Jamesnek nagyon szép álma volt. Végeláthatatlan füves puszta felett repült a világ legjobb seprűjén. A Nap vörösen izzó korongja eltűnni készült a végtelen messzeségben húzódó horizontról. Narancs- és aranysárga sugarak táncoltak végig a fiú alatt elsuhanó mezőn, és ha valaki élő látta volna, ahogyan repül, a Nap fényében sebesen suhanó, arany fényben izzó csillagnak képzelhette volna. A menetszél lágyan cirógatta az arcát, kócos haját még jobban felborzolta, s olyan érzéssel töltötte el a fiút, hogy nincs nála szabadabb ember az egész világon.
Egy fénylő aranyfolt suhant el James mellett, s a messzi Nap felé iszkolt. A fiú ráhasalt a seprű nyelére, és a menekülő aranycikesz után eredt. Körülötte egy pillanatról a másikra változott meg a táj. Ahogy jobb kezét az szárnyas labdácska után nyújtotta, már nem is a végtelen puszta felett repült, hanem minden oldalról égig nyúló lelátók magasodtak fölé, s fülét egyszerre több tízezernyi ember lelkes szurkolása ütötte meg. Frenetikus hangulat övezte.
A cikesz egyre közelebb került az ujjaihoz, a stadion összes lámpája rá fókuszált. Érezte a labdácska hűvös, fémes bevonatát... még egy kicsit közelebb kell kerülnie... a szárnyak már a tenyerét verdesték...
És akkor, amint James rákulcsolta volna ujjait a cikeszre, vakító, fehér fény villant, és felébredt. Szobája ablakán akadálytalanul sütött be a reggeli Nap fénye, legnagyobb bánatára éppen az ő szemébe. Elmosódott foltok táncoltak a szeme előtt a hirtelen világosság miatt, és lusta mozdulatokkal próbálta kezével eltakarni a vakító napsugarakat. Valaki elhúzta a függönyét.
Ahogyan szeme szépen lassan kezdett hozzászokni a napfényhez, úgy rajzolódtak ki egyre tisztábban apja körvonalai az ágya mellett.
- Jó reggelt! – mosolygott Harry az ébredező fiúra.
Jamesnek nem volt még elég energiája arra, hogy visszaköszönjön – és nem is tette volna szívesen, miután felzavarták legszebbik álmából –, de annyit pontosan tudott, hogy mit meg nem adnának egyesek, ha láthatnák Harry Pottert pizsamában az ágyuk mellett reggelente.
- Öltözz fel, és gyere reggelizni – mondta Harry. – Vár rád lent egy kis meglepetés.
- Miféle meglepetés? – motyogta félálomban James.
Harry a kérdés alatt már elindult kifele a szobából.
- Iparkodj, James! – felelte vidáman.
A fiú morgott, és az orrát ráncolta, mialatt ledobta magáról a takarót. Hát már aludni se hagyják az embert? Ágyában felülve már képes volt elkülöníteni minden tárgyat és bútort egymástól a szobában. Íróasztala már nem olvadt egybe a nád színű fallal, és az ágya fölé kiragasztott kviddicsposzterek – amiken egytől egyig mind James kedvenc csapatának, a Tutshilli-i Tornádóknak játékosai pózoltak – nem alkottak egy nagy színes kavalkádot.
James, apja kérésével ellentétben, ráérősen mászott ki az ágyból. Nyaranta csupán csak egy alsóban és pólóban vészelte át az éjszakákat, így miután megszabadult a már rég elnyűtt, szürke felsőtől, csupán lekapta az íróasztal előtt álló szék támlájáról rövidnadrágját, és a szekrényből előkeresett egy rövidujjút. A beágyazással nem fáradozott, tudta, hogy apja egy pálcamozdulattal majd szép rendet varázsol, amikor legközelebb visszatér a szobába.
Mielőtt ténylegesen elindult volna a földszintre reggelizni, James célba vette még a fürdőszobát. Ott pislogva nézett szembe álmos tükörképével, de miután egy marék vizet az arcába loccsantott – amitől kék pólóján átázott foltok jelentek meg, de őt ezt nem érdekelte –, máris egy frissebb, kipihentebb fiú nézett vissza rá.
VOCÊ ESTÁ LENDO
James Sirius Potter és Griffendél kardja
FanficHarry Potter elsőszülött fiára, James Sirius Potterre is az a sors vár tizenegy éves korában, mint a többi varázslógyerekre Angliában: megkezdheti tanulmányait a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolában. Kitörő lelkesedéssel várja a közelg...