"sayang?"
"hm?"
"hey kenapa termenung dari tadi ni? Saya tanya awak pon awak tak jawab"
Qaisha hanya membalas dengan gelengan sahaja.
"kalau ada masalah bagitau saya please jangan diam macam ni"
Sunyi~ Qaisha hanya diam sahaja tanpa membalas apa-apa pun.
"awak~"
Qaisha terus bangkit dari sofa naik ke atas untuk mengemas barang nya.
Fawwaz yang sedikit pelik dengan kelakuan Qaisha, dia cuba melihat apa yang Qaisha laku kan diatas.
Dia melihat Qaisha berkemas.
"awak nak pergi mana?"
"saya nak balik Melaka"
"Qaisha? Kenapa ni saya ada buat salah ke?"
"saya nak balik"
"awak~ kalau saya ada buat salah cakap jangan macan ni~ ummi baru nak sihat takkan nak tinggalkan dia"
"takper Nadia boleh jaga jangan risau pasal tu"
"tapi~"
"stop lah Fawwaz! Saya dah taknak dengar apa yang awak cakap lagi. Saya penat"
"sayang~"
"jangan panggil saya dengan panggilan tu"
"semalam saya mintak awak lepaskan saya sebab saya rasa sayang dan cinta awak langsung takder pada saya tapi awak buktikan dekat saya yang benar"
"tapi sekarang ni saya rasa apa yang awak buat semalam tu langsung tak ikhlas dan awak buat bukan kerana cinta tapi sebab nafsu awak"
"astaghfirullahalazim apa yang awak cakap ni Qaisha"
"saya dah penat dengan semua ni"
"kalau awak taknak lepaskan saya takper saya tuntut farsakh dekat mahkamah"
"Qaisha!?"
Qaisha terus keluar dari bilik mereka start enjin kereta dan pergi.
dia terdengar ke apa yang aku cakap kan tadi dekat hospital. Ya Allah aku tak berniat nak sakit kan hati isteri aku ya Allah - kata hati Fawwaz.
Sebelum dia pergi, Qaisha sempat singgah dia hospital untuk melawat ummi dan dengar kabar ummi bakal keluar harini.
"kamu nak pergi mana lagi kak?" soal ummi.
"akak nak balik Melaka"
"kenapa nak pergi sana lagi? Kamu nak merajuk lagi ke?"
"eh tak lah ummi~akak lupa cite sejak akak hilang tu sebenarnya akak bukak cawangan baru dekat Melaka"
"ohh alhamdulillah"
"so akak nak balik sana sebab diorang perlukan akak kat sana"
"nanti akak datang lagi okay"
"iyalah kalau macam tu"
"nanti kalau ummi perlukan duit bagitau"
"itu takder masalah pon duit yang kamu selalu bagi tu ada jer"
"okay lah kalau macam tu akak gerak dulu"
Sebelum Qaisha keluar dia sempat bersalaman dengan ummi dan adik-adik nya. Dan sebelum melangkah keluar dia sempat memandang ke arah Nadia.
YOU ARE READING
𝐃𝐈𝐍𝐈 𝐐𝐀𝐈𝐒𝐇𝐀 𝐌𝐘 𝐅𝐈𝐑𝐒𝐓 𝐋𝐎𝐕𝐄
Teen Fiction"awak~" "saya bukan perempuan yang baik untuk aw-" "saya pon tak baik" selit Fawwaz. "hmm" keluh Qaisha. "macam ni" "apa kata kita bagi peluang kat diri masing-masing" "untuk know each other?" "awak kenal saya dan saya kenal awak" "boleh?" "tapi k...