak perlu lah papa nak kenen-kenen Naufal ngan dia lagi"

"dia pergi mana? Sweden"

"iya dia dah pergi sana dan akan tinggal dekat sana untuk sementara waktu"

"ini.. Semua.. Salah kau!?"

Papa Fawwaz melempang Qaisha lalu tersungkur Qaisha ke lantai kerana menerima tamparan hangat dari papa Fawwaz.

"PA?!"

Semua bergegas menghampiri Qaisha yang lemah dilantai.

"i can't believe you do this again pa"

Fawwaz berdiri dengan berani nya menghadap papa nya sendiri.

"papa dengar sini elok-elok. Mulai harini Naufal takkan jejakkan kaki Naufal ke rumah ni lagi!"

"selagi papa tak boleh terima Qaisha, terima isteri Naufal. Naufal takkan balik sini"

"and selagi papa tak sedar kesilapan yang papa dah buat bukan untuk harini je tapi sepanjang Qaisha jadi isteri Naufal. Naufal takkan maafkan papa"

"Fawwaz~"

"sebab papa~ dah sakitkan perempuan yang Naufal sayang lebih dari segalanya"

"and satu lagi. Kalau satu hari nanti Allah berikan hidayah dekat papa supaya papa sedar kesilapan papa, Naufal nak papa mintak maaf dekat Qaisha lepas apa yang papa buat dekat dia"

Fawwaz berpaling ke bawah menarik tangan Qaisha dengan lembut lalu meninggal kan rumah tersebut.

Sampai sahaja dirumah Fawwaz menghempas dirinya dengan kuat disofa tanda marahnya belum reda.

Qaisha yang melihat Fawwaz sebegitu datang menghampiri dengan perlahan.

"awak~"

Qaisha mencapai tangan Fawwaz yang berada di dahinya.

"awak tak patut cakap dekat papa macam tu"

"habis awak nak saya buat apa? Diam je bila papa pijak maruah isteri saya"

"biarlah dia buat macam tu"

"kenapa nak biarkan!? Dia pijak maruah isteri saya, awak Dini Qaisha!?"

Fawwaz ternaikkan sedikit suaranya. Qaisha yang terkejut apabila ditengking sebegitu melepaskan gengaman tangan mereka.

"sayang~ sorry saya tak bermaksud nak tengking awak macam tu sekali"

Qaisha bangun.

"sayang jangan marah please saya tak sengaja sumpah"

𝐃𝐈𝐍𝐈 𝐐𝐀𝐈𝐒𝐇𝐀 𝐌𝐘 𝐅𝐈𝐑𝐒𝐓 𝐋𝐎𝐕𝐄Where stories live. Discover now