Doruk'un ağzından yazmaya devam edeceğim. Kaçan tarafı yazmak, kovalayan tarafı yazmaktan daha zor geliyor bana.
***Oğuz ile bütün gün odamda oturmuştuk. Yemek söylemiştim askeriyenin yemeğinin ne kadar berbat olduğunu biliyordum.
Derin bir nefes alıp bırakırken sandalyeme iyice yaslandım.
"Barış Komutan hep böyle midir Oğuz?"
Mahçup bir şekilde omuz silkip elleri ile oynamaya başladı.
"Valla komutanım sizin geldiğiniz haftadan beridir küplere binmiş vaziyette. Çok iyidir özünde Barış komutan kızar eder ama iki dakika sonra gelip bizimle muhabbet eder"
Kafamı anladım anlamında sallayıp ellerimi masanın üzerinde birleştirdim.
"İlişkisi var mı? Eve gittiğini hiç görmedim."
Dedikodu yapıyor gibi hissetmiştim. Sanki o da böyle hissetmiş gibi gözlerimin içine baktı iki saniye felan.
"Yok... Olsa anlatırdı. Bir amcası varmış sizlere ömür bundan 2 yıl evvel vefat etmiş. Anlatırken pek içlenmişti Barış komutan."
Arif amca ölmüş demek... İçimde garip bir burukluk oluşmuştu. Kalan tek ailesini de kaybetmişti. Yanında olamamanın suçluluk hissi bedenini kaplamıştı.
"Hadi git arkadaşlarının yanına bakalım Oğuz "
"Emredersiniz komutanım"
Asker selamı verdikten sonra hızlı adımlarla kapıya yönelim içeriden çıkmıştı.
Derin bir iç çektim. Bu yüzden bütün gününü burada harcıyordu demek... Parmaklarımın arasında çevirdiğim dolma kalem düşünce kendime gelmiştim.
Önümdeki evraklara bakıp imzalamam gereken son evrakları da imzaladıktan sonra toparlanıp odamdan çıkmıştım. Koridordaki askerlerin yanına ilerledim. Asker selamı verdiklerinde başım ile onları onaylamıştım.
"Barış teğmen nerede asker?"
"Odasında komutanım"
Kafam ile onaylayarak karşıdaki odaya doğru yürümeye başladım. Avuç içlerim terliyordu. Kapıyı iki kere tıklattım. İçeriden gir dediğinde kapıyı açıp içeri girmiştim.
Gözleri gözlerim ile buluştuğunda bu defa sakindi. Ardımdan kapıyı kapatıp siyah deri tekli koltuklara doğru ilerledim.
"Oturmana gerek yok bence çünkü benim çıkmam gerek"
"Barış aramızdaki sorunları hâl edelim gidersin"
"Barış komutan"
Komutanı bastırırken gözlerimin içine bakmıştı. Oturduğu yerden kalkıp karşımdaki koltuğa oturdu. Ellerini bacaklarının üzerine koyu yüzüme amaçsız bir şekilde bakmaya başladı.
"Beni affetmeyeceksin belki bu senin kararın. Sadece aramızdaki bu durumu askerlere yansı-"
Gülerek arkasına yaslandı.
"Benim askerlerim onlar, her şeyin doğrusunu öğretiyorum. İblislerden korumak gerek zira hayatlarını kimin sileceği hiç belli olmaz"
"Çocukça davranıyorsun. Büyü bir komutansın sen"
"Kimsin amına koyayım sen? Nerenin itisin de gelmiş büyü diyorsun ulan sen bana."
"Barış... Sözlerine dikkat et"
Ayağa kalkıp üzerindeki askeri ceketi çıkartırken sırıtarak konuştu.
"Dikkat etmezsem ne olur Doruk yüzbaşı?"
Kafamdaki şapkayı çıkartıp masanın üzerine koydum.
"Bilmek istemezsin."
"İsterim yahu göstersene"
Daha ben bir şey yapmadan beni yakamdan tutup kaldırmıştı. Dişlerimi sinirden birbirine bastırırken konuştum.
"Barış..."
Yüzüme yediğim yumruk ile çenemde hissettiğim acıyla kafam sağ tarafa düşmüştü.
Yaptığının farkında değil gibiydi. Kollarımı bedenine dolayıp onu kendime çektim.
"Burak beni piç kurus"
"Az önce bana yumruk attın ve acıttı"
Gülmeye başladım. Daha çok sinirlendi. Kafasını göğsüme yaslayıp saçlarını okşadım.
"Hiç aklımdan çıkmadın küçüğüm..."
Bir an durdu. Derin bir nefes alıp bıraktı.
"Doruk bırak amına koyayım karı gibi yapıştın"
Sesi ilk defa yumuşak çıkmıştı. Kollarımı yavaşça bedeninden çekince elini çeneme yerleştirip vurduğu yere baktı. Kısa bir bakış atıp kanepede duran ceketini alarak dışarı çıktı.
Bir kaç saniye kendime gelebilmek için bekledim. Hem dayak yemiştim, hem ona sarılmıştım. Hâlâ onu seviyor muydum..?
Vasat bir şekilde son bulan evliliğimden sonra yorgun düşmüştü kalbim. Gerçi Yağmurla bile insanlardan kaçmak için evlenmiştim. Barış farkında değildi daha çok toydu bir komutanın gay olması fıtrata çok tersti.
Yağmurla evlendikten sonra bile çok zorluk çekmiştim. Belki bencillik yapmıştım ama oluru yoktu. Kendimi toparlayıp derin bir nefes içime çekip yavaşça bırakmıştım.
Odadan çıkıp kendimi dışarı attım. Eve gitmek için hazırlanmaya başladım.