No. 32

16 5 0
                                    

"buat masa sekarang Puan Qaisha berehat je sementara waktu sebab imunisasi badan Puan masih belum kuat untuk kembali seperti biasa" pesan doktor.

"baik doktor"

Doktor tersebut pergi meninggalkan Qaisha dan Fawwaz sendiri.

"dengar doktor kata, buat masa sekarang ni rehat dulu~"

"iya tapi cafe ngan spa-"

"rehat dulu~" kata Fawwaz lembut sambil mengelus lembut pipi Qaisha.

"yang itu nanti saya uruskan"

"thank you" ucap Qaisha.

Sepanjang dihospital Qaisha ambil peluang untuk rehat sepenuhnya. Kadang-kadang dia lupa yang di masih seorang manusia yang perlukan rehat secukupnya.

"awak~" Qaisha terjaga dari tidur nya dan melihat Fawwaz yang terlentok elok disebelahnya.

"iya kenapa~"

"baring sebelah saya"

"hm?"

"saya takut"

"takut kenapa?" soal Fawwaz lembut.

"takder apa cuma baring je sebelah saya boleh"

"boleh~"

Perlahan-lahan Fawwaz naik ke atas katil dan baring disebelah Qaisha. Fawwaz memeluk Qaisha dengan perlahan dan lembut kerana tangan Qaisha masih ada jarum drip.

"awak mimpi buruk ke?"

"tak~"

"dahtu?"

"saya cuma takut" 

Qaisha menenggelamkan mukanya ke leher Fawwaz. Fawwaz yang melihat Qaisha seperti tu cuma melayan sahaja mungkin ini yang digelar manja orang sakit.

Tepat pukul 3. Qaisha meracau dan sesak nafas. Dia berasa dadanya sesak, susah untuk bernafas seperti ada sesuatu yang menggangunya tido.

Fawwaz yang sedar ketika itu bangun dan melihat keadaan Qaisha, dia cemas.

"Qaisha kenapa ni?"

Tanpa melengahkan masa Fawwaz turun dari katil terus memanggil doktor atau nurse. Hampir 20minit Qaisha dirawat. Fawwaz yang setia menunggu di luar bilik hanya terduduk memikirkan Qaisha didalam.

"doktor macam mana ngan isteri saya?"

"dia okay cuma ada sikit gangguan"

"gangguan? Gangguan apa tu doktor"

"pesakit diserang anxiety attack ketika tidur"

"anxiety?" 

"iya. Saya dah minta nurse untuk mencari sejarah perubatan Puan Qaisha sebelum untuk memudahkan saya mengenalpasti jika dia mengalami penyakit yang lain"

"dan saya jumpa maklumat tentang sejarah perubatan Puan Qaisha dengan doktor psikiatri di hospital ini"

Fawwaz terlihat sedikit terkejut dengan berita yang disampaikan oleh doktor tersebut.

"tapi encik jangan risau sekarang semua berada dibawah kawalan"

"kalau saya nak tau lebih lanjut tentang sakit isteri saya boleh doktor"

"boleh kalau encik tak keberatan esok saya bawak encik berjumpa dengan doktor yang merawat Puan Qaisha memandangkan esok dia ada jadual dengan doktor tersebut"

"baiklah terima kasih doktor"

Fawwaz masuk semula ke dalam bilik Qaisha. Dia melihat peluh-peluh yang berada didahi Qaisha menandakan dia lelah melawan penyakit yang dia sembunyikan dari Fawwaz.

𝐃𝐈𝐍𝐈 𝐐𝐀𝐈𝐒𝐇𝐀 𝐌𝐘 𝐅𝐈𝐑𝐒𝐓 𝐋𝐎𝐕𝐄Where stories live. Discover now