Ik ga helemaal terug naar de tijd toen ik 2 jaar was . Alles was helemaal normaal ... tot die ene dag
' oh,mijn , hemel .... Edward !! Kom nu kijken naar onze Jonas ' Mijn moeder wees naar mijn broer en keek geschokt .
Mijn vader kwam hijgend de kamer binnen ' Lieverd wat is er ? '
Mijn moeder kon niks uitbrengen dus wees ze nog een keer naar Jonas met haar bevende hand . Mijn vader keek niet begrijpend naar mijn moeder . Maar eens dat hij naar Jonas keek begreep hij plots alles . voetje per voetje liep hij kalm naar Jonas . Mijn broer zat op zijn hurken te tekenen met wasko krijtjes .
Ik zat naast hem in een kleurboek te kleuren . Mijn vader duwde me aan de kant en keek verwonderd naar mijn broer terwijl hij aan het tekenen was .
' dit is wonderbaarlijk ....' zuchtte mijn vader en pakte de tekening van mijn broer op . De tekening was een kopie van een beroemd kunstwerk dat in mijn broer's kamer hing . En je kon het verschil gewoon niet merken tussen de 2 tekeningen .
Vanaf die dag maakte mijn broer de meest wonderbaarlijke kunstwerken en won zo wat elke wedstrijd die er bestond . Door zijn gaven voor kunsten maakte mijn broer op zijn 10 jaar kunstwerken die over de 4 miljoen euro waard waren . Hij betekende alles voor mijn moeder en vader . Ze stopten allebei met werken en leefde van de kunstwerken van mijn broer die verkocht werden aan hoge prijzen bij kunst veilingen . En ik ..... Wel ja soms wist ik niet eens of ik nog wel bestond in hun ogen . Buiten mijn broer was er niemand die om me gaf . Op mijn 6 jaar werd ik minder energiek en op mijn achtste sprak ik alleen nog maar als het moet .
'Waarom ben je toch zo stil , julie ? Als er iets zeg , kan je dat altijd zeggen tegen mij , oké ? ' zei mijn bezorgde broer tegen me en legde een hand op mijn schouder .
' ja .. er is ook iets . Weet je dat iedereen me behandelt als een idioot omdat ik bij jouw ben ' antwoorde ik op fluistertoon .
ik hoorde mijn broer geschokt ademhalen . ' dat spijt me ' fluisterde hij en draaide zich om en verdween .
Vanaf die dag probeerde mijn broer meer met me om te gaan . Hij vroeg me om met me naar buiten te gaan , gezelschap spelletjes te spelen en hij hielp me als ik in moeilijkheden was . Hij vertelde ook allemaal kleine weetjes tegen mij en zei wat ik moest doen en wat niet . Ik volgde mijn broer overal en volgde zijn orders altijd mooi op
Mijn broer was zo iets als een God voor mij denk ik . Elke keer als ik iets niet kon antwoorde hij altijd ' Er is niks dat je niet kan doen . Het neemt alleen een beetje tijd . En ik heb nu een maal geen tijd nodig om iets te leren '
'Dus als ik oefen ga ik dat later wel kunnen ?' vroeg ik
' inderdaad . Het belangrijke is dat je niet op geeft . Ik weet zeker dat op een dag , dat je grootste wapen zal zijn ; nooit opgeven . Het maakt niet uit hoe moeilijk de situatie is .Terwijl al de mensen rond om jou het hebben opgeven kan jij de vrouw zijn die nog steeds op haar benen staat en niet opgeeft . ' Jonas lachte lief naar me en keek me recht in de ogen aan ' Hoor je me ? Hard werken is op zijn eigen ook een bijzonder talent . snap je ?'
Ik glimlachte terug ' Ik snap het grote broer '
En zo leerde mijn broer me dingen en gaf me de tijd om ze te begrijpen en te kunnen . Hij leerde mij trucjes om BV. een kreeft te tekenen . Dat ook mijn aller eerste tekening werd : 2 kreeften , een rode en een blauwe die samen aan het spelen waren in de oceaan .
' broooeerrr .... kijk is, dat zijn wij !' glimlachte ik en gaf mijn tekening aan Jonas
' wow , dank je Julie . Het is heel mooi ' Antwoorde mijn broer en aaide me over mijn hoofd
De dag erna hing mijn tekening al in een fotolijst en hing boven het bed van mijn grote broer
' Wie heeft dat misbaksel getekent ??!! Jonas haal dat onmiddellijk naar beneden ' Mijn vader brulde tegen mijn grote Broer . Ik stond op en rende door de gang richting mijn broer zijn slaap kamer en bleef achter de deur staan kijken .
' Een belangrijke koper komt kijken . En dat kindergekribbel hoort hier niet thuis !'
' Deze tekening is belangrijk voor me . En ik heb het hier gehangen omdat ik hem leuk vind . !' antwoorde mijn broer op mijn vader zijn getier .
Mijn hele lichaam begon te trillen en beven . Laat het gewoon stoppen !. Ik rende in de kamer van mijn broer nam de tekening uit de fotolijst en scheurde hem uiteen . Beide keken ze me geschokt aan
'Julie ... ' fluisterde Jonas
' wat .... wat is dit ?? julie ? Is dat jouw toe doen ??!! probeer je onze hele familie te schamen met dat ding ?! ' brulde mijn vader tegen me
Ik staarde alleen maar naar de grond . Een enkele traan rolde over mijn wang en kwam op de grond terecht
-----------------------------------------------------
I know ! dit is vrij saai . Maar ik vind het toch belangrijk om de relatie in de familie een beetje te begrijpen . Als je het mooi vond geef dan een vote en een comment ♥
xoxo MangaXLover xx
JE LEEST
Mijn leven...
Non-FictionJulie een zeventienjarige tiener zit al jarenlang vast , opgesloten en gebruikt als een lappenpop door 1 van de rijkste mensen van de wereld . Al haar hele leven heeft ze het zwaar . het begon allemaal met een broer die alles beter kan dan zij, o...