Ik werd wakker van het getjilp van de vogels buiten , die ik kon horen vanwege het open raam. Ik was, zoals ik had verwacht, nog steeds op mijn oudere broer zijn kamer. Ik was daar alleen , liggend op het bed . De deur stond nog op een kier . Naast mij , op het bed , lag een keurig opgevouwen briefje . Ik probeerde recht op te zitten , tevergeefs , de handboeien van gisteren hingen nog steeds aan 1 van mijn polsen . De andere helft van de handboeien had die van mijn linkerpols afgehaald en vastgemaakt aan het spon . Ik rukte aan mijn handboeien tot mijn pols helemaal rood begon te worden . De tranen Sprongen in mijn ogen . Wow Wacht is even Misschien plakken de sleutels van de handboeien wel in dat briefje , Die gedachte gaf me weer een beetje hoop en ik graaide met mijn hand naar het briefje . Ik las het vluchtig , er zat geen sleutel in . Met een verslagen zucht , draaide ik me om en staarde naar het plafond . In mijn gedachten herhaalde ik wat er op het briefje stond.
Ben naar school , zie je vanavond nog wel Oh ja heb ik al verteld dat ik tegen het einde van de week op schoolreis ga ? tot straks .Hou van je zusje xxx Ps.Er ligt een sandwich en een drankje onder men kussen .
Tegen het einde van de week gaat hij op schoolreis, dat betekent dat die weg is. Ik wist niet hoelang die schoolreis duurde, één dag ? Een hele week ? Ik hoopte op het laatste . Ik sloot even mijn ogen om na te denken . Het was die dag dinsdag en vrijdag vertrok hij . Dat gaf me 3 dagen om een plan te bedenken die ik dan die vrijdag zou uitvoeren. Een ontsnappingsplan . Maar zelf als zou ik kunnen ontsnappen wat zou ik dan doen ? Een beetje ronddwalen als een verloren hippie . Nee , bedankt. Ik had geen enkele plaats waar ik naartoe zou kunnen gaan, geen geld, al zou ik kunnen stelen. Nee! Die gedachte liet ik abrupt een halt toe roepen. Ik was geen crimineel. Misschien was het gewoon beter om dat hele ontsnappingsplan te laten varen. Zelfs al zou ik kunnen ontsnappen, wat dan ? Als ik niet dood zou gaan van verhongering dan zal één of andere fikse longontsteking er wel een eind aan maken. Duizend en één scenario's speelden voor mijn geestenoog . De ene gruwelijker en beangstigender dan de andere. Ik opende mijn ogen weer en staarde opnieuw naar het kale , donkere plafond met hier en daar schimmelvlekken. Er was was gewoon niks dat ik kon doen. Ik verloor de moed en gaf het op. Het ontsnappingsplan wordt afgeschaft . Met die conclusie sloot ik mijn ogen weer en viel in een rusteloze slaap.
Ik werd pas weer wakker laat in de avond , volgens de klokradio om half zes . Had ik echt zo lang geslapen? Ik zag dat mijn broer al terug was van school, omdat ik zijn groen met blauwe zijkanten rugzak zag staan, leunend tegen zijn beige bureau. Alsof de rugzak zo moe was dat hij niet meer zonder hulp kon blijven rechtstaan. Al zag ik zijn rugzak en lag zijn huiswerk, ik veronderstel alle sinds dat het huiswerk is, op zijn bureau . Hijzelf was nergens te bekennen. Ik hoorde wat gestommel op de trap en niet veel later ging de deur van de slaapkamer open. Ik sloot mijn ogen weer en deed alsof ik nog steeds aan het slapen was.
" Nog steeds aan het slapen zo te zien" zuchtte hij. Ik hoorde hoe hij zijn fluweel rode bureaustoel naar achteren rolde en erop plaatsnam. Daarna hoorde ik hoe hij driftig iets op zijn Pc intypte. Ik opende mijn ogen een heel klein beetje zodat ik nog net tussen mijn wimpers door naar het Pc scherm kon luren. Vanboven stond er in het groot eKLAS digitale school . Nu was het voor echt , het was een feit geworden. Jonas zou er voor zorgen dat ik echt nooit meer naar school zou gaan.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Okii sorry iedereen voor dat lange wachten voor een nieuw deeltje maar ik had zo geen inspiratie...
Vanaf nu ga ik maar 1 KEER PER WEEK een nieuw deel van dit verhaal er opzetten . Ik denk in de weekends altijd. Soms kan ik wel is in een goeie bui zijn en dan komt er nog een deel maar nu, creativiteit --> 0 komma 0
Vote, comment and all the good stuff xx
Xoxo MangaXLover
JE LEEST
Mijn leven...
Non-FictionJulie een zeventienjarige tiener zit al jarenlang vast , opgesloten en gebruikt als een lappenpop door 1 van de rijkste mensen van de wereld . Al haar hele leven heeft ze het zwaar . het begon allemaal met een broer die alles beter kan dan zij, o...