04.
'Ik snap het niet. Dat is Frenkie.' Anna wees naar de televisie. 'No way. Frenkie als in Frenkie de Jong?' Lily haar mond viel open. 'An, je bent aan het daten met een profvoetballer.'
'Frenkie is een profvoetballer?' Anna staarde naar de televisie. Opeens vielen alle puzzelstukjes op z'n plaats. Frenkie woonde in Barcelona, voetbalde daar en hij kwam soms naar Nederland voor het Nederlands elftal! Waarom had ze dat niet eerder bedacht?
Anna pakte haar telefoon en ze zocht Frenkie zijn naam op. Meteen verschenen er allerlei resultaten. Het was overduidelijk Frenkie. Haar Frenkie. De Frenkie waarmee ze het de afgelopen weken zo gezellig mee had gehad. Ze dacht dat ze hem kende maar dat was allemaal maar schijn.
'Wat ik moet doen?' Vroeg Anna. Lily haalde haar schouders op. 'Het is niet het einde van de wereld. Bel hem na de wedstrijd op.' Stelde Lily voor. 'Niet het einde van de wereld? Hij heeft dit geheim gehouden voor me. Hij dacht dat niet handig was om te zeggen dat hij een professionele voetballer was? Het is wel een klein detail dat hij niet verteld.'
'Je wist al dat hij in Barcelona woonde. Wat maakt het uit? Geniet nou maar van de wedstrijd.' Lily zag het probleem niet maar Anna was kwaad. Waarom had hij haar het niet verteld? Ze gingen nu al een paar weken met elkaar om en ze waren in die paar weken tijd echt heel hecht met elkaar geworden. Waarom had hij niet aan haar verteld dat hij voetbalde?
De wedstrijd begon maar Anna kon zich niet op het spelletje concentreren. Heel de tijd viel haar blik op de blonde middenvelder. Ze kon niet geloven dat Frenkie in oranje speelde.
Het was een lastige wedstrijd. Oranje kreeg veel kansen maar Senegal stond met elf man in het strafschopgebied. Het was dan ook een hele geruststelling toen Matthijs de Ligt net voor rust de bal er in kopte. Blij juichten Lily en Anna.
Ook na rust kreeg Nederland weer veel kansen. De aanvallen liepen voornamelijk via de linkerkant en Frenkie speelde een belangrijke rol in de opbouw. Het was dan ook geen verrassing toen na zestig minuten spelen Steven Bergwijn de bal erin schoot. Het was 0-2. Blij renden de spelers naar elkaar toe en ze vierden de goal.
Het laatste half uur van de wedstrijd verliep zonder problemen en Nederland won de wedstrijd met 0-2. Lily en Anna hadden ondertussen pizza besteld en die werd net na de wedstrijd bezorgd. Ze aten hun pizza's op en daarna maakte Anna aanstalten om naar huis te gaan.
Anna wou net op staan toen haar telefoon afging. Twijfelend keek ze naar haar telefoon die op tafel lag. Zou ze opnemen? Ze besloot toch maar op te nemen. Ze pakte haar telefoon op en ze nam op. Snel gebaarde ze naar Lily dat ze even moest bellen en ze liep de gang op.
'Hey.' Zei ze zachtjes. 'Hey. Hoe is het?' Frenkie zijn stem klonk opgewekt. 'Waarom heb je me niet verteld dat je een profvoetballer bent?' Anna viel hem meteen in de reden. Ze had geen zin om eerst zijn vraag te beantwoordden. 'Wat?'
'Waarom heb je me niet verteld dat je een profvoetballer bent?' Herhaalde Anna haar vraag. Het was even stil en ze hoorde Frenkie kuchen. 'Het is niet dat ik het je niet wou vertellen maar ik had het idee dat het niet de goede timing was.' Bekende Frenkie. 'Dus zeg je maar niks? Ik dacht dat we goede vrienden waren.' Zei Anna gekwetst.
'Het spijt me. Ik wou het je echt vertellen.' Probeerde Frenkie het goed te praten. 'Het is al goed. Lily vertelde me dat je een goede wedstrijd speelde. Ik heb er niet veel verstand van.' Anna hoorde Frenkie lachen. 'Het was wel een prima wedstrijd maar het moet beter.'
'Ik vond het er in ieder geval goed uit zien.' Zei Anna. 'Thanks. Ik moet nu ophangen. Spreek ik je morgen weer?' Vroeg Frenkie. 'Ja.' Antwoordde Anna. 'Oké, tot morgen.' Frenkie hing op en Anna liep terug naar de woonkamer.
'Wie was dat?' Vroeg Lily nieuwsgierig. 'Frenkie.' Antwoordde Anna. 'Oeh.' Lily wiebelde met haar wenkbrauwen. 'Er was niet veel bijzonders aan hoor.' Zei Anna. 'Wat zei die dan?' Anna vertelde haar beste vriendin wat er in het telefoongesprek was gezegd.
'Hij heeft in ieder geval wel zijn excuses aangeboden.' Zei Lily. Anna knikte. Ze vond het wel erg makkelijk van hem maar wat kon hij anders doen? Hij kon moeilijk terug vliegen naar Nederland. Anna besloot het maar te laten wat het was. Het was tijd om naar huis te gaan. Anna zei Lily gedag en ze vertrok richting haar appartementje.
JE LEEST
het WK
FanfictionWanneer Anna een blonde jongeman ontmoet is ze meteen stapelverliefd. Hij is lief, aardig en zorgzaam. Wanneer ze wat vaker met hem wil afspreken verdwijnt hij zomaar. Hij is namelijk voor zijn werk een tijdje in het buitenland.. ©AjaxLady 2022