No. 37

15 4 0
                                    

"hmm"

"Qaisha?"

"hm k-kak Aishah"

"no sayang~ saya ni" kata Fawwaz sambil memaut tangan Qaisha diletakkan pada pipinya.

Qaisha yang masih mamai cuba membuka matanya dan dia melihat Fawwaz disebelah nya.

Qaisha yang baru tersedar terus menarik tangan nya laju.

"awak buat apa kat sini? Kak Aishah mana?"

"dia dah balik ada kerja yang dia kena buat"

"dah tu awak tak reti balik ke"

"kenapa saya nak kena balik? Awak dekat sini kan"

"pergilah. Pergilah awak kat Nadia sana"

"kenapa Nadia pulak? Awak isteri saya kan"

"isteri? Layak ke saya jadi isteri awak lepas 5bulan saya tinggalkan awak"

"awak tetap milik saya selagi saya tak lepaskan awak"

"then lepaskan lah saya"

"apa yang awak cakap ni?"

"dah lah Fawwaz~ dari awal lagi saya cakap saya bukan perempuan yang baik untuk awak dan saya tak sesuai untuk lelaki macam awak"

"jadi lepaskan lah saya. Pergi lah kahwin dengan Nadia lagi pon papa awak mesti suka and gembira sebab awak kahwin dengan menantu pilihan dia"

"Qaisha~"

"pergilah Fawwaz"

Qaisha kembali menutup matanya dan berharap Fawwaz pergi dan jangkaan nya tepat Fawwaz bangun dan keluar dari bilik nya.

Qaisha mula merasa sedih dan terkilan kerana Fawwaz melakukan sebegitu tapi itu yang dia minta jadi Fawwaz hanya tunaikan sahaja.

Petang menjelma.

"so doktor bila saya boleh discharge?" soal Qaisha.

"sekarang pon boleh memandangkan semuanya dah dalam keadaan stabil jadi awak boleh discharge"

"kalau macam tu saya nak keluar sekarang boleh tak"

"boleh nanti saya uruskan mana yang patut. Oh ya suami Puan Dini ke mana ya? Kalau dia ada senang sikit urusan nya"

"ah-"

"assalamualaikum"

"waalaikumsalam ha panjang umurnya"

"iya kenapa tu doktor"

"oh ni ha Puan Dini dah boleh discharge so saya nak Encik Fawwaz ikut saya untuk uruskan bill"

"oh boleh"

"kalau macam tu Encik Fawwaz boleh ikut saya, nanti ada nurse yang akan uruskan Puan Dini"

"baik doktor"

Hampir setengah jam. 

"assalamualaikum" 

Fawwaz masuk kedalam bilik Qaisha setelah selesai urusan nya bersama doktor.

"waalaikumusalam" jawab Qaisha perlahan.

"dah ready nak balik?" soal Fawwaz sambil tersenyum.

"siapa kata saya nak balik ngan awak"

"habistu awak nak balik ngan sapa?"

"kak Aisha on the way, saya balik ngan dia"

"tapi-"

"awak boleh balik KL dah. Kehadiran awak tak diperlukan lagi kat sini"

𝐃𝐈𝐍𝐈 𝐐𝐀𝐈𝐒𝐇𝐀 𝐌𝐘 𝐅𝐈𝐑𝐒𝐓 𝐋𝐎𝐕𝐄Where stories live. Discover now